راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

با ارتش نوین

روسیه آشنا شویم

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه- نعمت بوستانی

 

 

روز هجدهم آوریل ژنرال سرگیی شایگو، وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با روزنامه راسیسکایا گازیتا، از پایان تحولات اساسی در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه خبر داد. شایگو در صحبت های خود تصریح کرد، که با حکم رئیس جمهور، نیروهای مسلح به یک ساختار سه بخشی تقسیم شده‌ اند و نفرات هر کدام نیز در پارامترهای تعیین شده قرار گرفته اند. نیروهای عملیات ویژه، هواپیما های بدون سرنشین و پلیس نظامی از این جمله اند. این گروهها خود کفا می‌باشند و از نیروهای استراتژیک تشکیل شده اند. ضمن این که نوع جدیدی از نیروهای مسلح نیز به وجود آمده است - نیروهای هوافضا- که وظیفه فرماندهی استراتژیک متحد ناوگان شمال را بر عهده دارد. 

وزیر دفاع فدراسیون روسیه، در عین حال تأکید کرد، قدرت و توانمندی نیروهای نظامی روسیه در کریمه تقویت شده اند. وظیفه آن‌ها حفاظت از این شبه جزیره و دفاع از منافع روسیه در دریای سیاه است.

یک فرماندهی کار آمد عملیاتی در مناطق دوردست ایجاد شده است و کشتی هایی که مأموریت های خود را در دریای مدیترانه انجام می دهند، این نیرو را مدیریت می کند. وی متذکر شد، امروز روسیه می‌ تواند تمام تجهیزات و ملزومات پیشرفته ترین ارتش های جهان را بسازد. در شرایط حساس کنونی، ارتش روسیه از تحرک لازم، کیفیت بالا، مدرن و کارآمد بر خوردار است.

 وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت، از سال 2012 بیش از 15.5 هزار سلاح و تجهیزات مدرن نظامی وارد نیروهای زمینی ارتش شده است. تعداد هواپیماهای هوافضا و هواپیماهای ناوگان دریایی، به بیش از 1500فروند رسیده است. نیروی دریایی، 190 فروند کشتی، قایق و شناورهای پشتیبانی جدید دریافت کرده است. کادرهای نیروهای مسلح به طور قابل توجهی تغییر کرده‌اند. 225 هزار نفر از شمار سربازان وظیفه کاسته شده است و به جای آن 380 هزار سربازان قراردادی افزایش یافته است. آنها به طور کامل با واحدهای رزمی نیروهای ویژه تفنگداران دریایی روسیه مشغول خدمت می‌باشند.

 ژنرال شایگو تأکید کرد، شرایط مادی برای سربازان قراردادی به طور قابل توجهی بهبود یافته است. ما همه امکانات را برای تأمین مسکن سربازان فراهم می کنیم. طی هشت سال گذشته، 244 هزار خانواده پرسنل نظامی صاحب مسكن دائمی و 226 هزار خانواده، دارای آپارتمان خدماتی شده اند. از سال 2014، به پرسنل ارتش یارانه نقدی پرداخت شده است که می توانند یک آپارتمان و یا یک خانه بسازند.

بنا بر مجموعه دلایل، نیروهای نظامی ما در عمل قدرت اجرای ماموریت ها را در سوریه و قره باغ کوهستانی داشتند و عامل اصلی ثبات در این مناطق می باشند!

لازم به یادآوری است، روز در 17 آوریل، 30 سال از مسئولیت های مختلف سرگیی شایگو در ارتش و  سمت های گوناگون در دولت فدراسيون روسيه می گذرد. وی در سال 1991 ریاست سپاه نجات روسیه و سپس وزارت اورژانس را بر عهده داشت. شایگو، در سال 2012 به عنوان وزیر دفاع روسیه منصوب شده است.

https://www.rline.tv/news/2021-04-18-shoygu-soobshchil-o-zavershenii-reform-v-vooruzhennykh-silakh

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 783  -  اول اردیبهشت 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت