راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تخم مرغ دزدها، شتر دزد شدند

حزب توده ایران

غارت و اختلاس را

پیش بینی کرده بود!

 

 

این بخشی از پرسش و پاسخ زنده یاد نورالدین کیانوری دبیر اول وقت حزب توده ایران به تاریخ 6 شهریور 1361، یعنی 5 ماه پیش از یورش اول به حزب توده ایران و دستگیری اکثریت رهبری حزب، از جمله شخص کیانوری است. آن دزدی هائی که کیانوری به آن اشاره می کند در مقایسه با آنچه بعدها در جمهوری اسلامی روی داد و امروز بعنوان اختلاس ها و دزدی های چندین میلیارد دلاری شاهدش هستیم تخم مرغ دزدی بود که حالا به شتر دزدی رسیده است. به حزب توده ایران که زبان گویای انقلاب 57 بود و با چنگ و دندان از آرمان های آن انقلاب دفاع می کرد نه به آن دلائل مسخره ای که حکومت مدعی شد، بلکه بدلیل همین زبان سرخ برای گفتن و پیش بینی واقعیاتی بود که حالا بعنوان فساد نهادینه شده در کل نظام جمهوری اسلامی شاهدش هستیم. آن زبان سرخ، سر سبز حزب توده ایران را به باد داد!

۶شهریور ۱۳۶۱

«پدیده تازه ای درحال رشد است.این پدیده عبارت است از پیدایش یک قشر واقعا´مرفه تازه به دوران رسیده که چه از راه احتکار و چه از راه رشوه گرفتن و سوء استفاده از مقامات خود، در تمام دستگاه جمهوری اسلامی، طی همین سه چهار سال به ثروت های بی سابقه ای رسیده اند !فقط یک نمونه اش را آیت الله صدوقی در اخرین خطبه´ نماز جمعه قبل از شهادتش گفت که : فلان تاجر فرش به وی گفته است که ما در یک سال به اندازه ۲۰ سال گذشته سود برده ایم و امثال این سود بردن های بیست برابر و سی برابر در یکسال تعدادش دیگر انگشت شمار نیست! صحبت از یک تاجر فرش و دو تاجر فرش هم نیست، بلکه از این قبیل صدها نفر هستند !

به نظر ما از یک راه آسان می شود این ها را پیدا کرد. کافی است که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه شود و یا در مناطق شمال شهر، مثلا از خیابان بولوار و یا یک کمی بالاتر، به خانه هایی که در این سه چهارسال اخیر خریداری شده است مراجعه شود و معلوم گردد که آنهایی که این خانه ها را دومیلیون ،سه میلیون، پنج میلیون، دوازده میلیون و هیجده میلیون تومان خریده اند،  این پول ها را از کجا اورده اند و چقدر از این ها مشمول اصل ۴۹ قانون اساسی می شوند؟ بپرسید که :آقا این پول ها را تو از کجا آورده ای؟ حقوق اداری که بیشتر از ۷ هزارتومان نیست !

همانطور که "شهید رجایی'' برای وزیران و نخست وزیر معین کرد، با ماهی ۷ هزارتومان چطور میشود در عرض یک ماه این میلیون ها را سرهم کرد و خانه هایی به این خوبی خرید؟ اگر ما این ها را برویم ببینم، آن وقت معلوم می شود که بسیاری از این جنایتکارانی که دونفرشان را به آن شکل پیدا کردند، جنایتکاران بزرگتری هستند در زمینه اقتصادی که مشغول غارتگری هستند و با غارتگری مشغول ناراضی کردن مردم اند.»

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 


 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 759 - 8 آبان ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت