راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیام های خوانندگان

و پاسخ های راه توده

 

 

راه توده- پیام های زیادی دریافت داشته ایم که تقریبا مضمون همه آنها یکسان است و از ما دلیل تشدید حملات تبلیغاتی علیه راه توده را سئوال کرده و پرسیده اند که چرا پاسخ نمیدهیم؟

ما تاکنون چند بار نوشته ایم و در اینجا یکبار دیگر هم تکرار می کنیم که ما وقت و انرژی محدود خود را نمی توانیم و نباید صرف پاسخگوئی به هر پرت و پلائی که می نویسند بکنیم. این هنر را بگذارید برای آنها که سر خودشان را در مهاجرت با این پرت و پلاها گرم کرده اند و اسم خودشان را هم گذاشته اند مهاجر سیاسی. در عین حال که وقت صرف این نوع نوشته ها و افراد نمی کنیم، از هیچ فرصتی برای ارتباط با داخل کشور غفلت نکرده و نمی کنیم. مهم آنجاست و آنها که در وسط میدانند نه آنها که سر خودشان را در خارج از کشور با نوشته هائی که ارزش و اعتبار آنها را در بالا ذکر کردیم بند کرده اند. ما پرهیز داریم و باید داشته باشیم ازنوشتن درباره ارتباطی که با داخل کشور داریم اما برای یک نمونه که اهمیت ارتباط با داخل کشور را نشان میدهد می نویسیم: سه هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری 96 جلسه ای با شرکت 50 تن جهت بررسی شرایط شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات تشکیل شده بود. دو نظر در این جلسه مطرح شد. یکی نظر راه توده در باره ضرورت شرکت در انتخابات و نظر دوم درباره تحریم انتخابات. پس از چند ساعت بحث و گفتگوی دوستانه رای گیری شد و 47 تن از حاضران به شرکت در انتخابات رای دادند و سه تن به تحریم. طبیعی است که ما با واسطه هم در این جلسه فعال بودیم و هم پیشتر، علاوه بر آنچه در راه توده می نویسیم، نظرات خود را با برخی از آن دوستان توضیح داده بودیم. حالا به نظر شما این ارتباط و صرف وقت مهم بود و یا وقت صرف لاطائلاتی در خارج از کشور می نویسند و چند نفر را هم با لایک روی فیسبوک و به اشتراک گذاری معطل می کنند؟ ما برای برخی افراد که سرگرم این نوشته ها می شوند افسوس می خوریم و به آنها توصیه می کنیم، اگر توده ای هستند یکبار دیگر و با دقت کامل مقالات و استدلال های رهبری گذشته حزب را مرور کنند و هر طور که می توانند خود را وصل کنند به داخل کشور. درباره برخی افراد دیگر هم که تردید نداشته باشید از گذشته و حال آنها بی اطلاع نیستیم معتقدیم باید آنها را رها کرد تا این ته مانده انرژی به هدر رفته خود را هم مصرف کنند. ما باید به راه خود برویم که می رویم.

اما دلیل تشدید این حملات. ما فکر می کنیم اغلب کسانی که صادقانه مسائل سیاسی داخل کشور را دنبال می کنند میدانند که این حملات ادامه شکست تحریم انتخابات و پیروزی غافلگیر کننده حسن روحانی و شکست مفتضحانه سید ابراهیم رئیسی است. اگر اندکی هم برای نویسندگان پرت و پلاهای خارج از کشور بخواهیم اعتبار سیاسی قائل شویم، ریشه اش اینجاست. دو راه برای این افراد بیشتر وجود ندارد. یا بپذیرند که سیاستی که دارند باید عوض شود و نرم و آهسته شروع کنند به تغییر این سیاست و منطبق ساختن خود با اوضاع ایران که دراینصورت پراکندگی نیروها نیز بتدریج خاتمه پیدا می کند و پرت و پلا نویسی نیز جای خود را به اندیشه و نوشته هائی می دهد که به کار در داخل کشور می آید و یا به همین سیاست کنونی ادامه بدهند که می شود همین نوشته هائی که دوستان اشاره کرده اند و نقش حمد و سوره در گورستان را دارد. امید ما هنوز به رویکرد نخست است و اگر سخنی هم باشد با آنهاست. آنها که باید درک کنند سپاه یک ارتش واحد و یکپارچه نیست. همچنان که روحانیت نیست. آنها که باید درک کنند بدنه و بخشی از فرماندهان سپاه نیز مانند همان 25 میلیونی که به روحانی رای دادند می اندیشند. آنها که باید درک کنند حمایت راه توده از قدرت نظامی ایران در برابر تهاجم و خطر خارجی ربطی به حمایت از آقای خامنه ای و یا رفسنجانی و یا هر فرد و گرایش حاضر در حاکمیت و یا پیرامون حاکمیت نیست، بلکه مسئله مهم تر از اینهاست. مسئله تمامیت ارضی ایران است. آنها که بجای نوشته هائی که دوستان به آنها اشاره کردند باید تحقق و تفحص کنند تا برسند به این نظر راه توده که امروز حمایت از تقویت نظامی ایران به معنای دفاع از حاکمیت نیست. آنها که باید درک کنند که انواع سازمان های جاسوسی در بطن حاکمیت و بویژه در راس آن نفوذ دارند و باید این را گفت و گفتن این مسئله نه تقویت حاکمیت بلکه تقویت هوشیاری ملت است. آنها که در مهاجرت فراموش کرده اند خطر امریکا را و نمی خواهند ببینند 21 پایگاه نظامی امریکا در اطراف ایران را. این لیست بسیار بلندتر از آنست که بتوان اینجا آن را به صف کرد. فقط برای نمونه اشاراتی کردیم. بنابراین اجازه بدهید ما به کار و هدف اصلی واساسی خودمان مشغول باشیم و صرف وقت کنیم و از ما نخواهید که این وقت را صرف پاسخ به جنگ روانی عده ای انگشت شمار علیه راه توده کنیم.

 

 

صادق- سلام- تحلیل سرمقاله راه توده 601 - حملات تروریستی تهران- بنظرم خیلی شباهت به تحلیل های سبک ((دایی جان ناپ‍‍لئونی)) داشت .انتظار بیشتری هست از راه توده. حتی اگر کار خودی ها هم باشه به این دلیل نیست . شاید با خارجی ها  دارند حرف میزنند.

موفق باشید

 

راه توده: دوست عزیز. ما با همان صداقتی که نام شما از آن برخاسته می نویسیم که عجله نکنید. حتی از همین حالا هم بتدریج دم خروج از جیب آن عملیات بیرون زده است. از جمله تبدیل آن به بهانه شلیک موشک و سپس تلاش برای امنیتی کردن و نظامی کردن فضای سیاسی کشور که در ماجرای توهین به روحانی در روز قدس شاهد آن بودیم. موفق باشید.

----------------

مهرانفرد- با سلام خدمت شما دوستان

1- اگر میشود سایت خود را بروز کنید و از این حالت هفتگی بیرون آورید .

2- مباحثی پیرامون ضرورت انقلاب در سال 57 یا ترجیح رفرم  بجای انقلاب به صورت مرتب چاپ کنید.

3- ما چشممان به جهان است و پیشرفت ان را می بینیم اما چرا در ایران همه چیز رو به پست رفت میباشد ایا این نشان از عدم پذیرش دین و خرافات است.

4- آیا بنظر شما و دوستان تحلیگر  با کنار گذاشتن دین از زندگی وسیاست میتوان به اینده امیدوار بود

 

 با ارزوی دوستی

 

راه توده: دوست گرامی مهرانفرد. ما هفته نامه ای تحلیلی هستیم و نه یک نشریه خبری و روزانه. اجازه بدهید با همین هویت باقی بمانیم. درباره انقلاب و امکان رفرم در زمان شاه ما تاکنون مطالب زیادی در راه توده منتشر کرده ایم. تشریف ببرید به قسمت جستجو و در آنجا بنویسید رفرم و انقلاب و سلسله مقالات راه توده را که در مقابلتان ظاهر می شود را بخوانید. مسئله دین و خرافات و پیشرفت و پسرفت هر کدام باید جداگانه بررسی شود. ضمنا همه چیز هم دچار پسرفت نشده برادر عزیز. همین انتخابات و شرکت وسیع مردم در آن یک پیشرفت نیست؟ جز در دوران دکتر مصدق که آن هم نه به این وسعت کنونی، مردم در انتخابات شرکت نمی کردند و اصلا با سیاست کاری نداشتند. راه توده امسال و پارسال منتشر نشده که نیازی به این نوع پاسخ نویسی ها باشد. شما هم میتوانید روی قسمت جستجو در راه توده که ستون سمت چپ صفحه آن را می بینید بزنید و بروید آنجا و هر آنچه را می خواهید بنویسید تا در برابرتان ظاهر شود.

----------------

اسماعیل سلام- من خیلی دوست دارم نوشته های شما از آقای طبری  به نام برخی بررسیها  البته کامل وبدون سانسور و اورجینال را داشته باش  لطفا راهنمایی کنید . در تهران و یا اصفهان قابل دست یابی هست .لطفا یک تحلیل  خوب و زیبا و بی غرض از انقلاب 57 و دوران شاه و رضا شاه  و سایر مسایل تاریخی ایران  تهیه و در اختیار جوانان بگذارید

 با تشکر – اسماعیل

راه توده- آقای اسماعیل گرامی. این کتاب در دو چاپ متفاوت سال گذشته در ایران منتشر شده و ما از روی آن قسمت به قسمت برگرفته و منتشر می کنیم. شما به آسانی میتوانید این کتاب را درایران از کتابفروشی ها بخرید. عکس روی جلد این کتاب را هم ما یکبار در صفحه اول راه توده منتشر کرده ایم. ما هم آن را بقول شما اورجینال منتشر می کنیم. مگر مقدمه هائی که بر آن می نویسیم و بصورت حروفی ریزتر از حروف اصلی متن است. درباره انقلاب 57 به شما هم توصیه می کنیم در بخش جستجو در راه توده هر آنچه را میخواهید بنویسید تا در برابرتان ظاهر شود. اگر آنها کفاف کنجکاوی شما را نداد به روی چشم ما در خدمتیم.

----------------

آرژنگ - درود بر رفقای نستوه وخستگی ناپذیر.

من مقالۀ "تغییرقانون اساسی....." راخواندم که بسیارهم جالب و با ارزش بود، امانکته ای که می خواهم یادآوری کنم این است که اقتصاد رکن اصلی کشور و انقلاب و قتصاد و اصل44 کارپایه وعمده ترین بخش قانون اساسی است که ذیل هم پیدا کرد.

شما شخصی که به این قانون و یامصوبه رای منفی داده به خوبی و بجا ذکرکرده اید ولی شخصی که پاسدار و نگهبان قانون اساسی است، درآن زمان هیچگونه مخالفت و یا اعتراضی روا نداشته است  و این درحالی است که باید در آن شرایط روشنگری و افشاگری می شد تا به نوشتۀ مقاله مجلسی تشکیل میشد و درنتیجه منجربه رفراندوم می شد که درمقاله یادی از آن نشده است. برقرارباشید.

 

راه توده – دوست گرامی ارژنگ. این یکی از گرفتاری های ما ایرانی هاست که وقتی چیزی را نمیدانیم و یا از آن اطلاع نداریم فکر می کنیم آن چیز وجود نداشته و یا ندارد. برادر عزیز دهها مقاله و توصیه و اعلامیه در سال  58 از جانب حزب توده ایران منتشر شد با همین مضامینی که شما تصور کرده اید ما نگفته ایم و لازم بود بگوئیم. بخشی از این موضع گیری ها را می توانید در راه توده بیابید و مطالعه کنید. به شما هم "جستجو" روی راه توده را توصیه می کنیم.

----------------

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 604  راه توده -  8 تیرماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت