راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چین بزرگترین

نیروی دریائی

جهان را

خواهد داشت

کانال تلویزیونی1 روسیه

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

روز دوازدهم آوریل رژه و مانور نظامی نیروی دریایی چین با حضور"سی شین پینگ"، رئیس جمهورو فرمانده شورای نظامی ارتش آزادی بخش جمهوری خلق چین با استتار کامل در دریای جنوبی چین برگزار شد.

رژه و مانور نیروی دریایی چین که با تدارک قبلی در دریای جنوبی این کشور انجام شد، بزرگ ترین مانور دریایی- نظامی تاریخ چین به حساب می آید. باید در نظر داشت که مقامات چین در پی آن هستند تا بزرگ ترین نیروی دریایی جهان را ایجاد کنند.

انتخاب محل مانور اتفاقی نبود، زیرا دریای جنوبی چین این کشور را به اقیانوس آرام متصل می کند ونیروی های نظامی چین در صورت لزوم، می توانند از این طریق خود را به دورترین نقاط جهان برسانند.

فرمانده شورای نظامیان ارتش آزادی بخش چین در عرشه ناو شکن"چانشا" گفت: "جمهوری خلق چین از سال ها قبل با تقویت نیروی دریایی، عزم خود را برای مدرنیزه کردن کشتی های جنگی به اثبات رسانده است. در همین زمینه قرار است سال آینده هشت کشتی جنگی دیگر به ناوگان رزمی نیروی دریایی اضافه شود. این کشتی ها قادر خواهند بود علاوه بر حمل سلاح های سنگین، به طور همزمان، 112 راکت عمود پرواز را در جهت های گوناگون پرتاب کنند" .

سی شین پینگ، در ادامه خطاب به افسران و ناویان نیروی دریایی چین یاد آور شد: "از شما می خواهم به بالا بردن سطح کیفی آموزش و توان رزمی خود اهمیت بدهید و به آن توجه خاص داشته باشید. شما باید به برنامه حزب جهت دفاع از سرزمین مادری، جان شهروندان و منافع ملی کشور، هر لحظه آمادگی لازم را داشته باشید. وظیفه مبرم دیگر نیروهای مسلح چین، دفاع از ثبات، امنیت و صلح جهانی و منطقه ای است".

نیروی دریایی جمهوری خلق چین، برای اولین بار، نخستین ناو هواپیما بر خود را به نام"لیائونین" بر گرفته از مدل ناو هواپیما بر سنگین "واریاگ" اتحاد شوروی ساخته است. با دستیابی به تکنولوژی پیشرفته قرار است در آینده نزدیک، شش فروند از این نوع ناو هواپیما بر ساخته شود و در اختیار نیروی دریایی قرار بگیرد.

بر روی باند ناو هواپیمای "لیائونین" 76 فروند هواپیمای جنگی و هلی کوپتر مستقرمی باشند و همواره آماده پرواز و فرود هستند. این کشتی حامل 10 هزار افسر و ملوان می باشد که به هفت قسمت تقسیم شده اند و هدایت تیم های عملیاتی را به عهده دارند. وظایف این نیروها حراست از فضای آبی- خاکی و سواحل دریایی چین است.

 لازم به یاد آوری است که نیروی دریایی چین یک سوم ارتش آزادی بخش خلق چین را تشکیل می دهد.

جمهوری خلق چین در نظر دارد تا دو سال دیگر با استفاده از همه امکانات لازم، ارتش این کشور را به مدرن ترین تکنولوژی روز مجهز کند. با برنامه دقیق و روشن، ارتش این کشور تا سال 2035 قادر خواهد بود، در زمره توانمند ترین و قوی ترین ارتش های جهان در آید.

در روز های آتی قرار است یک بار دیگر مانور نیروی دریایی چین در تنگه تایوان برگزار شود. در پکن بر صلح آمیز بودن این مانور تاکید شده است واعلام شده است هیچ کشوردیگری مورد تهدید نخواهد بود. مانور و رژه های نظامی درجمهوری خلق چین صرفا جهت بالا بردن سطح آمادگی و قدرت دفاعی این کشور انجام می گیرد!

 

https://www.vesti.ru/doc.html?id=3007366

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 643  راه توده -  6 اردیبهشت ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت