راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

رهبر حزب

کمونیست بلاروس

وارد کابینه دولت

 این جمهوری شد

ترجمه - نعمت بوستانی

 

 

 

1- رئیس جمهور بلاروس "الکساندر لوکاشنکو" روز شانزدهم دسامبر طی حکمی رهبر حزب کمونیست بلاروس "ایگور کارپنکو" را به سمت وزیر آموزش عالی این کشور منصوب کرد.

در حکم رئیس جمهور بلاروس چنین آمده است: "شما به عنوان انسان شایسته و ترقی خواه در زمینه اجتماعی و آموزشی، توانایی آن را دارید تا به طور اساسی به کار آموزش و پرورش فرزندان کشور بپردازید تا نسل های آینده از توانایی علمی و کار بردی لازم برای پیشرفت های اجتماعی بهره مند گردند. سیستم آموزشی اتحاد شوروی جایگاه رفیعی در تربیت کادرهای ارزشمند در دستیابی به رشد و تعالی انسان داشت. سعی ما باید بر آن باشد تا آموزش و پرورش را در کشور سر و سامان اساسی بدهیم تا موقعیت والای علمی، تکنیکی و نوسازی بلاروس را در ردیف پیشرفته ترین کشورهای جهان برسانیم".

2- در روزهای پایانی سال گذشته، با پیشنهاد رهبر حزب کمونیست بلاروس "ایگور کارپنکو" جلسه دبیر خانه کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور تشکیل شد. در این جلسه "کارپنکو" از کمیته مرکزی درخواست کرد به علت وظایف سنگین دولتی و اختصاص وقت لازم به امر آموزش و پرورش از سمت رهبری حزب کناره گیری کند. در این جلسه تصمیم گرفته شد تا تشکیل پلنوم وسیع کمیته مرکزی، در ماه فوریه "گیورگی اتمانف" یکی از اعضای کمیته مرکزی، وظیفه رهبری حزب را به عهده گیرد.

 

خبر های روسیه

 

خبر های روسیه

 

1- وزیر دفاع روسیه، ژنرال "سرگئی شایگو" هجدهم ژانویه در برنامه افتتاحیه "سه روزه آماده سازی فرماندهان نیرو های مسلح" روسیه گفت: کادرهای ارتش ما در دوره های مختلف تجربه های گرانقدری را در امر فرماندهی، آموزش و به کار گیری عملیات جنگی کسب کرده اند. یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین شخصیت های مجرب در زمینه نظامی کشور ما، مارشال "گیورگی ژوکوف" فرمانده ارتش سرخ در جنگ دوم جهانی بود. اتکا به تجربه های بی مانند این فرمانده بی بدیل می تواند سطع دانش و کارآمدی فرماندهان جدید را به سطح والایی رهنمون سازد.

وزیر دفاع روسیه پیشنهاد کرد کلیه میراث ارزشمند نوشتاری، سخنرانی ها و فیلم های این فرمانده نظامی و مارشال اتحاد شوروی، برای پژوهش گرد آوری شود و جهت آموزش در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد. "شایگو" یاد آوری کرد، ما ماه دسامبر سال گذشته صد و بیست سالگی تولد مارشال ژوکوف را جشن گرفتیم و در این مراسم، یاد آوری کردیم، تجارب مارشال ژوکوف همچنان قابلیت کاربردی برای مشکلات پیچیده نظامی امروز را دارد.

( مارشال ژوکوف زاده روستایی در اطراف مسکو بود که در اثر فقر خانواده در یازده سالگی مجبور به کار در کارگاه خز دوزی دایی خود در مسکو شد. در هجده سالگی زمان جنگ اول جهانی به ارتش فراخوانده شد. در صفوف نظامیان، به یکی از سازمان های مخفی حزب بلشویک ها در ارتش پیوست. او همچنان در ارتش ماند و با نشان دادن خلاقیت های و توانایی های خود در امر فرماندهی، در جنگ دوم جهانی با ثبت نام خود به عنوان فاتح برلین به یکی از نامدار ترین فرماندهان ارتش اتحاد شوروی در آمد! م ).

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 585  راه توده -  7 بهمن ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت