راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ترور امریکائی

سردار سلیمانی

هنوز در ابهام است

عسگر داوودی

 

هیچ کشوری، بویژه در خاورمیانه، بیش از اسرائیل و حزب متبوع نتانیاهو «لیکود»، در طول 42 سال گذشته، نگران تثبیت وضعیت سیاسی ـ اقتصادی در ایران نبوده است. کلیه توطئه های اعمال شده و حتی هنوز اعمال نشده علیه منافع ملی ایران، به نحوی اثر و جای پای سازمان های اطلاعاتی اسرائیل را نشان می دهد. ترور ژنرال قاسم سلیمانی نیز از جمله توطئه هائی است که با همکاری دولت های ترامپ و نتانیاهو انجام شد. گزارش جدید تارنگاشت «یاهونیوز» با اتکا به گفتگوهائی که با 15 تن از مقامات آمریکائی تهیه شده، بار دیگر و بوضوح افشاگر نفوذ امنیتی امریکا و اسرائیل در عراق و نیز ارگانهای مختلف خود جمهوری اسلامی دارد. نفوذ امنیتی در ایران با توجه به تعدد سازمان های اطلاعاتی و امنیتی در ایران و ایجاد سوراخ های امنیتی متعدد ممکن می شود. اکنون دیگر کاملا مشخص شده که در طول چهل و دو سال موجودیت جمهوری اسلامی، نفوذ امنیتی گسترده ای در ارگان های حکومتی جمهوری اسلامی بوجود آمده است. مسئولین و گردانندگان امور در طی چهل و دو سال گذشته تحت تاثیر طیف انجمن حجتیه و شبه انجمن حجتیه، نه به سمت جلوگیری از نفوذ اسرائیل و آمریکا علیه منافع کشور بلکه به سمت درگیری با مردم و اپوزیسون سیاسی غیر مسلح هدایت شده اند. جامعه و افکار عمومی به مزرعه ای تبدیل شده که در آن همه بدخواهان ایران امکان کشت سموم بمنظور ایجاد تلاطم سیاسی ـ اقتصادی ـ اجتماعی را یافته اند. همزمان با کارشکنی های طیف انجمن حجتیه در داخل، اسرائیل نیز در خارج از مرز های ایران انقلاب ایران و حضور سیاسی باز هم بیشتر آن در منطقه و کشورهای پیرامونی همان کارشکنی انجمن حجتیه را در اشکالی دیگر پی می گیرد. قتل و جنایت علیه دست اندرکاران و دانشمندان کشور برای موساد به امری  دائمی تبدیل شده است. ترورهای متعدد علیه دست اندرکاران کشور نمی توانست بدون وجود سوراخ های امنیتی و نفرت آکنده موجود در بطن جامعه بوقوع بپیوندد. بی اعتنائی نسبت به توطئه هائی که در داخل و خارج از کشور بر ضد منافع ملی انجام می شود بدانجا رسیده که بسیار می گویند«بگذار هرکسی که می خواهد بیاید، مهم این است که این ها بروند»

گزارش منتشر شده در تارنگاشت «یاهو نیوز» در باره نحوه ترور ژنرال سلیمانی و همکاری بعضی از احزاب منطقه خود بار دیگر تائید کننده این امر است که خط نفوذ امنیتی از داخل کشور به کشور های همسایه نیز وصل است و با توجه به سیاست مقابله قومی حکومت، «نقاط ضعف جغرافیائی در مرزهای کشور»، شبکه ای از عوامل نفوذی امنیتی بویژه موساد در ایران و منطقه بطور هماهنگ در ضدیت علیه منافع ملی و کشور دخالت دارند. در جریان ترور ژنرال قاسم سلیمانی و همراهانش در تاریخ دی ماه 98 کدام مراکز و عوامل نفوذی داخلی و خارجی دخالت داشته اند؟ این موضوع دارای ابعاد گسترده ای است که تارنگاشت «یاهو نیوز» بخشی از آنرا افشاء کرده است.

وبسایت «یاهونیوز» گزارشی تفصیلی بر اساس گفتگوهایش با 15 مقام کنونی و پیشین آمریکایی، موضوع همکاری سازمان های اطلاعاتی اسرائیل ـ آمریکا و اقلیم کردستان عراق را در ترور سلیمانی مطرح کرده است:

«سه تیم از مأموران دلتا فورس (نیروی دلتا یک واحد نیروهای ویژه ارتش آمریکا است که ماموریت های بدون گروگان گیری، عملیات هوایی، عملیات ظریف و پشتیبانی ویژه را انجام می دهد، این واحد در سال 1978 تأسیس شد.م) سوم ژانویه 2020 در مکان‌هایی پنهان فرودگاه بغداد با دوربین‌های خود منتظر هدف بودند: ژنرال قاسم سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده نظامی ایران و همراهانش. آنها با لباس‌های مبدل کارگران تعمیرات در ساختمان‌های قدیمی یا وسایل نقلیه کنار جاده مستقر شده بودند. تک تیراندازان «دلتافورس» آمریکا و سه پهپاد مسلح به موشک های هلفایر در ترور قاسم سلیمانی به کار گرفته شدند. چون تک تیراندازی از فاصله طولانی با عوامل مختلف محیطی از جمله باد درگیر است، تیم های دلتافورس به حدس و گمان اعتماد نکردند. بهمین دلیل یکی از اعضای یک گروه ضد تروریستی کردستان عراق که ارتباطات عمیقی با عملیات ویژه ایالات متحده دارد به آنها کمک کرد تا شدت باد را از محدوده پایین اندازه بگیرند. هنگامی که هواپیمای حامل سلیمانی از مبدا دمشق به سمت قسمت بسته فرودگاه بغداد حرکت می کرد، یکی از عوامل کرد که خود را به هیئت خدمه فرودگاه درآورده بود، هواپیما را برای توقف روی باند هدایت کرد. هنگامی که هدف از هواپیما خارج شد، ماموران امنیتی کردستان عراق نیز که خود را به عنوان حمل کننده چمدان معرفی می کردند، حضور داشتند تا او را شناسایی کنند. ژنرال ایرانی و همراهانش سوار دو خودرو شدند و به سمت منطقه ترور حرکت کردند، جایی که تک ‌تیراندازان دلتا فورس کمین گرفته بودند.

زمانی که دو وسیله نقلیه، حامل ژنرال سلیمانی و همراهانش برای خروج از فرودگاه وارد خیابان شدند سه تیم تک تیرانداز دلتافورس از خفا آماده بودند. بر فراز آنها نیز سه هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد.م) در آسمان شب پرواز می کردند که دو فروند از آنها به موشک های هلفایر مسلح بودند.»

به گزارش یاهونیوز، ژنرال سلیمانی در طول شش ساعت پیش از سوار شدن به هواپیما در دمشق، سه بار تلفن همراهش را تغییر داده و اسرائیلی ها که از شماره این تلفن ها مطلع شده بودند (اطلاعی که تنها از کنار دست سلیمانی و یا افرادی در داخل ایران جهت داشتن ارتباط با وی از آن مطلع بودند- م) بلافاصله، اطلاعات مربوط به تحرکات او را در اختیار آمریکایی ها قرار دادند و آنها نیز قاسم سلیمانی و تلفن فعلی او را تا بغداد ردیابی کردند.

همزمان با ورود دو خودرو حامل ژنرال سلیمانی و همراهانش به داخل منطقه ی ترور، اپراتورهای پهپادها به سمت آنها تیراندازی کردند. دو موشک هلفایر به خودروی حامل ژنرال سلیمانی اصابت کرد.

همزمان در آمریکا گروه کوچکی از مقامات ارشد آمریکا در واشنگتن، از جمله کوتس، کلاگ، گرین‌وی و برایان هوک (نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران) در اتاق وضعیت برای حمله آماده بودند. همچنین مارک اسپر وزیر دفاع، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش و مایک پمپئو وزیر امور خارجه از پنتاگون به تماشا نشستند. رئیس جمهور ترامپ نیز از طریق ارتباط صوتی با اتاق وضعیت مرتبط شده بود.

یاهو نیوز اضافه می کند: به گفته دو مقام آمریکایی، پس از حمله به دو خودروی حامل ژنرال سلیمانی و همراهانش، یک مامور کرد (عراق) که در لباس مبدل به افسر پلیس عراقی حاضر شده بود، به سمت لاشه خودروها رفت، عکس ها را گرفت و سریعاً نمونه بافتی را برای تأیید دی.ان.ای به دست آورد و سپس در تاریکی شب ناپدید شد.

با انتشار این گزارش توسط «یاهو نیوز» اطلاعیه هائی از طرف حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی ـ طرفداران بارزانی) و نیز حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی ـ طرفداران طالبانی) منتشر شد و موضوع این ترور بار دیگر در صدر خبرها قرار گرفت. با توجه به اینکه «یاهونیوز»، در گزارش خود اعلام کرده است که نیروهای وابسته به واحد ضد تروریسم اقلیم کردستان عراق در اجرای این عملیات نقش داشته و اینکه «گروه واحد ضد ترور با حروف اختصاری «CTG» بعنوان واحد ویژه نیروی کردی در شمال عراق است و ارتباط عمیقی با نیروهای ویژه آمریکا دارند» و به نیروهای آمریکایی در انجام این عملیات کمک کرده است، حزب دموکرات کردستان عراق با اعلام عدم دخالت در این ترور، به موازات یاهو نیوز انگشت اتهام را به سمت سازمان امنیتی مرتبط به اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی ـ گروه طرفداران طالبانی) نشانه رفت و بدین ترتیب حزب دموکرات کردستان عراق گزارش یاهو نیوز را در اینکه واحد امنیتی اتحادیه میهنی کردستان عراق در این ترور دخالت داشته است را تائید می کند.

حزب دموکرات کردستان عراق طی این اطلاعیه نام سازمان اطلاعاتی مربوط به خود را سازمان ضد تروریسم اقلیم کردستان «CTD» اعلام می کند و اینکه این نام با نام اختصاری مرتبط با سازمان «CTG» (کە تحت فرمان اتحادیە میهنی و شخص «لاهور شیخ جنگی» است) اشتباه گرفته نشود: «به همه اعلام می‌کنیم که سازمان ضد تروریسم کردستان که به «CTD» شناخته شده است و به هیچ عنوان با اطلاعات منتشر شده در آن گزارش و آن عملیات ارتباطی ندارد و از آن بی‌اطلاع است. (اما) یک گروه با عنوان «CTG» وجود دارد که به «لاهور جنگی و برادرانش وابسته» است و به قوانین و مقررات اقلیم کردستان و نهادهای آن پایبند نبوده و خارج از قانون شماره 4 سال 2011 پارلمان کردستان مختص شورای امنیت اقلیم کردستان – عراق، فعالیت می‌کند.»

بدین ترتیب حزب دموکرات کردستان عراق با اعلام عدم دخالت خود در ترور قاسم سلیمانی به قول معروف توپ را به زمین اتحادیه میهنی کردستان عراق پرتاب کرد که چسبندگی بیشتر به نسبت حزب دمکرات کردستان عراق با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی دارد. اما اتحادیه میهنی کردستان عراق در اطلاعیە یکشنبه شب 19 اردیبهشت به گزارش یاهونیوز و حزب دموکرات کردستان عراق، واکنش نشان دادە و هرگونە ارتباط نیروهای واحد ضد ترور اتحادیە میهنی سازمان  CTG» (کە تحت فرمان اتحادیە میهنی و مشخصا لاهور شیخ جنگی است) با ترور قاسم سلیمانی تکذیب می کرد و حزب دمکرات را متهم کرد کە در تلاش برای ربط دادن این سازمان بە ترور مذکور است.

تارنگاشت «کرد پرس» نیز در این رابطه نوشت: «لازم بە ذکر است کە با وجود تشکیل دولت اقلیم کردستان دو حزب اتحادیە میهنی (یکیتی) و حزب دمکرات (پارتی) دارای مناطق تحت نفوذ خود بودە و حزب دمکرات اربیل و دهوک و حزب اتحادیە میهنی سلیمانیە، گرمیان و حلبچە را در اختیار داشتە و همچنین این دو حزب دارای نیروهای پیشمرگ، امنیتی، اطلاعاتی و نیروهای ضد ترور کاملا مجزا و متفاوت از یکدیگر هستند و بە همین دلیل دو سازمان ضد ترور بە نام ضد ترور اقلیم کردستان وجود دارد کە یکی CTD تحت فرمان حزب دمکرات و دیگری CTG تحت فرمان اتحادیە میهنی می باشد.»

 

صرف نظر از این ادعاها، موضوع با اهمیت تر این است که اساسا چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران سازمان های اطلاعاتی منطقه، بویژه «موساد» در توطئه هائی که در ایران و یا در ارتباط با ایران روی میدهد نقش دارند. از جمله در همین کارشکنی های اخیر علیه مذاکرات وین. قطعا اسرائیل خواهان درگیر کردن ایران در یک جنگ منطقه ایست و نگرانی اصلی از موفقیت آن کشور در رسیدن به این آرزوی استراتژیک است.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 


 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 786  -  22 اردیبهشت 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت