راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

یکصدمین سال انقلاب اکتبر!

 

 

روسیه خود را آماده برگزاری یکصدمین سال انقلاب اکتبر می کند. با آن که حزب کمونیست روسیه فدراتیو پیشتاز این بزرگداشت است، اما در شهرهای مختلف شهرداری ها و مقامات محلی همراهی و همگامی را با این حزب برای برگزاری این روز آغاز کرده اند. پوتین نیز گفته است که باید از تاریخ روسیه دفاع کرد و انقلاب اکتبر از رویدادهای بزرگ تاریخی روسیه است.

حزب کمونیست فدراتیو روسیه در آخرین بیانیه خود به این مناسبت نوشت:

عهد و پيمان كمونيستها براي مقابله با تحريف تاريخ ناگسستنی است. همین نظر را آنها در بیانیه روز جهانی کارگر اعلام کرده بودند.

در تازه ترین بیانیه، حزب کمونیست روسیه که در پایان یک پلنوم کمیته مرکزی صادر شد، از همه کمونیست های این کشور خواسته تا فعالانه در برگزاری یکصدمین سال انقلاب اکتبر حضور یابند.

همزمان با سالگرد انقلاب بلشويكي روسيه

در اين بيانيه آمده است: در صدمين سالگرد انقلاب سوسياليستي كبير اكتبر، كميته هاي منطقه اي و شهري حزب كمونيست فدراسيون روسيه بايد براي تعليم و تكثير ایده های حزب قدم برداشته و قاطعانه با تلاشهائی که براي تحريف تاريخ انجام می شود مبارزه کنند.

در همین نشست معاون كميته مركزي حزب فدراسيون روسيه، ديميتري نوويكو گفت:

انتخابات پارلماني اخير روسيه نشان داد كه جامعه روسيه برای  ارزش هاي كمونيستي احترام قائل است مقامات و احزاب بورژوازي قدرت هيچ رقابتي در ميدان انديشه را با ما ندارند. آنها با مانورهاي سياسي و نه با مفاهيم و ارزش های ايدئولوژيك سعی در مبارزه با ما دارند.

 

تلویزیون "روسیه امروز" (راشا تودی) نیز گزارشی در همین رابطه در مسکو پخش کرد که به زبان فرانسه و انگلیسی نیز از همین شبکه پخش شد. در این گزارش نیز تاکید شده که حزب کمونیست روسیه یگانه میراث دار حزب کمونیست اتحاد شوروی است و همچنان از احزاب قدرتمند روسیه به حساب می آید.

این حزب در تبليغات خود بطور وسيعي از تصاوير و يادبودهاي شوروي استفاده ميكند. حزب كمونيست روسيه همچنين از تصاوير جوزف استالين رهبر اتحاد شوروی در دوران جنگ دوم جهانی نیز وسیعا استفاده می کند و بر نقش او در پیروزی بر فاشیسم هیتلری ستایش می کند.

حزب كمونيست روسيه در اوائل سال ٢٠١٦ در انتخابات پارلماني با استفاده از عكس ها و جملات استالين وارد کارزار انتخاباتی شد و شهرت و محبوبیت استالین در دوران خود و در میان مردم را یادآور شد.

این حزب همچنين طرحي پيشنهاد كرده كه محكوميت كيش شخصيت استالين در كنگره بيستم لغو شود. اکنون نام و تصویر استالین سلاح پرقدرتی است که حزب کمونیست روسیه فدراتیو در اختیار گرفته است. سال ٢٠١٥ گنادي زوگانف رهبر حزب كمونيست روسيه از پوتين رئیس جمهور این کشور تقاضا كرد كه نام شهر ولگاگراد به نام قبلي آن یعنی استالينگراد تغيير يابد. وي همچنين خواستار برپايي مجسمه استالين در يكي از ميدانهاي مسكو شد.

 

تلگرام راه توده:

Https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 574  راه توده -  13 آبان ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت