راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دولت جدید آرژانتین 

وام صندوق بین الملل

را پس نمی دهد!

اومانیته- ترجمه آذرنگ

 

  

رئیس جمهور آرژانتین، آلبرتو فرناندز، در مقابل نمایندگان مجلس شکایت کیفری خود را  با هدف  اینکه چه افراد و نهادهایی مسئول بزرگترین اختلاس مالی در آرژانتین می باشند را اعلام کرد. او مصمم است که این پرونده را به دادگاه ببرد.

سلف نئولیبرال وی "مائوریسیو ماکری"، با صندوق بین المللی پول قراردادی را در سال 2018منعقد کرد برای یک وام 57 میلیارد دلاری که 44 میلیارد دلار آن پرداخت شده بود و رئیس جمهور  فرناندز تمایلی ندارد که اخرین بخش بدهی دولت را به صندوق بین المللی پول" اف ام ای" پرداخت کند .

آرژانتین سه سال متوالی رکود اقتصادی را تجربه کرده است. طبق پیش بینی های رسمی رکود اقتصادی معادل  12.1٪ ، در سال 2020 تخمین زده می شود. پس از مذاکره مجدد دولت در مورد بدهی خارجی "مخرب" با طلبکاران خصوصی، مقامات دولتی هنوز مشغول مذاکرات دشوار با صندوق هستند .

هدف این است که دولت آرژانتین از این بدهی"توان فرسا" که عامل اصلی فروپاشی ارز داخلی "پزوی" آرژانتین است جلوگیری کند .

این کشور اکنون درگیر مهلت مقرر برای پراخت بدهی ها ست. امسال   3.8 میلیارد دلار، سال آینده 18 میلیارد دلار، سال بعد 19.2 میلیارد دلار و سال 2024 ــ 4.9 میلیارد دلار.

پرداخت این بدهی ها به صندوق بین المللی پول ناسازگار با سیاست محرک اقتصادی فرناندز است. وی قصد دارد از شروط ریاضت های اقتصادی تحمیل شده توسط  صندوق بین المللی پول خلاص شود.

به خصوص که این "بدهی" در شرایط مبهم، ناشی از اهداف صرفاً انتخاباتی بوده است.

گفته می شود دولت مبتکر ترامپ "اعطای چنین وامی به نفع رئیس جمهور ماکری" که احتمال پیروزی او برای دوره دوم ریاست جمهوری وجود داشت بوده است.

حالا رئیس جمهور "فرناندز" مقامات دولت گذشته را به اختلاس متهم کرده وبه صندوق بین المللی پول اعلام کرد که این  بدهی ها توسط یک دولت غیرمسئول منعقد شده بود!

 

https://www.humanite.fr/dette-de-largentine-le-president-alberto-fernandez-aux-prises-avec-le-fmi-700837

 

تلگرام راه توده:




 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 779  -  20 اسفند ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت