راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سیاست اقتصادی

دولت روسیه

در تضاد با

سیاست خارجی

روزنامه سویتسکایا راسیا

"آزاده اسفندیاری"

 

 

روز 24 نوامبر گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه، در ارتباط با مسائل داخلی روسیه بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه تاکید شده است:

ادامه فشار لیبرال ها با تصویب "اصلاحات" بازنشستگی و بالا بردن مالیات بر ارزش افزوده، کشور ما را به سمت یک فاجعه ملی سوق می دهد. تصمیمات دولتی در مدت زمانی کوتاه منجر به سرقت سرمایه های شهروندان شده است، روندی که جمعیت فقرا را افزایش داده است و در نهایت زندگی میلیون ها خانواده روس را به خطر می اندازد.

روز 21 نوامبر در مجلس دوما، "فراکسیون روسیه واحد" و نمایندگان وابسته به حزب لیبرال ژیرینوسکی، با اکثریت، بودجه فدارل را برای سال های 2019 – 2021 تصویب کردند.

سیاست کنونی دولت، ادامه راه سال های گذشته است که حامل رکود عمیق اقتصاد ملی است و در نهایت انحطاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. به جای توجه به فن آوری جدید، توسعه صنعتی، بازسازی حوزه های اجتماعی، حزب حاکم بار دیگر مهر تایید بر غنی تر کردن ثروتمندان و الیگارش ها زد. نتیجه سیاست های لیبرالیستی، ترمز کردن رشد اقتصادی است و در نهایت بار سنگین آن بر دوش زحمتکشان کشور خواهد بود.

بنا براین، فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور که قرار بود تا ماه مه سال 2018 روسیه از نظر رشد اقتصادی جزو پنج کشور برتر جهان باشد و فقر در کشور ما ریشه کن شود، در عمل بر زمین ماند.

در نتیجه برنامه دولت روسیه، بدون تردید روند مخربی را در پی خواهد داشت. در این طرح پیشنهاد شده است شرکت های دولتی و واحد های وابسته منحل گردند و از سال 2019 فعالیت آن ها ممنوع خواهد بود. تمام موسسات نامبرده در عرض دو سال باید به بخش خصوصی واگذار شود یا بسته خواهند شد. به این معنی که شرکت های مذبور باید در یک محیط رقابتی قرار گیرند.

پیشنهاد مقامات دولتی دعوت به "دهه 90" قرن گذشته است. مردم ما به اندازه کافی با نظریه های اقتصادی " گایدر" و "چوبایس" درباره "رقابت آزاد" و "دست های نامرئی بازار" که گویا خود به خود همه چیز در آن تنظیم می شود، آشنا هستند. باید گفت با این ایده ها، دیگر نمی توان مردم را فریب داد.

دارایی های شرکت های بزرگ متعلق به دولت هستند و غیر قابل تقسیم. از بین بردن شرکت های دولتی منجر به کاهش نقش دولت در اقتصاد خواهد شد. بسیاری از شرکت های متعلق به دولت سود رسان هستند و در مجموع تا 25 در صد سود آن ها به خزانه دولت واریز می شود. دولت با بی تدبیری خصوصی کردن را، (به استثنای تولیدات صنایع دفاعی)، بسط و گسترش می دهد. در صورتی که مسئله ایمنی، انرژی و صنعت هواپیمایی نا دیده گرفته می شوند. با این حساب سازمان هایی که وظیفه حمل و نقل، مسافر، خدمات فرود گاه ها و مترو را انجام می دهند حذف می شوند و به دست بخش خصوصی خواهند افتاد. علاوه بر این، رقابتی کردن شرکت های بزرگ دارویی که دارو برای بیماران خاص از جمله بیماران سرطانی و مواد خوراکی برای بیماران در مناطق دور افتاده را سازمان می دهند، دیگر عملا امکان پذیر نخواهد بود.

حزب کمونیست روسیه ابتکار عمل دولت را جهت اجرای "اصلاحات" ساختاری، مخرب می داند و خواستارلغو آن می باشد. ما این گام را ادامه غارت ثروت ملی و تجاوز به حقوق شهروندان کشور می دانیم.

خصوصی کردن شرکت های بزرگ دولتی، روند قانونمند تخریب اقتصادی است. بسیاری از اعضای طبقه حاکم بر سر آن هستند تا مردم را تحقیر کنند. سیاست انحصار گرایی خود را به صورت تقلب در انتخابات و دیگر اقدامات ضد دمکراتیک نشان می دهند. همه این علائم بیانگر آن است که  از ورود میهن دوستان واقعی در حکومت جلوگیری می شود.

در مواجهه با فشار غرب، تقویت ناتو و تحریم های روز افزون ضد روسیه، به طور حتم تحکیم اجتماعی روسیه را طلب می کند. با این حال نگاه بی رحمانه به مردم، شکاف بین ثروتمندان و فقرا را عمیق کرده و روند بی ثباتی اجتماعی را شدت خواهد بخشید. در نهایت هدف یکپارچگی شهروندان را غیر قابل دستیابی می کند.

نتیجه انتخابات اخیر، (انتخابات فرمانداری ها.م) واکنش مردم را پس از "اصلاح"  قانون بازنشستگی به روشنی نشان داد. انتخاب کنندگان، قصد آشتی و همدلی با سرقت کنندگان و فریب دهندگان مردم را ندارند. مردم به نحو فزاینده ای در اعتراضات عمومی شرکت می کنند. همچنان که در انتخابات اخیر نیز علیه حزب حاکم رای دادند.

ما با برنامه خلاقانه "ده گام به طرف زندگی با شکوه" سعی خواهیم کرد اعتماد نیروهای وطن پرست را برای ایجاد یک دولت ملی فراهم کنیم. ما همچنان برای ارزش گذاری به زندگی خلاق و شرافتمندانه و فرهنگ انسانی ادامه خواهیم داد و به طور جدی و مداوم، برای تحکیم سلامتی جامعه مبارزه خواهیم کرد.

 

http://sovross.ru/articles/1774/41991

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 670  راه توده -  8 آذرماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت