راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه حزب کمونیست آلمان

علیه تهاجم نظامی به ایران

یونگه ولت - ترجمه رضا نافعی

    

حزب کمونیست آلمان در ارتباط با خط رویاروئی نظامی با ایران بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

مهاجم ترین قدرت هایی که در راس امپریالیسم امریکا قرار دارند در صدد هستند ایران را با بکار بردن هر وسیله – حتی جنگ بزانو درآورند.

از  ماه مه 2018 که دولت امریکا قرار داد موسوم به JCPOA (برجام) را که میان ایران با پنج کشور دارای حق وتو( ایالات متحده امریکا، روسیه، چین، انگلستان، فرانسه) و آلمان منعقد شده است ترک کرد، تحریم های فلج کننده اقتصادی خود را علیه ایران به اجرا درآورد و با گامهای پیوسته شتابان تر بسوی نمایش قدرت خود پیش رفته که در نهایت می تواند به یک جنگ تجاوزکارانه با ایران بیانجامد.

پیوسته مانند گذشته تلاش می شود تا با توسل به جنگ اقتصادی مرگبار چنان ضربه ای به اقتصاد ایران وارد آید که "تغییر رژیم" ممکن گرددد. این هدف، با پایان رژیم شاه، از سال 1979به بعد هیچگاه تغییر نکرده است.

امریکا و همپیمانهایش در سراسر جهان با نقض حقوق بین المللی به خود اجازه می دهند در امور داخلی دیگرکشورها دخالت کنند و حکومت هائی را که برای خود نامطلوب میدانند برکنار سازند و  بجای آنها دولت هائی دست نشانده به خدمت بگمارند. 

هر حمله ای به ایران ضربه ای متقابل را در پی خواهد داشت و کل منطقه به دامان جنگی با عواقب نامعلوم سقوط خواهد کرد.

دولت آلمان بدون توجه به این واقعیات اتحاد با امریکا را ترک نمیکند. وزیر خارجه آلمان بجای محکوم کردن این مشی جنگ طلبانه فقط به ایران هشدار می دهد که کماکان تعهدات خود در قرارداد برجام را دنبال کند. 

اینستکس Instex، طرحی که دول آلمان- فرانسه – انگلستان برای به کنار نهادن بخشی از تحریم های امریکا در برابر ایران درنظر گرفته اند از ترس اقدامات احتمالی تلافی جویانه دولت امریکا به اجرا گذاشته نمی شود. در حالی که لاوروف وزیرخارجه روسیه رفتار امریکا را "رفتاری عاری از مسئولیت" میخواند و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به ایرانی که در معرض تهدید قرار دارد "تضمین توسعه پایدار مناسبات" را عرضه می دارد، سیاست خارجی آلمان دست روی دست گذاشته و حسابگرانه به نظاره توسعه خطرناک مشغول است، زیرا آلمان علیرغم کاهش سهم خود در بازرگانی جهانی راه نجات را همچنان همراهی با امریکا میداند و امید به شیوه تهاجم روزافزون سیاسی و نظامی علیه کشورهای چین، روسیه و ونزوئلا دارد . کشورهائی که حاضر به پذیرفتن هژمونی غرب نیستند. در حالی که ضرورت حکم می کند که:

- آلمان فورا پایگاهای نظامی و فرماندهی امریکا سلاحهای اتمی امریکا را از "بوشل" و "راینلاند فالس" خارج سازد.

- حق استفاده  امریکا از آسمان آلمان و هرنوع  استفاده نظامی از خاک آلمان را که مغایر با قوانین آلمان باشد سلب کند. 

- ممنوع ساختن صدور هر نوع سلاح  بویژه به عربستان سعودی و اسرائیل .

- در پیش گرفتن سیاست تنش زدائی در برابر روسیه، برخلاف سیاستی که "مرکل" (صدراعظم آلمان) و "کرامپ کارن باوئر" (رهبر جدید حزب دمکرات مسیحی آلمان که احتمال جانشینی او بجای مرکل وجود دارد) خواستار ادامه آن هستند.

درحال حاضر هیچیک از این اصول بکار گرفته نمی شود. دولت آلمان گامی برای برطرف ساختن خطر بر نمی دارد، برغم آن که دولت امریکا نقشه جنگ دارد، نقشه ای که با وضوح تمام صلح جهانی و علائق امنیتی خلق ها و اکثریت عظیم مردم آلمان  را  به خطر می اندازد.

https://www.jungewelt.de/artikel/357000.zuschauen-als-kalkül.htm

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 696  - 6 تیر ماه 1398

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت