راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نامه سرگشاده گروهی از نظامی های امریکا

دروغگوئی را متوقف کنید

با افکار عمومی بازی نکنید!

یونکه ولت- ترجمه رضا نافعی

 

 

اخیرا تصویر خون آلود و تکان دهنده یک جوان خرد سال و پریشان حال  سوریه ای  در   آمبولانسی در حلب  بوسعت در جهان منتشر شد و رسانه های ملی و بین المللی به اظهار نظر در باره آن پرداختند. واکنش چند تن از روزنامه نگاران به این عکس آن بود که از دستگاه حکومتی  اوباما خواستند " قدمی بردارد" مثلا اهداف نظامی  و موسسات دولتی را در سوریه بمباران کند.

ما پیشکسوتان خواستار صلح  با همه قربانیان جنگِ سوریه  و همچنین با تمام بستگان و دوستان آن انسانهای دوست داشتنی  که در این جنگ مصیبت بار جان باختند صمیمانه احساس همدردی  می کنیم. بسیاری از ما پیشسکسوتان نظامی در چالش هائی هستیم که  با پیامها  و عکس های عاطفیِ تکان دهنده اما گمراه کننده به افکار عمومی آمریکا "فروخته" شدند. ما فریبی را که در پس عکس های نشان دهنده مصیبت های انسانی پنهان است می شناسیم و آن فریب تبلیغاتی را محکوم می کنیم، تبلیغات فریبکارانه ای که  هدفش توجیه خشونت های بازهم بیشتر نظامی است، خشونتی که حاصلش مرگ و درد بیشتر خواهد بود. چرا به ما عکس مصیبت های دو طرف جنگ سوریه را نشان نمی دهند؟ چرا فقط عکس یک کودک مجروح  نشان داده می شود تا در پی آن خواست تشدید خشونت مطرح گردد؟

ایجاد "منطقه پرواز ممنوع" و " منطقه امن"  در سوریه که چند  " کارشناس " خواستار آن هستند، عملیات نظامی هستند،که موجب خشونت و ویرانی های بیششتر خواهند شد، نظیر آنچه در لیبی رخ داد.این ملت را با " دخالت انساندوستانه " عملا نابود کردند.

" مناطق پرواز ممنوع " و "مناطق امن" موجب خواهند شد که خلبانان نیروی هوائی آمریکا با خلبانان نیروی هوائی روسیه رو در رو قرار گیرند و این به معنی تشدید خطرناک درگیری نظامی  میان دو قدرت اتمی خواهد بود و خطری است برای حیات هر موجود زنده  بر کره زمین.

تصویرآن نوجوان سوریه ای که همه جا دیده میشد آخرین و بدترین نمونه جنگ روانی علیه افکارعمومی در امریکا  و در سراسر جهان است. تقریبا هر روز رسانه ها با تحریف واقعیت چالش سوریه را بعنوان  نبرد "شورشیان"ی که عاشق دموکراسی هستند با " اسد دیکتاتور بیرحم" منعکس می کنند. واقعیت این است که نیروهای خارجی سوریه را اشغال کرده اند، تا با این اشغال آخرین ملت سکولار خاورمیانه را که  دارای مذاهب گوناگون هستند از بین ببرند. ایالات متحده آمریکا گروههای افراطگرای خشن را مسلح می کند، به آنها آموزش نظامی می دهد و افزون بر این با میلیارد ها دلار پول عربستان سعودی و قطر هزینه آنها را تامین می کند. این دوحکومت سلطنتی غیر دموکراتیک با انگیزه های ویژه خود در پی " تغییر رژیم" در سوریه هستند.

ما مطمئنیم  که یگانه راه برای حل بحران سوریه و کمک به قربانیان آن خاموش کردن سلاح ها و جلوگیری از تشدید زد و خورد هاست. ملت سوریه حق داردرهبری خود را خود انتخاب کند و خود در باره آینده خود تصمیم بگیرد.

ما از دولت آمریکا می خواهیم به حمایت نظامی، سیاسی و اقتصادی از گروههای مسلح و مخالف در سوریه پایان دهد و به همپیمان های خود نیز فشار آورد که آنها نیزهمین کار را بکنند. پیشکوستان خواستار صلح خواستار پایان دادن هرنوع تحریم اقتصادی علیه سوریه هستند، بویژه در مورد داروها از جمله داروهای ضروری برای مبارزه با سرطان که بشدت  مورد نیاز هستند. ما از دولت آمریکا می خواهیم که به میلیونها پناهجویان سوریه کمک های انسانی سخاوتمندانه بکند باید امکان داد که پناهجویان بیشتری از سوریه به آمریکا بیایند.

دولت سوریه حق دارد در برابر تجاوز خارجی از خود دفاع کند، ازجمله علیه نقشه های آمریکا و همپیمان هایش که می خواهند تغییر رژیم را به آن تحمیل کنند.

ما از تمام طرف های در گیر در جنگ می خواهیم تلاش کنند تا افراد غیرنظامی بی گناه کشته نشوند.

 اینک هنگام پایان بخشیدن به جنگ در سوریه است. هنگام آغاز  وظیفه سنگین مداوای زخمهای عمیقی است که بر پیکر خلق سوریه وارد آوردید ما باید مسئولیت نقشی راکه دولت ما اجرا کرده است بعهده بگیریم. ما باید کاری کنیم که مردم سوریه و خاورمیانه بتوانند در آرامش زندگی کنند.

-------

توضیح:

ده تن از سربازان پیشین آمریکا در سال 1985 گروه پیشکسوتان صلح((VFP را بنیاد نهادند. در سال 2003که آمریکا در تدارک اشغال عراق بوداعضای این سازمان به 8 هزار نفر فزونی  یافت. امروز این سازمان بیش از 120 شعبه محلی دارد، از جمله  سازمانهای بین المللی  در ویتنام و ایرلند. ما بیانیه بی تاریخ  این سازمان را که در حال حاضر در صفحه اینترنتی آن منعکس است ترجمه کرده و  بازتاب دادیم.

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 569 راه توده -  اول مهر ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت