راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

وحشت از

موج چهارم کرونا

در سراسر فرانسه

نشریه علمی لانست- ترجمه آذرنگ

 

 

اپیدمی کرونا ویروس وضع سلامتی در فرانسه را در موقعیتی بسیار نگران کننده قرار داده است. این ویروس همچنان به شکل های مختلف بیماری هایی وخیم انجامیده و فشار بر روی بیمارستان ها در روزهای اخیر افزایش یافته است تا جایی که ناگزیر شده اند تخت های جدیدی را برای سرویس های اورژانس و سی سی یو تدارک ببینند.

دو بررسی که امروز سه شنبه 13 آوریل در نشریه علمی لانست منتشر شده نشان می دهد که ویروس انگلیسی از ویروس اصلی خطرناک تر نیست یا موجب کوید درازمدت نمی شود. با اینحال براساس این بررسی گونه انگلیسی ویروس  سرعت سرایت بیشتری دارد.

کارشناسان و ویروس شناسان اکنون نسبت به گسترش گونه برزیلی ویروس هشدار می دهند که مقاومت بیشتری دربرابر واکسن دارد. به گفته پروفسور رمی سلیمان دلایل بسیاری برای نگرانی وجود دارد. اگر ویروس برزیلی وارد فرانسه شده و گسترش یابد موجب موج چهارم ویروس خواهد شد که بسیاری مرگ آور خواهد بود. اگر این ویروس فرصت یابد وارد مرحله توسعه سریع و انفجاری خواهد شد. شمار زیادی از پژوهشگران از دولت خواسته اند که برای همه کسانی که از برزیل وارد فرانسه می شوند مقررات قرنطینه وضع کند.  بدنبال این درخواست دولت فرانسه پرواز از برزیل به فرانسه را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

شب گذشته پرفوسور ژان فرانسوا دلفرسی در تلویزیون فرانسه مردم را به خویشتنداری دعوت کرد. وی دربرابر این پرسش که آیا بحران در تابستان خاتمه خواهد یافت پاسخ منفی داد. بنظر وی در پاییز نیز یک گسترش ویروسی مهم وجود خواهد داشت. ولی تا آن زمان شمار زیادی از مردم واکسینه خواهند شد و برونرفت نهایی از بحران را باید برای سال 2022 انتظار داشت.

از دوشنبه این هفته کیت های "خود آزمایش" کرونا در فرانسه توزیع شده است. ولی بخش مهمی از آنها برای اموزگاران ذخیره شده است. این کیت ها به همه افراد بالای 15 سال امکان می دهد که در منزل ابتلای یا عدم ابتلای خود به ویروس را مورد آزمایش قرار دهند.

در ایالات متحده بنا به گزارش اژانس دارویی آمریکا یک نفر دیگر براثر لخته خون با واکسن جانسون در وضعی خطرناک قرار دارد. همین اژانس توصیه کرد که استفاده از این واکسن تا تحقیق بیشتر بر روی شش موردی که در آمریکا لخته خون گزارش شده است متوقف شود.



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 782  -  25 فروردین 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت