راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نتایج فاجعه بار

حمله امریکا

به کره شمالی

سایت روسیه امروز

گرد آوری و ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

 

بر اساس گزارش خبرگزاری های جمهوری دمکراتیک خلق کره، در میان کشورهای هم پیمان و دوست این کشور، روسیه، جمهوری خلق چین و کوبا، روسیه بالا ترین همکاری های اقتصادی را با این کشور دارد. طی سال های گذشته روسیه با سرمایه گذاری های کلان در صنعت و کشاورزی مهم ترین پشتیبان کره شمالی بوده است.

روسیه با وجود انتقاد از برنامه های هسته ای کره دمکراتیک، نقش مهمی از به انزوا در آمدن این کشور ایفا کرده است. به عنوان مثال اواخر ماه ژانویه سال جاری، قرارداد اتصال خطوط راه آهن روسیه  و کره و توسعه و نوسازی راه آهن این کشور در مسکو به امضاء رسید و قرار شد کار آموزان راه آهن و راه سازی این کشور دردانشگاه های مسکو مشغول به فراگیری فن آوری های جدید شوند.

در عین حال مسکو و پیونگ یانگ طی قراردادی در زمینه آموزش کارشناسان نفتی کره در سیبری و ارسال نفت از این منطقه به کشور کره شمالی و تصفیه بخشی از آن جهت فروش به جمهوری خلق چین مشغول همکاری می باشند.

کارشناسان سیاسی بر این عقیده هستند که با وجود روابط حسنه کره جنوبی با روسیه و روابط دوستانه این کشور با جمهوری دمکراتیک خلق کره، روسیه می تواند نقش موثری در ارتباط با ایجاد صلح در شبه جزیره کره و اقیانوس آرام داشته باشد.

جمهوری دموکراتیک خلق کره، کشوری است که در شمال شبه‌ جزیره کره در شرق آسیا قرار گرفته است. پایتخت و بزرگترین شهر آن پیونگ‌یانگ است. این کشور از جنوب با کره جنوبی با 10 میلیون جمعیت و از شمال با جمهوری خلق چین و در زاویه شمال شرقی مرز کوچکی با روسیه دارد. جمعیت کره شمالی ۲۴ میلیون نفر و زبان رسمی آن کره‌ای است.

در هفته گذشته با فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دو ناو هواپیما بر نظامی با همراهی دهها ناو جنگی به سواحل شبه جزیره کره وارد شدند. بهانه اعزام بخش بزرگی از نیروی دریایی آمریکا به سواحل کره آزمایش موشک های بالستیک کره شمالی در سال های گذشته است.

با بالا گرفتن احتمال حمله نظامی ایالات متحده آمریکا به جمهوری دمکراتیک خلق کره، خبرگزاری های روسیه به نقل از مقامات نظامی این کشور خبر دادند که روسیه با اعزام نیروهای زمینی خود و استقرار سامانه های موشکی اس 400 در مرزهای مشترک با کره شمالی در صدد است تا از گسترش احتمالی جنگ به خاک روسیه جلوگیری کند.

کارشناسان سیاسی و نظامی روسیه پیش بینی می کنند، با تجاوز نظامی احتمالی ارتش آمریکا به کره شمالی صد ها هزار تا یک میلیون آواره جنگی وارد خاک روسیه خواهد شد.

در همین رابطه روز چهاردهم آوریل خبرگزاری رسمی چین "شین هوا"، طی گزارشی از اعزام و استقرار بیش از یک صد و پنجاه هزار نیروی نظامی جمهوری خلق چین به مرزهای مشترک این کشور با جمهوری دمکراتیک خلق کره خبر داد. انگیزه این اعزام نیرو نیز با انگیزه روسیه مشترک است.

 

تلگرام راه توده:

 

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 594  راه توده -  31 فروردین 1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت