راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

خواب های تازه

برای افغانستان

ترجمه و تدوین – آذرنگ

 

 

سرمایه داری هیولایی است که دیروز بن لادن و امروز داعش را برای گسترش سلطه و انحصار ثروت و دیکته نظم خود به جهان ــ هرج ومرج و بی ثباتی ــ  تولید کرد و می کند. کشورها را تجزیه و تقسیم می کند و مردم جهان را آواره. از مردم جهان تا آخرین نفس بهره برداری می کند وهمه این‌ها به نام دفاع از (اتحاد مقدس) است. فصل تازه ای از سرنوشت افغانستان با گسترش حضور داعش در این کشور آغاز شده است. انفجار در مدرسه دختران، ترورهای هدفمند روشنفکران و فعالان مدنی و روزنامه نگاران و فعالان دفاع از حقوق زن و... بخش هائی از این فصل است.

رهبران جهان سرمایه داری، بویژه امریکا امروز پس از جنگ در سوریه و فاجعه انسانی در بخش گسترده ای از جهان اکنون و درچارچوب استراتژی چین ستیزی روی افغانستان محاسبه ای تازه کرده است.

آنها در لیبی و سوریه سرگرم جنایت اند و در میان آنها دولت فرانسه سرگرم معاملات تسلیحاتی با کشورهای خاورمیانه و خلیج فارس و حتی افریقا. آموزش تروریست ها و مسلح کردن دولت های بیم زده از داعش و یا بوجود آورندگان و حامیان داعش ادامه دارد. آنها هیولای ترس و وحشت را پرورش میدهند گرچه بتدریج متوجه شده اند که خود نیز ممکن است گرفتار این هیولا شوند. اروپا اکنون در این مرحله قرار دارد. رئیس جمهور فرانسه می گوید 24 هزار پناهجو را زیر پر و بال خود می گیرد. آنها قربانیان جنگ در عراق و سوریه و لیبی اند که دولت فرانسه نیز در برپائی آن نقش داشته است. آنها جوجه هائی اند که از تخم گذاری برپا کنندگان جنگ در کشورهای یاد شده بیرون آمده اند.

مردم فرانسه هرگز فرانسوا اولاند را بعنوان یک چهره مورد پذیرش مردم در حافظه خود نگه نخواهند داشت. او مانند یک تلفنچی، یک مخابراتچی برای آلمان و ایالات متحده عمل کرده و در همین حد در تاریخ ثبت خواهد شد. سرنوشت "مکرون" نیز جدا از سرنوشت اولاند نخواهد بود.

چه خنده دار است وقتی صدراعظم آلمان "مرکل" و "مکرون" رئیس جمهور فرانسه چهره عزادار به خود گرفته و برای جنگ زدگان آواره اشک تمساح می ریزند و در پشت صحنه بر سر سهمیه بندی راه دادن این قربانیان به فرانسه و آلمان با هم تفاهم می کنند.

جنگ زدگان همچنان روی دریای مدیترانه سرگردانند. عده ای از آنها هرگز به ساحل نمی رسند و یا جنازه آنها را امواج دریا به ساحل پرت می کند.

امریکا میگوید مواضع داعش در سوریه را بمباران می کند. اما چه کسی میتواند بپذیرد که با بمباران چند پایگاه نامعلوم در خاک سوریه امریکا نیز مانند ترکیه سرگرم تبدیل بخشی از خاک سوریه بعنوان بندرگاه عبور مواد مخدر به آسیای میانه نیست؟

جنگنده ها در آسمان سوریه می چرخند تا نقطه ای را بمباران کنند. کجا و چه کسی را بمباران میکنند؟ آنها مواضع داعشی را که در اختراع آن کوتاهی نکرده اند بمباران می کنند؟ آیا این خود تجاوز به حریم یک کشور نیست؟ با کدام مجوزی و کدام تائید سازمان ملل دستور این عملیات صادر شده است؟ آیا این حملات نیز به نوع دیگری در خدمت ادامه غارت جهان توسط سرمایه داری نیست؟ اگر داعش نبود، با هدف دفاع از منافع خود داعش دیگری را خلق نمی کردند؟!

 

http://www.humanite.fr/blogs/si-lon-navait-pas-daech-il-faudrait-linventer-583255

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 788  -  5 خرداد 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت