راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

حجتیه و پیوند آن

با تشکل های

راستگرایان درج. اسلامی

 

 

 بسیاری از سران جناح راست (تفاوت نمی کند چه نامی روی آنها بگذارید: اصولگرا، پایداری، آبادگران و ....) خاصیت های مشترک و مرموزی دارند. بیشتر آنها در قتل های دسته جمعی دهه 67 و سپس قتل های زنجیره ای از برنامه ریزان و آمران و عاملین اصلی بودند. سر نخ احمدی نژاد را در تکه تکه کردن دکتر سامی در مطبش را که دنبال کنید می رسید به قتلهای زنجیره ای .

تشکل های جناح راست از چند گروه مرکب می باشند. بخشی از موتلفه هستند که سابقه آنها به کودتا ۱۳۳۲ برمی گردد. در آن زمان بسیاری از آنها از جوانان اطراف شعبان جعفری و مهدی قصاب و اکبر خرات و طیب رضایی در میدان تهران و زیر فرمان آیت الله کاشانی بودند. آنها از ریشه های فدائیان اسلام روئیدند.

جناح مهم دیگر ائتلاف راست وابسته به حجتیه و یا دارای تفکرات حجتیه و تشکیلاتی با نام های دیگری هستند. حجتیه در عمل تابع سیاست های ساواک بود که با موضع گیری علیه مبارزان و با خبرچینی و ترویج عدم دخالت در سیاست و اصرار بر گسترش فساد به عنوان زمینه ظهور حضرت مهدی هر چه توانست بر علیه مبارزان واقعی مذهبی و غیر مذهبی زمان شاه انجام داد.

پس از درگذشت آقای خمینی این طیف از جناح راست که ذکر کردیم گام به گام به مدیریت های نظام نزدیک شدند.

ضلع  سوم جناح راست حاکم مرکب از منشعبین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی هستند که در سپاه سازماندهی خود را بوجود آوردند. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بلافاصله پس از انقلاب 57 از هفت گروه کوچک اسلامی ایجاد شد و پس از نماینده شدن آیت الله "راستی" از جانب آقای خمینی در آن سازمان زمینه سازی برای انهدام آن آغاز شد. جناح کوچک دست راستی این سازمان زیر عبای آیت الله راستی پنهان شد و بعدها معلوم شد که آقای راستی خود از خواص حجتیه است گر چه همان زمان نیز رابط آنها بود. برخی از جناح منشعب قدیمی راست مجاهدین انقلاب اسلامی از اعضای سازمان اطلاعات سپاه شدند. مانند سرتیپ ذوالقدر، قائم مقام پیشین فرمانده کل سپاه  و سپس نماینده سپاه در قوه قضائیه. گروه های دیگری نیز از بازماندگان لژها و خانواده های استعماری قدیمی مشغول در انجمن ها و دستگاه های امنیتی حاکم زمان پهلوی نیز در این ائتلاف شوم سهیم شدند. بخش دیگری نیز به قول آقای خامنه ای پس از "ریزش" سابقون انقلاب "رویش" کردند. منظور وی از رویش یافتگان در واقع فرصت طلب و غارتگر و آدم کش و شکنجه گران و سرکوبگران بودند که رشد کردند. این "ریزش و رویش" آقای خامنه ای اعتراف به آن است که انقلاب را مشتی ضد انقلاب جناح راست که زمان شاه یا مشغول خبرچینی برای ساواک بودند و زندانیانشان با شرکت در مراسم توبه و ستایش از شاهنشاه آریامهر از زندان بیرون آمدند. پس از کودتای انتخاباتی سال 88 علیه نتیجه آن انتخابات واژه فتنه 88 را نیز ابتدا روزنامه های جناح راست مانند رسالت و کیهان مطرح کردند و سپس آقای خامنه ای آن را قاپید.

خود آقای خامنه ای نیز زمانی در جوانی با شبکه حجتیه در مشهد ارتباط داشت و پس از انقلاب هم در چند مصاحبه و اظهار نظر از این انجمن دفاع کرد و گفت که در آن افراد سالم و خوب و کاردان وجود دارد. البته یکی از همین کادرهای بقول ایشان برجسته "جواد مادرشاهی" است که مشاور ضد جاسوسی دوران ریاست جمهوری آقای خامنه ای شد و همراه ایشان به بیت رهبری رفت. کنایه تاریخی و معروف آقای خمینی در محکومیت یکی از خطبه های جمعه آقای خامنه ای را نیز بسیاری از نسل انقلاب هنوز به خاطر دارد. آقای خمینی در سخنانی خطاب به خامنه ای که می خواست جلوی آقای خمینی بایستد گفت: "شما معنی ولایت را هنوز درست متوجه نشده ای" و سخنان وی را متاثر فکری از گروهی (حجتیه) خطرناک و ناباب خواند. البته هفته پس از آن آقای خامنه ای در خطبه جمعه علنا توبه کرد. آقای خامنه ای که به کینه توزی مشهور است دندان بر جگر گذاشت و پس از آقای خمینی کم کم زمام امور را به حجتیه و امثال مصباح یزدی سپرد.

 در 30 و چند سال دوران رهبری آقای خامنه ای جناح راست حاکم صدها میلیارد دلار ثروت تاریخی کشور در زمان اوج قیمت نفت را به جیب زد و آن را تبدیل به توان و قدرت اقتصادی خود کرد و شبکه های مافیائی اقتصادی و سیاسی را بوجود آورد.

یکی دیگر از خواص مشترک جناح آشوب طلب و جنگ طلب که حالا اتم طلب هم شده اینست که همواره به اسرائیل می تازند و عملا به تقویت موقعیت او در منطقه یاری می رساند.

آقای خامنه ای در جریان قتل های زنجیره ای گفت که عوامل و آمرین قتلهای زنجیره ای در وزارت اطلاعات، که از مدیران راستی و از مسئولین بخش های سرکوب گروه های چپ بودند، در واقع از خارج و صهیونیست ها دستور می گرفتند. در اعترافات سعید امامی، معاون سیاسی وزارت اطلاعات در قتل های زنجیره ای آمده است که آقا "مجتبی" به سعید امامی گفت که سیاسیون را نیز مانند اراذل و اوباش قتل زنجیره ای کنید. سعید امامی از مجتبی درخواست کرد که این را کتبا ارائه دهد. در این اسناد آمده است که مسئول امنیتی بیت رهبری حجت الاسلام حجازی نیز در مورد تردید مدیران وزارت اطلاعات در طرح قتلها اصرار کرد و گفت که "گوش های شنوا نسبت به سعید امامی موید باشند". طبق اعترافات امامی، پدر عروس آقای خامنه ای یعنی آیت الله خوشوقت که در بیت رهبری مستقر دائم بود نیز عضو تیمی بود که از زمان قتل سید احمد خمینی تا لحظه ای که زنده بود فتاوی قتل سیاسی صادر می کرد. ادامه آن نفوذی که آقای خامنه ای درباره قتل های زنجیره ای به آن اشاره کرد، نفوذ در تاسیسات اتمی و نظامی جمهوری اسلامی که تاکنون ضربات مهلک تروریستی و انفجاری زده است!

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 815  - اول دیماه 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت