راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

توصیه زوگانف

 به ولادیمیر پوتین

تلویزیون خط سرخ- ترجمه نعمت بوستانی

 

 

در روزهای گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در بر نامه «خط مستقیم» با شهروندان کشور گفتگو کرد. واکنش به این برنامه توسط افراد و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی جامعه متفاوت بود. از آن جمله واکنش رهبر حزب کمونیست روسیه:

گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست فدراتیو روسیه بر این عقیده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در طول برنامه «خط مستقیم» با شهروندان این کشور به سوالات اصلی آنان که اخیراً انجام شد پاسخ نداد.

زوگانف در سخنرانی پارلمانی خود گفت:«در شرایط کنونی کشور سه مشگل اساسی دارد که بیشترین نگرانی جامعه ما را تشکیل می دهد: افزایش افسار گسیخته قیمت ها، پاشیدگی کشور و فقر گسترده مردم. با توجه به این مشگلات بود که مقامات مجبور شدند پیشنهاد دهند و توجه را به راه حل‌ های خود متمرکز کنند».

رهبر حزب کمونیست خاطر نشان کرد، در کنگره اخیر حزب، برنامه ای تصویب شد که در آن جزئیات آنچه باید برای خروج کشور از بحران و تأمین زندگی شهروندان برای برای بقا عملی گردد ارائه شده است. زوگانف با تاکید گفت: «رئیس جمهور باید به این برنامه توجه لازم را می کرد تا وظیفه غلبه بر فقر و نا سامانی اجتماعی در عمل محقق شود».

به گفته رهبر حزب کمونیست، در جریان «خط مستقیم» پوتین کوشش کرد مردم را «با شیوه نوعی روان درمانی» آرام کند. برای رئیس جمهور مناسب نیست كه نقش « كاشپیروفسكی» (1) را بازی كند. او باید راه حل های واقعی برای حل مشكلات جامعه ارائه دهد.

زوگانف یادآوری کرد، اخیراً نامه ای سرگشاده به ولادیمیر پوتین، ارسال کرده است که در معرض افکار عمومی قرار گرفته و هنوز منتظر پاسخ است. در این نامه آمده است، ما به یک دوره جدید و پیشرونده نیاز داریم. ما به یک سیاست جدید و نوآوری در همه سطوح جهت خارج کردن کشور از بحران اجتماعی نیاز مندیم و نه داستان های تسکین دهنده که هر از گاهی مطرح می‌ گردند اما منجر به بهبود واقعی اوضاع اجتماعی نمی شوند.

گنادی آندریویچ، تأکید کرد، راه حل اساسی بواقع وجود دارد لذا اراده لازم برای اجرا را باید عملاً به کار گرفت. ما باید هزینه های زندگی، حداقل حقوق بازنشستگی و حداقل دستمزد را دو برابر کنیم. حد اقل حقوق را باید به 25-30 هزار روبل برسانیم (در حال حاضر حد اقل حقوق 15هزار روبل است.م). در این صورت تعداد فقرا و متکدیان به میزان قابل توجهی کاهش می‌ یابد و تعداد افرادی که مجبور می شوند به اسارت اعتباری بانک ها درآیند تا دچار گرسنگی نشوند بسیار پایین خواهد آمد. بر این اساس، قدرت خرید شهروندان افزایش خواهد یافت که خود محرکی است برای  توسعه اقتصاد کشور.

سخنان زوگانف در مجلس روسیه تقریبا همزمان بود با سخنان وزیر خارجه روسیه "لاوروف" در باره زوگانف.


لاوروف در مصاحبه‌ ای با تلویزیون «خط سرخ» (وابسته به حزب کمونیست روسیه فدراتیو) در ارتباط با‌ شخصیت گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه گفت:
«بدون تردید گنادی آندریویچ زیوگانف، بخشی از تاریخ روسیه مدرن است. شخصیتی که از نخستین روزهای تشکیل فدراسیون روسیه، در شکلگیری سیاست آن، خصوصا در سیاست داخلی نقش فعال داشت، زیرا وی تمایلات و آرزوهای بخش عمده ای از خلق های کشور ما را منعکس کرده و می کند».
وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به فعالیت های گنادی زیوگانف در سیاست خارجی، خصوصا سهم وی در توسعه روابط با حزب کمونیست چین و احزاب کمونیست سایر کشورها، نقش او را با اهمیت دانست و گفت: رهبر حزب کمونیست روسیه، با حضور خود در مجلس دوما، در ارتقا همکاری‌های بین پارلمانی نقش ارزشمندی داشته است.  «زوگانف با نقش توانمند خود هر زمان به خواست رأی دهندگان در هر زمانی جواب مناسب را می‌دهد و به تغییر روحیه جامعه بسیار حساس است. از لحاظ شخصی، فردی است با جاذبه، شوخ طبع و افرادی که با وی ارتباط می‌گیرند از خوش مشربی او سخن می گویند. من از نگرش او نسبت به شخصیت‌های تاریخی قدردانی می‌کنم و به همین مناسبت است که خود را نسبت به او نزدیک می دانم».
انتخابات پارلمانی روسیه در نیمه دوم ماه سپتامبر برگزار می شود و حزب کمونیست روسیه خود را آماده بدست آوردن اکثریت دراین پارلمان است. به همین دلیل اظهارات لاوروف دارای اهمیت سیاسی است. چنان که می توان حدس زد کارشکنی های گذشته بر سر راه حزب کمونیست روسیه در انتخابات تکرار نشود.
---------------------------------------------
 

1- اواخر رهبری گورباچف، بر حزب کمونیست اتحاد شوروی و قبل از بر آمدن بوریس یلتسین به حکومت، تلویزون های سراسری کشور ساعت‌ها برنامه‌هایی را که توسط روانشناسان و هیپنوتیزگران اجرا می‌ شد پخش می کردند. سرآمد این افراد شخصی بود بنام« آناتولی کاشپیروفسکی». او روانشناسی بود متبحر که سعی می‌ کرد با هیپنوتیزم، و تردستی بیماری‌های لاعلاج را در مقابل چشم میلیون‌ها بیننده شفا دهد! به عنوان مثال، زنی را که از کمر به پایین فلج بود و یا نو جوانی که در سن 13 سالگی موهای سرش بکلی سفید شده بود و با توصیه های کاشپیروفسکی در عرض چند ساعت رنگ موی نوجوان به رنگ طبیعی خود بازمی گشت!…

چند سال بعد کاشپیروفسکی در روسیه به معاونت حزب «لیبرال دموکرات» ژیرینوسکی رسید و بعد از مدتی راهی آمریکا شد.

https://www.rline.tv/news/2021-07-02-gennadiy-zyuganov-posovetoval-putinu-prislushatsya-k-programme-kprf

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 794  - 16 تیر 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت