راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

هجدهمین کنگره حزب کمونیست روسیه

خیز حزب کمونیست

برای فتح

مجلس روسیه (دوما)

تلویزیون خط سرخ- ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

 

 روزهای 23 و 24 ژوئن، هجدهمین کنگره حزب کمونیست فدراسیون روسیه در مسکو برگزار شد. در این کنگره نمایندگان کمیته های حزبی از 215 منطقه کشور شرکت کرده بودند.

قرار است انتخابات پارلمانی دومای روسیه فدراتیو، روز 19 سپتامبر سال جاری انجام شود. به همین مناسبت ضرورت ایجاب می‌کرد تا تشکیل کنگره حزب کمونیست، برای تعیین کاندیداهای حزب و متحدین آن زود تر از موعد مقرر برگزار گردد.

روز 24 ژوئن پس از پایان مرحله دوم کنگره، گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه و تعدادی از رهبران حزب در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند.

در این کنفرانس گنادی آندریویچ، از حضور شرکت کنندگان در کنگره جهت تصمیمات اتخاذ شده سپاسگزاری کرد و گفت، حزب آماده است تا در انتخابات پیش رو که بسیار جدی و چالش برانگیز است شرکت کند. وی متذکر شد، قبلاً حزب  برنامه ای را مبنی بر برون رفت از شرایط دشوار کشور آماده کرد و به سازمانهای حزب ارائه داد تا مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد. در عین حال تیم توانمندی نیز تشکیل شد تا در سطح جامعه با رهبران و نمایندگان نیروهای میهن دوست چپ و متحدین ما جهت پیش برد برنامه‌ ای واحد در پارلمان مذاکره کنند.

سپس، یوری آفونین، معاون اول دبیر کل کمیته مرکزی حزب خطاب به خبرنگاران گفت، در بحث‌ های کنگره و هنگام رای گیری لیست نامزدهای توانا و معتبری را برای شرکت در انتخابات پیش رو ارائه داده ایم. وی یاد آوری کرد، جهت بالا بردن کیفیت کار در پارلمان، یک چهارم نامزدهای حزب کمونیست از نمایندگان نسل جوان (زیر چهل سال) می باشند تا فراکسیون حزب تلفیقی از تجربه و جوانی افراد مختلف باشد. در حال حاضر حزب کمونیست 74 نماینده از 56 سازمان و جنبش عمومی را معرفی کرده است و نامزدهای غیرحزبی زیادی در میان نامزدها وجود دارند. بنابراین، در لیست چند نماینده از جمله، سوتلانا ساویتسکایا (مسول جنبش زنان)، پاول گرودینین (رئیس ساوخوز صنعتی- کشاورزی لنین) و سرگئی شارگونوف (نویسنده و رئیس اتحادیه نویسندگان روسیه)، قرار دارند که خود مستقلا شرکت کرده‌ اند اما حزب از نامزدی آنها برای نمایندگی در پارلمان حمایت خواهد کرد. این افراد از همرزمان و همراهان ما هستند که سال‌ها است در مبارزات اجتماعی با حزب کمونیست هم سنگر می باشند.

 آفونین، خاطر نشان كرد، اساس فعالیت حزب متكی به كار در میان زحمتکشان است و به همین مناسبت  در لیست انتخاباتی حزب، 28 نفر از رهبران مشاغل کارگری وجود دارند.

در ادامه معاون اول رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه، متذکر شد، نامزدها وظیفه دارند فعالیت خود را در مناطق انتخاباتی خود افزایش دهند و اسناد لازمه را هر چه زود تر برای ثبت نام ارسال کنند. ما اطمینان داریم، در صورت بسیج رای دهندگان و سازماندهی لازم، پیروزی نیروهای چپ میهن پرست در پارلمان اجتناب ناپذیر خواهد شد.

در ادامه کنفرانس مطبوعاتی، دیمیتری نوویکف، یکی دیگر از معاونان رهبر حزب کمونیست، طی سخنانی گفت، همه شهروندان علاقمند به سرنوشت روسیه، فرصت خوبی برای آشنایی با کار کنگره هجدهم و با برنامه حزب کمونیست روسیه که از طریق کانال تلویزیون حزب «خط سرخ» و کانال دولتی «روسیه 24» پخش شد آشنا شدند. همچنین برنامه‌ها از طریق منابع اینترنتی متعدد نیز در معرض دید عموم قرار گرفت. در این برنامه‌ها ما تیمی را معرفی كرده ایم كه قادر خواهد بود نظرات حزب کمونیست را کاملاً بطور حرفه‌ ای در هر ده مورد (برنامه حزب کمونیست بنام ده گام به جلو جهت برون رفت جامعه روسیه از بن‌بست های اجتماعی.م ) ارائه شده، توضیح داده و تفهیم کند.

نوویکوف در باره لیست نامزدهای حزب کمونیست، برای نمایندگی در پارلمان، اظهارداشت که این لیست شامل طیف گسترده ای از متخصصان در زمینه های گوناگون، از جمله وکلا، فعالان حقوق بشر، اقتصاد دانان، مدیران و مددکاران اجتماعی و همچنین فعالان در عرصه های مختلف است. وی تأکید کرد، حزب کمونیست فدراسیون روسیه با برنامه ها و تیم های آماده خود برای هدف های متفاوت قادر خواهد بود تا به تشکیل دولت جدید کمک کرده و با همکاری پیگیر از آن پشتیبانی کند.

معاون رهبر حزب کمونیست، با ذکر لیست لایحه هایی که تا به حال حزب کمونیست، جهت برون رفت کشور از مشکلات اجتماعی به مجلس دوما ارائه کرده است گفت، سعی ما بر آن است تا با بدست آوردن اکثریت در دومای دولتی که در ماه سپتامبر انجام خواهد شد مجدانه تلاش کنیم. در این صورت است که برنامه های ما تبدیل به قانون خواهند شد. ضمن اینکه اکثریت پارلمانی توانایی آن را خواهد داشت تا دولتی با اعتماد به نفس تشکیل شود و جهت برآورده کردن خواست های اجتماعی مردم گام های اساسی بردارد!

https://www.rline.tv/news/2021-06-25-gennadiy-zyuganov-vystupil-pered-zhurnalistami-po-zavershenii-vtorogo-etapa-xviii-sezda-kprf

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 793  - 9 تیر 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت