راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیشآهنگان

در میدان سرخ

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه: نوید بوستانی

 

 

روز 21 ماه مه، طی مراسم ویژه ای 95 مین سالروز تشکیل سازمان جوانان کمونیست "سازمان  پیشاهنگی" با حضور هزاران نفر در میدان سرخ مسکو بر پا شد. در این مراسم که با سازماندهی حزب کمونیست روسیه برگزار گردید، هزاران نفر از دختران و پسران محصل و دانشجو از شهر مسکو و دیگر مناطق روسیه  شرکت داشتند.

رهبر حزب کمونیست روسیه "گنادی زوگانف" در افتتاحیه مراسم با گفتن تبریک به مناسبت چنین روزی شعار هایی داد که دختران و پسران در صف حلقه وار میدان سرخ پاسخ دادند. این شعار ها عبارت بودند از:

 با گرمی و عشق از میهن دفاع کردن!

 اجرای قانون جوانان پیشاهنگ!

 مقام اول در آموزش، کار و زندگی اجتماعی است!

 تداوم احترام به سنت ها و نسل های بزرگتر!

احترام ممتد و همیشگی به جانبازان راه میهن و کار و تلاش!

ارزش گزاری به شهروندان و سرزمین مادری!

 

در ادامه برنامه "گنادی زوگانف" به گردن میهمانان افتخاری شرکت کننده در مراسم، کراوات های قرمز خاص و سنتی پیشاهنگی را بست. برخی از رهبران حزب کمونیست و نمایندگان پارلمان روسیه جزو میهمانان افتخاری مراسم بودند.

رهبر حزب کمونیست روسیه در ادامه خطاب به حاضران گفت:

"دوستان پیشاهنگ و پیشتاز، معلمین و مشاورین آموزشی گرامی، می خواهم به شما تبریک بگویم که امروز در مهمترین میدان کشور جهت سوگند یاد کردن و حفظ یکی از مهم ترین سنت های ارزشمند نسل های گذشته شرکت کرده اید. من اطمینان دارم که در همه زندگی، شما به این سوگند وفادار خواهید بود. می خواهم یاد آوری کنم که شما با حضور خود در اصلی ترین میدان کشور و در مقابل کاخ های تاریخی کرملین و مقبره های قهرمانان مردم، ارجگذاری خود به سنت های نیک را به نمایش گذاشتید. حضور شما نشانگر آن است که خواهان ادامه راه پدران و پدر بزرگان خویش هستید که در روز 7 نوامبر سال 1941 بارژه حماسی خود روی همین سنگفرشهای میدان سرخ، مصمم شدند تا نه تنها از مسکو و میهن سوسیالیستی خود  دفاع کنند، بلکه مردم جهان را از بربریت فاشیسم نجات دهند. در همین میدان بود که پدران و پدر بزرگان ما روز نهم ماه 1945 جشن پیروزی بر نازیست های آلمان را جشن گرفتند. شما در مکانی قرار دارید که "یوری گاگارین" فاتح فضا با حضور خود در میان مردم همگی به جشن و پایکوبی پرداختند. در ادامه می خواهم تاکید کنم که چنین دستآوردهایی ناشی از شاهکار و سیستم منحصر به فرد آموزشی اتحاد شوروی بود که سازمان های جوانان کمونیست و پیشاهنگی آن در دامان خود نسل های بی نظیری را تربیت کرد. شما نهم ماه مه روز پیروزی بر فاشیسم را چندی پیش با حضور شورانگیز سربازان و ژنرال ها و دیگر رزمندگان شاهد بودید که بیانگر ماندگاری تاریخی کشور ما هستند. من بر این باور هستم که رمز جاودانگی ما در تداوم حفظ دست آوردهای نسل های پیشین ما می باشد ... ".

 

مشاهده ویدئو سخنرانی زوگانف

https://kprf.ru/party-live/cknews/165513.html

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 599  راه توده -  4 خرداد  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت