راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

راه های نجات لیبی

به روسیه ختم می شود!

سایت ریا نووستی

ترجمه – آزاده اسفندیاری

 

 

 

بر اساس گزارش خبر گزاری ها از مسکو، در روزهای گذشته مارشال "خلیفه هفتر" فرمانده ارتش ملی لیبی برای تقاضای کمک های نظامی روسیه به این کشور به مسکو سفر کرده است. فرمانده ارتش لیبی در پایتخت روسیه با برخی از فرماندهان نظامی از جمله وزیر دفاع روسیه ملاقات و مذاکره کرده است.

روز چهاردهم اوت مارشال خلیفه طی دیداری با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، تقاضای کمک های همه جانبه به لیبی و از آن جمله کمک به تقویت ارتش این کشور را با وی مطرح کرده است.

فرمانده ارتش ملی لیبی و سرگئی لاوروف در مسکو در یک کنفرانس خبری شرکت کردند. مارشال خلیفه اعلام کرد، ما تقاضای خود را به طور رسمی با مقامات دولتی روسیه در میان گذاشتیم. اطمینان داریم که مقامات روسیه تقاضای ما را مورد پذیرش قرار خواهند داد و دوستی پایداری بین دو کشور بوجود خواهد آمد.

خلیفه هفتر با سپاسگزاری از نقش سرگئی لاوروف در حمایت از وحدت ملی لیبی در مراجع جهانی و کمک به همبستگی مردم لیبی، تاکید کرد که امیدوار است روابط با روسیه در زمینه های مختلف گسترش یابد و گفت که ما در مورد نقش آفرینی مستقیم و مشخصی که روسیه می تواند در کشور ما ایفا کند مذاکره نکردیم اما تاکید کردیم که هرگونه همکاری روسیه جهت ثبات و رشد و ترقی لیبی مورد استقبال مردم کشور ما قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنانش تایید کرد که ارتش ملی لیبی تا کنون 90 درصد از خاک این کشور را توانسته از وجود تروریست ها پاک کند. اخیرا ارتش توانست بن غازی، پایگاه های مختلف ارتشی،  میدان های نفتی و سواحلی را که لیبی می تواند نفت خود را از آنجا به جهان خارج صادر کند، از دست گروه های مختلف باز پس بگیرد.

وزیر خارجه روسیه نیز دیدگاه خلیفه هفتر در زمینه همکاری با "فائز سراج" یکی از رهبران ملی لیبی جهت توافق همه جانبه با سمت گیری اتحاد و همبستگی مردم لیبی را ستود.

با سرنگونی و قتل فجیع معمر قذافی رهبر لیبی توسط سازمان نظامی ناتو در سال 2011  این کشور، در حال پشت سر گذاشتن بحران های حاد اجتماعی است. در لیبی یک قدرت دوگانه وجود دارد: در شهر توبروک واقع در شرق لیبی حکومت پارلمانی منتخب مردم برقرار است و در غرب حکومت شورای انتقالی در شهر طرابلس پایتخت این کشور برقرار است که مورد حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا قرار دارد. مقامات بخش شرقی به طور مستقل از تریپولی، از ارتش ملی با فرماندهی مارشال خلیفه هفتر که جنگ طولانی مدتی را با تروریست های اسلامیست افراطی انجام داده است حمایت می کنند. 

 

https://ria.ru/world/20170814/1500316477.html

 

 

تلگرام راه توده:

 

https://telegram.me/rahetudeh

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 611  راه توده -  26 مرداد ماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت