راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

سرمقاله 592

بسیج باید شد تا بتوان

توطئه حذف روحانی را خنثی کرد!

 

نزدیک شدن انتخابات آینده ریاست جمهوری میان "اصولگرایان" یعنی بازندگان ثابت همه انتخابات مهندسی باخته جمهوری اسلامی ولوله به راه انداخته است. وحشت، عوامفریبی، رقابت، دروغگویی، اتهام زنی، تخریب، بکارگیری صدا و سیما و هزینه‌های میلیاردی تبلیغاتی ویژگی فعالیت‌های راست حکومتی است که در دوران اخیر شکلی جنون آمیز به خود گرفته و تا انتخابات ریاست جمهوری این وضع ادامه خواهد داشت.

در این میان تشکیل به اصطلاح "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" (جمنا) با محوریت سردار ذوالقدر امیدهای خفته‌ای را میان کسانی که از تجربه انتخابات مجلس دهم به باخت خود یقین کرده‌اند بوجود آورده است. اهمیت نقش سردار ذوالقدر به عنوان رئیس ستاد انتخابات جمنا در آنجاست که وی خود را رئیس جمهور ساز می‌داند. ذوالقدر پس از انتخابات سال 84 با افتخار اعلام کرد که توانسته با "عملیاتی چند لایه"‌ احمدی نژاد را رئیس جمهور کند. افتخار کشاندن کشور به سمت فاجعه و رئیس جمهور کردن همان کسی که بعدها گفتند "انحرافی" است.

آنچه ذوالقدر در انتخابات 84 بدان "عملیات چند لایه" نام داده بود عبارت بود از به میدان کشاندن چند نامزد و وانمود کردن آنکه قالیباف رئیس جمهور منتخب حکومت است و بالا کشیدن پنهان احمدی نژاد. در واقع حتی تا روز رای‌گیری، اعضای شورای نگهبان و سپاه 30 هزار نفره تقلب که به عنوان "ناظر" انتخابات مسئول دستکاری در آرا بودند نمی‌دانستند که قرار است به سود کدام نامزد آرا را جابجا کنند. تا آنکه در شب انتخابات تصمیم بیت رهبری و مجوز شرعی تقلب بنام احمدی نژاد بدانها ابلاغ شد. بقیه ماجرا را همه مردم ما می‌دانند، از خبر پیروزی کروبی و سپس خواب چند ساعته وی تا بیرون آمدن نام احمدی نژاد از صندوق‌ها در مرحله اول، و تخریب بیسابقه هاشمی رفسنجانی در مرحله دوم و … که همه جزیی از این عملیات چند لایه بود.

بدینسان شتاب "اصولگرایان" برای پیوستن به "جمنا" در واقع اعلام بندگی در برابر سردار ذوالقدر و امیدیست که آنان به عملیات چندلایه بسته‌اند. قرائن هم نشان می‌دهد که همان سیاست در دستور کار است. طبق اعلام رسمی در 17 فروردین مجمع عمومی دوم جمنا برگزار می‌شود و در آن نام پنج تن که به عنوان نامزد جبهه باید وارد انتخابات شوند آشکار می‌شود. این پنج نفر هر کدام با هدف تخریب روحانی از جهات مختلف وارد میدان رقابت‌های تبلیغاتی می‌شوند. ولی احتمالا هیچکدام از آنها جز یکی نمی‌دانند که گزینه مورد نظر بیت رهبری و سردار ذوالقدر و سپاه هستند یا نه. سخنان سردار ذوالقدر در مورد ضرورت رعایت "دموکراسی" در انتخاب نامزدها و آنچه بدان نام "نگاه از پائین به بالا" داده‌اند منظور همین است، یعنی در مرحله آخر عملیات چند لایه، نامزد مورد نظر حکومت و بیت رهبر بنام "انتخاب" از پائین در صحنه می‌ماند، بقیه باید بدون اعتراض بسود او کنار روند و ارتش سی هزار نفره شورای نگهبان برای دستکاری در آرا بسود آن نامزد وارد صحنه شود.

اینها همه البته برنامه ریزی جناح راست حکومتی، عاملان قتل‌های زنجیره ای، آمرین کودتای 88، حامیان حصر کروبی و موسوی و بدتر از همه مسئولین هشت سال نکبت دوران احمدی نژاد هستند. ولی مردم و نیروهای تحول خواه جامعه ما نیز از آنسوی دست بسته و بی‌تجربه نیستند. آنها بارها کوشش برای مهندسی انتخابات را خنثی کرده‌اند و از اشتباهات خود نیز درس‌های بسیار گرفته‌اند. نبرد نهایی میان یک حکومت است که همه ابزارهای اقتصادی و مالی و تبلیغاتی و نظامی و قضایی خود را برای تحمیل نامزد مورد نظر خود به میدان کشیده با مردمی که تنها سلاح آنها آگاهی است. این آگاهی تعیین کننده سرنوشت این نبرد است!

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 592 راه توده -  26 اسفند ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت