راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نامه دگراندیشان
علیه وعده امریکا
برای براندازی
حکومت ایران



بدنبال اظهار نظر وزیر خارجه دولت جدید امریکا مبنی بر سیاست براندازی حکومت در ایران، جمعی از دگراندیشان داخل کشور، بر خلاف سکوت اکثر دگراندیشان خارج از کشور نامه سرگشاده ای خطاب به مردم ایران و جهان نوشته و نظرات خود را در باره این گفته ها اعلام داشتند. این نامه را تاکنون چند ده تن از دگراندیشان داخل کشور امضاء کرده اند که سرشناس ترین آنها محمد علی عموئی با سابقه ترین زندانی سیاسی پیش و پس از انقلاب و عضو رهبری وقت حزب توده ایران است. نگاه تحلیلی به این نامه را نیز در همین شماره راه توده می خوانید. متن این نامه چنین است:

هموطنان آزاده، مردم مترقی جهان
دولت ایالات متحده در روزهای اخیر از زبان وزیر خارجه خود از آمادگیش برای سرنگونی مسالمت آمیز جمهوری اسلامی خبرداده است.
این آمادگی که در طول دهها سال گذشته بارها و بارها علیه دولت های مستقل و دموکرات وتوده ای و مردم آزادیخواه جهان بکار آمده، به هنگامی اعلام می شود که همین دولت در روزهای گذشته بخشی از اسناد مداخله ویرانگرخود در کودتای 28 مرداد1332 و سرنگونی دولت ملی مصدق را منتشر کرده و آشکارا پشیمانی ها یی را که اسلافش دراین باره ابراز داشته بودند، تکرار کرده است. دولت آمریکا به مثابه نماینده همه ویژه گی های امپریالیسم، در ادامه اعمالی که از دو قرن پیش آغاز کرده، درهمین دو سه ماه گذشته، بدون کمترین پروائی، آشکار کرده است که با همه جهان سر جنگ و ستیز دارد. این دولت با نقض خشن و گسترده اقدامات قانونی کابینه پیش از خود برای توسعه روابط با کشور کوبا و با تهدید به فسخ و پاره کردن موافقتنامه بین المللی برجام علیه بخش بزرگی از جهان برخاسته و با خروج از معاهده پاریس و ترک تعهدات خود برای حفظ زمین، علیه بشریت قیام کرده است. باوجود این پرونده سیاه وننگین، با وقاحتی حیرت انگیز، یک دولت مستقل عضو سازمان ملل متحد را به سرنگونی تهدید می کند و درصدد تکرار تجربه 28 مرداد و در نهایت پیشبرد فجایعی است که با موافقت و همدستی او توسط متحدانش علیه مردم کشور سوریه و لیبی به راه افتاد.
پیشبرد تهدیدات آمریکا علیه ایران منوط به یک دسته زمینه های داخلی است. به گمان ما پیشبرد سیاست های نولیبرالی کنونی و تقلیل حقوق ملت، مصرحه در قانون اساسی، بخشی از زمینه را تشکیل می دهد. از این رو برای کاستن از خطر تهدیدات آمریکا باید در سطح ملی حمایت های هرچه بیشتری از اقتصاد ملی صورت گیرد و سطح رفاه عمومی ارتقاء یابد و منافع زحمتکشان و طبقات میانه تامین گردد و حقوق و آزادی های مردم تضمین شود و با فساد لجام گسیخته موجود مبارزه شود.
درسطح بین المللی نیز دیپلماسی عاقلانه ای اتخاذ شود و التزام به میثاق ها و تعهدات و اخلاق بین المللی خود را نشان دهند و دوستان از دشمنان تشخیص داده شوند.
برای مقابله با توطئه های امپریالیسم آمریکا و متحدانش به مردم خود و مردم جهان تکیه کنیم و ازقدرت و نیروی آنان برخوردار شویم.
 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 607  راه توده -  29 تیرماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت