راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نتایج پلنوم

کمیته مرکزی

حزب کمونیست چین

 

 

 

پلنوم سالانه حزب کمونیست چین که بمدت 4 روز ادامه داشت به کار خود پایان داد. این پلنوم علاوه بر تدارک کنگره حزب که  قرار است سال آینده برگزار شود، بر این نکته تاکید کرد که حزب در راس همه سازمان ها و نهادهای کشوری قرار دارد و دولت مجری مصوبات آنست. بر همین اساس، پلنوم دو سند مهم را در ارتباط با انضباط درون حزبی و تمکین از نظارت کمیته های ناظر حزبی صادر کرد. هدف از این دو سند جلوگیری از رخنه فساد در ساختار حزب ارزیابی شده است.

رئیس جمهور چین که رهبری حزب را نیز برعهده دارد، در سال 2013 با شعار و برنامه مبارزه با فساد در درون حزب و جامعه به صحنه آمد و کنگره حزب به وی با همین شعار و برنامه رای داد. از سال 2013 تاکنون صدها هزار کادر حزبی و دولتی تحت پیگرد و تصفیه قرار گرفته اند و نهادهای اقتصادی نیز برای جلوگیری از رشد تفاوت طبقاتی تحت کنترل و  نظارت دولت قرار گرفته اند.

از سه سندی که در پلنوم اخیر تصویب شد بعنوان دستآوردهای این پلنوم  نام برده شده است:

1-اصول فعالیت سیاسی اعضای حزب کمونیست در شرایط کنونی داخلی و جهانی

2- تدوین آیین‌نامه نظارت داخلی حزب

3- تدارک نوزدهمین کنگره سراسری حزب

پلنوم تاکید کرد که برای جلوگیری از رخنه فساد سیاسی و اقتصادی در درون حزب، همه اعضای حزب در هر مقامی که باشند و یا قرار بگیرند موظف به تمکین از نظارت حزبی هستند. هیچ مقام حزبی ابدی نیست و اجازه بهره گیری از مقام و موقعیت حزبی به هیچیک از رهبران وکادرهای حزبی داده نخواهد شد.

مجموع دستآوردهای این اسناد و مصوبات پلنوم در کنگره حزب که در نیمه دوم سال 2017 قرار است تشکیل شود بررسی خواهد شد.

تلگرام راه توده:

Https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 574  راه توده -  13 آبان ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت