راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اخباری که در

رسانه های غربی

منتشر نمی شوند!

 

  

1-

 

وزیر دفاع ترکیه نسبت به ایجاد زنجیره ای از پست های دیدبانی در امتداد مرزهای ترکیه در خاک سوریه ابراز نگرانی و تاکید کرد که آنکارا یقین دارد که قصد آمریکایی‌ها برای برقراری پست های دیدبانی متناسب با سیاست واشنگتن برای پشتیبانی از سازمان مسلح کردها به ضرر منافع ترکیه است. ایالات متحده آمریکا با حمایت از کردها میخواهد در خاورمیانه سرپل و میدان عملیاتی استراتژیکی بلند مدتی ایجاد کند و در نهایت منطقه ای تحت کنترل ایجاد کند.        

کردها 7\18 در صد جمعیت ترکیه را تشکیل می دهند. کردستان شرقی به ایران، کردستان شمالی به ترکیه، کردستان جنوبی به عراق و کردستان غربی به سوریه تعلق دارد.  کردهای ایران و عراق و سوریه مانند کردهای ترکیه خواهان استقلال و خودمختاری هستند و کردستان وابسته به آمریکا امکان تقویت موقعیت آمریکا را در نقاط حساس استراتژیک - در سرحدات چهار کشور خاورمیانه- بوجود می آورد.

آنکارا از این خشمگین است که در ترکیب جنبش کردهای سوریه، نیروهای دمکراتیک حضور دارند.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد «ما از متحدان آمریکایی خود انتظار داریم که رابطه خود را با جنبش کردهای سوریه که بهتر از حزب کارگران کردستان ترکیه نیست قطع کند». (منبع. بنیاد فرهنگ استراتژیک )

 

2-

 

وزارت دفاع کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی دهها نقطه امنیتی در ناحیه غیر نظامی در مرز با کره جنوبی را از بین برده است. نظامیان  پست های نگهبانان را خراب کردند و از پیش درباره این مسئله به کره جنوبی اطلاع داه بودند. پیونگ یانگ این تصمیم را برای کاهش تنش ها در رابطه با سئول و جلوگیری از تشدید حوادث ناخواسته در منطقه غیرنظامی اتخاذ کرده است. کره جنوبی نیز متعهد شده 10پست نگهبانی در طرف خود را از بین ببرد. هر دو کره یک پست امنیتی را به یادگار حفظ می کنند!( اینترفاکس. به روسی)

 

3-

 

طبق گزارش ا.بی.سی. نیوز حدود 85 هزار کودک پنج ساله طی سه سال گذشته از گرسنگی در یمن جان خود را از دست داده اند. سازمان بین المللی نجات کودکان داده‌های سازمان ملل متحد درباره مرگ و میر کودکان بر اثر سوء تغذیه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و برآورد کرد که در یمن تقریبا 85 هزار کودک از آوریل 2015 تا اکتبر 2018 جان خود را از دست داده اند.

 مدیر بخش نجات کودکان یمن تایید کرده که 2\5 میلیون کودک دیگر در یمن درمعرض گرسنگی قرار دارند. بطور رسمی در یمن قحطی اعلام نشده است اما سازمان ملل متحد هشدار می دهد که تهدید گرسنگی در کشور نیرومند تر از آن حدی است که کارشناسان تصور می کنند. ا.بی.سی. یاد آوری می کند که پیشتر مقامات رسمی کشور و حوثی ها موافقت کرده بودند برای پایان دادن به عملیات جنگی در کشور سوئد پشت میز مذاکره بنشینند.( اینترفاکس. به روسی)

 

4-

 

وال استریت ژورنال نوشت: دولت ترامپ در حال مذاکره با رهبران بزرگترین خودروسازان آلمان است. وب سایت روزنامه «کومرسانت» نیز نوشت که دولت ترامپ می خواهد رؤسای "فولکس واگن"، "ب.ام.و" و "دایملر بنز" را به کاخ سفید دعوت کند. انتظار می رود مشاور اقتصادی، وزیر بازرگانی و نماینده تجاری در دولت ترامپ با آنها مذاکره کنند و احتمالا پس از این مذاکرات دیداری نیز با ترامپ خواهند داشت. کاخ سفید می خواهد خودروسازان آلمانی را متقاعد کند که تولید خود را در آمریکا افزایش دهند.

پیشتر رهبران برخی شرکتهای بین المللی اعلام کردند که سیاست تعرفه دونالد ترامپ تاثیر منفی بر فعالیتهای اقتصادی آنها گذاشته است. براساس گفته مدیر عامل شرکت فورد، با افزایش تعرفه های گمرکی واردات محصولات فولاد به آمریکا، سود این شرکت یک میلیارد دلار کاهش یافته است. (ب.اف.ام. به روسی) 

 

5-

 

 

  سفارت ایران در روسیه گزارش داد که سفیر ایران در روسیه و سفیر اتحادیه اروپا در روسیه ا درباره یافتن راه حلی جهت دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران با یکدیگر مذاکره کردند. (وستی فینانس. به روسی)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 670  راه توده -  8 آذرماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت