راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سفر زوگانف به چین

کاری که شوروی نتوانست

چین با موفقیت انجام داد!

گزینش و ترجمه از سایت حزب کمونیست روسیه

"آزاده اسفندیاری"

 

   

 بنا به دعوت کمیته مرکزی حزب کمونیست جمهوری خلق چین، گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه دوم دسامبر برای یک دیدار 5 روزه از جمهوری خلق چین در راس هیاتی وارد پکن شد.

 زوگانف از طرف ژائو لجی، عضو هیات سیاسی حزب کمونیست چین مورد استقبال قرار گرفت. روز چهارشنبه طی نشست هیات های دو طرف مسائل بین حزبی، رابطه دو کشور و مسائل جهانی مورد بحث قرار گرفت. یکی از مهم‌ ترین مطالب مورد مذاکره رابطه مستحکم تاریخی احزاب کمونیست دو کشور، نظرات مشترک در ارتباط با استراتژی جهانی، جهت حل مشکلات حال و آینده بشریت بود.

در ادامه سفر، هیات حزب کمونیست روسیه، در روزهای 7 و 8 دسامبر از شهر تاریخی لویان، پایتخت باستانی چین بازدید کرد. این شهر با داشتن 7 میلیون جمعیت، دارای صنایع فوق پیشرفته از جمله صنایع الکترونیک، روباتیک، پتروشیمی، ذوب آهن، صنعت هواپیما سازی و صنایع پزشگی می باشد. در این سفر هیات روسی از اولین کارخانه تراکتور سازی چین بازدید کرد. این کارخانه که در دهه 1950  بر اساس توافقنامه بین رهبران وقت جمهوری خلق چین و اتحاد شوروی ساخته شد. این کارخانه تراکتورسازی از جمله 156 موسسه صنعتی است که آن زمان با کمک متخصصان اتحاد شوروی در این منطقه بنا گردید و در سال 1959 به بهره برداری رسیدند. در این کارخانه اولین تراکتور ساخت چین تولید شد. در طول 60 سال گذشته این مؤسسه صنعتی به یکی از بزرگ‌ ترین تاسیسات تولید کننده ماشین آلات کشاورزی تبدیل شده است. در مجموع سالانه 3.4 میلیون تراکتور و 2.6 میلیون تجهیزات کشاورزی دیگر تولید می‌ گردد و به بیش از 100 کشور جهان صادر می شوند.

رهبر حزب کمونیست روسیه در طول بازدید از مؤسسات صنعتی شهر لویان گفت: در این مکان سطح بالایی از سازماندهی تولید را می‌توان مشاهده کرد. جمهوری خلق چین در سال‌های گذشته، بر مبنای سازماندهی بی‌ نظیر مؤسسات تولیدی، با بازدهی شگفت انگیز تولید خود، دیگر کشورها را در فرصت کوتاهی پشت سر گذاشت و مقام دوم اقتصادی جهان را به دست آورد. با اطمینان می‌توان گفت، کاری که اتحاد شوروی نتوانست انجام دهد، چین با رهبری حزب کمونیست این کشور موفق به انجام آن شد.

زوگانف ادامه داد، 20 سال پیش من کتابی نوشتم به نام « جهانی سازی و سرنوشت بشریت». فصلی از این کتاب را به جمهوری خلق چین اختصاص دادم و موفقیت‌های این کشور را که امروز در مقابل  دید جهانیان قرار دارد به روشنی نشان دادم.

رهبر حزب کمونیست روسیه در پایان سفر رسمی خود و هیات همراه به چین در مورد نتایج آن گفت، مهم‌ترین دستآورد سفر ما امضای تفاهم نامه‌هایی است که بین حزب کمونیست چین و حزب کمونیست روسیه به امضا رسید. توافق برای تفاهم نامه‌ ها هنگام مسافرت شی جین پینگ رهبر حزب کمونیست چین در ماه ژوئن سال جاری در روسیه انجام گرفت. یکی از موارد توافق نامه‌ ها، اعزام صدها نیروی جوان در سطح مدیریت کشور ما برای آموزش‌های مختلف در مؤسسات آموزشی  جمهوری خلق چین است.

گنادی زوگانف تأکید کرد، ما آلبوم مشترکی را با همکاری رفقای چینی به نام «توفان اکتبر» به زبان روسی و چینی تهیه کرده‌ایم که زمینه‌ ای برای میراث خلاق ولادیمیر ایلیچ لنین و انطباق آن جهت مبارزه برای سوسیالیسم قرن بیست و یکم است. رفیق شی جین پینگ، بویژه علاقه خاصی به این موضوع نشان داد، که کاملاً با برنامه «یک مدار یک گزینه» ( احیای جاده ابریشم) و جامعه و سرنوشت بشریت در ارتباط تنگاتنگ قرار دارد.

 رهبر حزب کمونیست روسیه دیدار هیات نمایندگی دو حزب برادر را ستود و تأکید کرد در برنامه‌های طولانی مدت همکاری مشترک دو حزب در زمینه‌ کار آموزی مشترک، آموزش کادرهای تخصصی و هماهنگی برنامه‌های دو کشور در امر مبارزه علیه تحریم ها و تقویت همکاری‌های استراتژیک دو کشور می باشد.

زوگانف با تبریک افتتاح خط لوله گاز سیبری به چین گفت، ما در سال آینده با سه مناسبت با اهمیت مواجه می باشیم، 140 مین سال تولد استالین، 150 مین سال تولد لنین و 75 مین سال پیروزی بزرگ در جنگ کبیر میهنی. قرار است در برگزاری این جشن ها رفقای چینی همکاری کنند.

لازم به یاد آوری است در این سفر تعدادی از اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه از جمله لئونید کلاشنیکف زوگانف را همراهی کرده اند.

عکس‌های مسافرت زوگانف به چین

https://kprf.ru/party-live/cknews/190132.html

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 719 - 21 آذرماه 1398

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت