راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه حزب کمونیست

 و دانشمندان هوادار سوسیالیست روسیه

 

 

همزمان با انتشار بیانیه کمیته حزب کمونیست مسکو درباره تظاهرات روزهای اخیر در مسکو و شهرهای دیگر روسیه، بیانیه حزب کمونیست این کشور نیز با  امضای رهبر حزب "زوگانف" انتشار یافت که مضمون آن در انطباق کامل است با بیانیه دفتر حزب در مسکو. در بیانیه حزب کمونیست تاکید شده است:

امروز مردم ما باید درک کنند، همه مشکلات در سیستم سرمایه داری الیگارشی است. ناوالنی و نیروهای پشت سر او قرار نیست سیستم حاکم را منحل کنند. ناوالنی، یک برنامه منسجم، چشم انداز روشن از آینده را به مردم ارائه نمی دهد و نخواهد داد. تنها کارکرد او شعله ور کردن «یک میدان» یا انقلاب رنگی در روسیه است. او خرابکاری است با «اجازه اقامت» در برلین که به محض اعلام ریاست جمهوری بایدن با این اندیشه که «دشمن اصلی ایالات متحده روسیه» است، برای ما اعزام  شد. ما از همه علاقمندان به آزادی و عدالت اجتماعی و مخالفان الیگارشی روسیه و جهت ارتقای شان روسیه در سطح جهانی، درخواست می‌کنیم روز 23 فوریه زیر پرچم سرخ حزب کمونیست به تظاهرات ابتکاری ما بپیوندند.

در ارتباط با حوادث روز 23 ژانویه و تظاهرات سراسری در روسیه، دانشمندان هوادار سوسیالیسم نیز اطلاعیه ای صادر کردند. در بخشی از این اطلاعیه نیز آمده است: نا رضایتی همگانی در جامعه روسیه به دلیل سیاست‌های مخرب اقتصادی و اجتماعی منجر به فقر و نابودی و نا امیدی مردم شده است. اصلاحات سالهای اخیر خصوصاً به بد بینی و خشم مردم افزوده شده است.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 773  -  8 بهمن یماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت