راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

گردش به چپ

درحزب کارگر

انگلستان جدی است

 

 

 

نطفه های گردش به چپ در حزب کارگر انگلستان از چند سال پیش بسته شده و حالا تبدیل به جوانه هائی شده منطق می گوید نباید آن را نادیده گرفت. بویژه که این جوانه ها در سازمان جوانان این حزب و درجهت شعارهای سوسیالیستی نمایان شده است. "جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر انگلستان، حزبی که بیم دارند انتخابات زودرس در انگلستان برگزار شود و این حزب برنده آن شده و حزب محافظه کار سقوط کنند، نرم و با احتیاط اما مصمم، خود را با همین گرایش به چپ در بدنه حزب همآهنگ می کند.

او اخیرا در جشنواره موسیقیGlastonbury  با حضور در میان جوانان عضو حزب کارگر سخنرانی کرد و گفت:

«اگر به دیواری که در انتهای این محل است نگاه کنید خواهید دید که پیامی برای پرزیدنت دونالد ترامپ نوشته شده است. دراین پیام گفته شده: «به جای ساختن دیوار پل بسازید.» (اشاره به دیواری که ترامپ می خواهد در مرز مکزیک بکشد)

آیا این درست است که مردمان بسیاری در کشورمان خانه‌ای نداشته باشند و  در خیابان‌ها بخوابند؟ آیا این درست است که شمار زیادی از مردم در فقر زندگی کنند، آن‌ هم در کشوری که ثروتمندان زیادی در ناز و نعمت زندگی می کنند ؟ پاسخ من اینست: نه! این وضع قابل تحمل نیست.

اینجا جشنواره‌ی موسیقی است، اما آنها که اینجا جمع شده اند صلح و شادی را با هم می خواهند.

من می گویم صلح دست یافتنی است به آن شرط که بخواهیم به آن دست یابیم. باید به بیگانه‌هراسی پایان داد و از پناهجویانی که از کشورهای نا امن و جنگ زده جهان وارد کشور ما شده اند حمایت کنیم و فرصت همراهی به آنها بدهیم، نه این که به آن‌ها به چشم خطر یا تهدید نگاه کنیم. نگاهی بیاندازیم به مشکلات سراسر جهان. ریشه‌ مشکلات جنگ و نابرابری است، طمع تسلط به منابع طبیعی، زیرپا گذاشتن حقوق بشر و برخورد غیرمنطقی با مخالفان سیاسی است. بیاندیشیم به جهانی که در آن به حقوق بشر احترام گذاشته شود. بیاندیشیم به ضرورت صلح، عدالت و دموکراسی در سراسر جهان. باید به نژادپرستی که جامعه ما را متفرق می‌کند پایان داد، باید با نابرابرای جنسیتی که باعث می‌شود زنان جامعه‌ از حقوق و فرصت‌های کمتری برخوردار ‌شوند مقابله کرد.

بگذارید سخنانم را با خواندن شعری از "پرسی شلی" پایان بدهم که او نیز به زبان شعر همان چیزی را می گوید که من در سخنانم به آنها اشاره کردم.

 

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 623  راه توده -  18 آبان ماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت