راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

رشد اندیشه های

سوسیالیستی

در نسل جوان امریکا!

اومانیته – جعفر پویا

 

   

در امریکا70 درصد جوانان امریکایی اماده رای دادن به یک جامعه اجتماعی "سوسیالیستی "هستند. این نتیجه "بررسی سالانه یک انجمن" است. این بررسی نشان میدهد که جوانان امریکا بتدریج متمایل به یک ایده سیاسی میشوند که در امریکا نادیده گرفته شده است.

بنیادی که این نظر را منتشر کرده "بنیاد قربانیان ضد کمونیسم" است که نتیجه نظرسنجی سالانه خود را هر سال منتشر می کند.

این بنیاد با نزدیک شدن سی امین سالگرد فرو ریختن دیوار میان دو برلین در آلمان قصد داشتند گزارشی درباره نابودی کمونیسم منتشر کنند و برای این گزارش و نظرسنجی هزینه زیادی را متحمل شدند اما نتیجه ای که گرفتند خلاف هدفشان از آب در آمد.

در نظر سنجی دو سال پیش معلوم شد که نسل بعد از فروریختن دیوار برلین، تنها، نظر منفی نسبت به سوسیالیسم ندارند اما امسال معلوم شد که آنها در مقایسه با سرمایه داری نظر مثبتی نسبت به سوسیالیسم پیدا کرده اند.

سال گذشته 46٪ این نسل اظهار داشتند كه ترجیح می دهند در یك جامعه "سوسیالیستی" زندگی كنند  و 40٪ زندگی در یک جامعه "سرمایه داری" را ترجیح میدادند و 6٪ در یك جامعه "كمونیستی" را.

و امسال (2019) 70  درصد این نسل اماده رای دادن به یک کاندیدای سوسیالیست هستند. تقریبا ده صد بیشتر از سال گذشته. از نظر عددی، این پتانسیل 50 میلیون رأی دهنده را نشان می دهد. خبر خوب برای برنی سندرز، که کمپین خود را با گفتمان اساسی در مورد "سوسیالیسم دموکراتیک" افتتاح کرد. به عنوان مثال، تقریبا نیمی از افراد زیر 45 سال معتقدند که دانشگاه باید کاملاً رایگان باشد.

کمپین دموکرات برنی سندرز در سال 2016 یک پنجم زیر 35 سال بودند که از شعار از بین بردن املاک خصوصی دفاع می کردند. احتمالاً هنوز برای این  پیشنهاد دلائل و انگیزه های کافی  سیاسی و محكم وجود ندارد اما کم کم یک در صد افراد بالای 65 سال نیز به حمایت از این ایده برخاسته اند.

حتی 36 درصد نسل جوان امریکا نظر منفی نسبت به کمونیسم ندارند که این رقم 8 در صد بیشتر از سال گذشته است.

این نظر که امریکا تهدید اصلی برای صلح جهانی است روز به روز در خود امریکا رشد می کند. امار نشان میدهد که امریکائی ها دونالد ترامپ را (27٪) پ، رهبر کره شمالی را (22٪) و ولادیمیر پوتین را 15 درصد عامل تهدید برای صلح جهانی میدانند.

درجمع بندی این نظرسنجی عنوان شده که نسل جدید امریکا با جنگ سرد مخالف است.

 

 https://www.humanite.fr/comment/reply/679819

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 715 - 23 آبانماه 1398

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت