راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

امریکا به سمت
تک حزبی میرود!

ولادیمیر پروخواتیلف
بنیاد فرهنگ استراتژیک
ترجمه- کیوان خسروی



مجلس نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا، (220 رای موافق دربرابر 210 رای مخالف)، به لایحه ای رای دادند که در جهت استقرار تک حزبی در کشور است. لایحه قانونی تنظیمی توسط دمکراتها با نام « H.R.1» تحت عنوان«سندی برای مردم» در سال 2021 ، فدرالیسم انتخاباتی را که توسط بنیانگذاران ایالات متحده وضع شده بود لغو و الگوی جدید انتخابات را به آمریکا تحمیل می کند. این لایحه ضمن لغو بررسی و بازدید ازحوزه های اخذ رای، ثبت نام خودکار رای دهندگان را پیش بینی می کند. رای دادن بدون کارت شناسایی مجاز است. این کار ممکن می سازد که یک نفر بارها رای بدهد و مشارکت مهاجران غیر قانونی را در رای گیری تسهیل می کند. در این میان رای دهندگان می توانند هر تعداد برگه های رای را در چاپگرهای خانگی چاپ کنند. «سندی برای مردم» به اشخاص ثالث امکان می دهد که برگه های رای گیری سایر رای دهندگان را جمع آوری و آنها را از طریق پست ارسال کنند. براساس این لایحه «ناظران انتخابات نمی توانند به اعتبار برگه های رای اعتراض کنند». تشخیص و یافتن تخلفات در جریان رای گیری غیرممکن خواهد شد. دمکراسی در آمریکا سرانجام تبدیل می شود به نمایشی در ویترین مغازه ها. برای نخستین بار در تاریخ آمریکا قانونی به اجرا گذاشته می شود که در آن تامین بودجه دولتی کاندیداهای انتخابات کنگره پیش بینی می شود. آنها به ازای هر 200 دلار کمک مالی جمع آوری شده 1200 دلار از بودجه دریافت خواهند کرد. حوزه های انتخابیه توسط مقامات فدرال تقسیم و تکه تکه خواهند شد، در حالیکه پیشتر این امر امتیاز وحق ویژه ایالت ها بود. تجدید نظر در مرزهای حوزه های انتخابیه به دمکراتها امتیاز و قدرت بیشتری می دهد. «گزارش یا تامین انتقال اطلاعات دروغین و نادرست درباره انتخابات» جرم فدرال اعلام شده است. بدین ترتیب هرکسی با دولت مخالف باشد می تواند بعنوان یک مجرم جنایی شناخته شود. دادستان کل پیشین «کانزاس» «فیل کلین» هشدار می دهد که تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان به این معنی است که «دمکراتها در تلاشند در آمریکا قانون تک حزبی را اجرا کنند». اینکه سیستم سیاسی آمریکا به سمت دیکتاتوری تک حزبی حرکت کرده بدیهی است. با این حال سخنگوی مجلس نمایندگان«نانسی پلوسی» می گوید که هدف از لایحه «H.R.1» مقابله با«پولهای هنگفت و ناروشنی است که برای دفاع از منافع سیاسی مشکوک طراحی شده و حقوق مردم آمریکا را تقویت می کند». وی در«اینترسپت»[اینتر سیت، انتسارات آنلاینی است که اخبار و اسناد مربوط به افشاگری‌های ادوارد اسنودن را منتشر کرده بود] تکرار می کند که: «سندی برای مردم» سیستم سیاسی آمریکا را «دمکراتیک تر» می کند. این عوام فریبی را همه نخواهند پذیرفت. افشای تلاش دمکراتها جهت ایجاد انحصار قدرت برای سیاست «گسترش نفوذ» چندان ساده نیست. در کنگره به این لایحه حتی یک جمهوری خواه نیز رای نداد. مشاور ارشد آلیانس دفاع از آزادی «زک پرویت» اظهار داشت: «مجلس نمایندگان به لایحه ای که آزادی بیان و حق آزادی اجتماعات شهروندان آمریکایی را پایمال می کند رای داد» - ...« HR 1» اصول و قوانینی تهاجمی نسبت به امکانات فردی آمریکایی و گروه های شهروندان برای بحث در مورد مسائل مهم سیاسی...و تحقق بخشیدن آزادی های محافظت شده بر اساس قانون اساسی را مطرح و پیش می کشد. این لایحه دخالت می کند در تصمیمات مالی شخصی شهروندان عادی و آنها را به دلیل انجام کارهایی که برای آنها مهم است مورد ارعاب قرار می دهد».
در سال 2022 در آمریکا باید انتخابات کنگره برگزار شود و «سی ان ان» به داده های مرکز عدالت (دادگستری) «برنان» جنب دانشگاه نیویورک استناد می کند که طبق آن اخیراً در 43 ایالت 250 طرح لایحه در مورد رای گیری وجود داشتند که بویژه مستلزم ارائه کارت شناسایی رای دهنده و همچنین محدودیت دسترسی به اخذ رای پیش از موعد و رای دادن از طریق پست بود. «سی ان ان» می نویسد که «سندی برای مردم» باید بر این محدودیت ها غلبه کند. بهمراه تغییر و ترسیم مجدد مرزهای مناطق و حوزه های قانون گذاری و گسترش امکانات رای گیری برای اقلیت های ملی (مهاجران موج آخر) این امر موجب پیروزی دمکراتها در انتخابات میان دوره ای سال 2022 خواهد شد و «کنترل آنها را بر کنگره آمریکا برای سالیان طولانی تامین خواهد کرد». ضمن اعتراض به این مسئله، دادستانهای 20 ایالت نامه ای جمعی به رهبران کنگره ارسال و در آن تاکید کرده اند که بموجب این لایحه «مقامات دولتی انتخابات را غصب می کنند». دادستان ها وعده می دهند که در صورت قانونی شدن این لایحه به راه حل های حقوقی و قانونی متوسل خواهند شد. بهر حال برای اینکه این لایحه تبدیل به قانون شود دمکراتها باید رای برتر سنا را از آن خود کنند و برای این امر پشتیبانی 10 سناتور جمهوری خواه ضروری است. «نانسی پلوسی» به همکاران دمکرات خود گفت ،«آخرین برگهای خود را بزمین باید زد. ما باید در این مبارزه پیروز شویم». دادستان کل سابق کانزاس « فیل کلین» هشدار داد که اگر«سندی برای مردم» به قانون تبدیل شود،«حزب بزرگ قدیمی«آبراهام لینکن» می‌تواند منحل شود، زیرا طبق قوانینی که «H.R. 1» برقرار می کند، جمهوری خواهان از هر گونه امیدی به بازیابی اکثریت در کنگره یا برقراری کنترل بر کاخ سفید محروم خواهند شد!»
تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh













 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 783  -  اول اردیبهشت 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت