راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کنگره جهانی

زنان دمکرات

در پایتخت کلمبیا

روزنامه پراودا- آندریی بریوکوف

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

روز های پانزدهم تا هجدهم سپتامبر شانزدهمین کنگره فدراسیون جهانی زنان دمکرات، در بوکوتا پایتخت کلمبیا برگزار خواهد شد.

این تشکیلات جهانی بعد از جنگ جهانی دوم و به دنبال موج آزادی خواهی سراسری زحمتکشان اروپا و دیگر قاره های جهان، در دسامبر سال 1945 در پاریس تاسیس شد. از آن تاریخ تا امروز این اتحادیه با گام های پی گیر و استوار توسط موسسین و فعالان آن برای یک مبارزه مشترک و کسب حقوق زنان زحمتکش، حمایت از کودکان، صلح جهانی و استقلال خلق ها، به خوبی به مردم جهان شناسانده شده است.

در حال حاضراتحادیه جهانی زنان دمکرات در 86 کشور جهان، از جمله در روسیه برای دستیابی به اهداف مورد نظر این تشکیلات فعالیت می کنند.

شعار شانزدهمین کنگره اتحادیه زنان دمکرات، بر پایه و اساس تلاش های ملی: "مبارزه متحد جهانی زنان برعلیه امپریالیسم و دست یابی به صلح جهانی است".

با توجه به دستور کار کنگره، نمایندگان شرکت کننده در اجلاسیه، نتیجه فعالیت خود را چه در سطح ملی و جهانی مورد بحث قرار خواهند داد و موانع دستیابی به حقوق زنان و توسعه صلح آمیز  برای پیشرفت های اجتماعی را شرح خواهند داد. تاکید خاص بر مشکلات اجتماعی زنان جوان، تاثیر اجتماعی حضور زنانی که در مجالس برخی کشورها وظیفه نمایندگی دارند، مشارکت سازمان های زنان در امر صلح در مناطقی که درگیری های مسلحانه وجود دارد. همچنین جلسه ویژه ای  نیز جهت بررسی روند آشتی ملی در کلمبیا و تلاش زنان این کشور و دیگر فعالین زنان مترقی بین المللی و جامعه جهانی برای برقراری صلح بعد از 50 سال جنگ داخلی در این کشور در نظر گرفته شده است.

از دیگر موارد مورد بحث و مذاکره کنگره جهانی زنان دمکرات، مبارزه با جنگ های تجاوزکارانه امپریالیستی و نیروهایی که برای دستیابی به صلح در خاورمیانه ممانعت به عمل می آورند می باشد.

 موضوعات دیگر در دستور کار بررسی این اجلاسیه، بحران های اجتماعی و اقتصادی کشور های سرمایه داری و تاثیر آن بر زنان، تغییرات شرایط اقلیمی و امنیت غذایی، دستآورد های مبارزاتی سازمان های زنان در آفریقا، گزارش دهی فعالیت های عمومی و اقدامات همبستگی در  شمال و جنوب قاره آمریکا، آسیا، اروپا، آفریقا و کشور های عربی است.

 در دستور پایانی کار کنگره، انتخابات جهت برگزیدن رهبران جدید و تنظیم برنامه برای دوره چهار ساله آینده قرار دارد.

بر اساس اطلاعیه رهبر کنگره جهانی زنان دموکرات "مارسیا کامبوس" نمایندگان و میهمانان کنگره قرار است برای نشان دادن همبستگی جهانی در امر صلح و حقوق زنان با در داشتن پرچم های سازمان های مختلف جنبش زنان، در خیابان های بوکوتا پایتخت کلمبیا راهپیمایی کنند.

 

http://gazeta-pravda.ru/archive/issue/100-30451-9-12-sentyabrya-2016-goda/boevoy-nastroy-mdfzh/

کانال تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetude

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 568 راه توده - 25 شهریور ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت