راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

بنام دفاع از حزب

محمد علی عمونی را

تخریب می کنند!

 

 

اخیرا، بار دیگر کارزار تهمت و افترا علیه محمد علی عمویی- عضو هیات سیاسی و دبیر کمیته مرکزی حزب توده ایران که با نقش آفرینی نلسون ماندلا از اعدام نجات یافت و بعدها از زندان جمهوری اسلامی آزاد شد- در خارج کشور بالا گرفته است. این کارزار هم ناجوانمردانه است و هم مشکوک. ناجوانمردانه است زیرا محمد علی عمویی یک توده‌ای شناخته شده و با هویت است؛ زیرا 37 سال از عمر خود را بخاطر حزب توده ایران و آرمان‌‌های آن در زندان سپری کرده است؛ و بالاخره وی، دوران کهولت را در داخل کشور می گذراند و امکان پاسخگویی ندارد. برعکس کسانی که به محمد علی عمویی تهمت می‌زنند، اغلب پشت نام های مستعار پنهان شده اند و از تاریکی به روشنایی شلیک می کنند. به همین دلیل این کارزار مشکوک است زیرا معلوم نیست کدام یک از این مقاله نویسان و سنگ اندازان به محمد علی عمویی ساواکی و سلطنت طلب اند، کدامیک از طرف وزارت اطلاعات ماموریت دارند، کدامشان وابسته به گروه‌‌هایی از قماش حزب کمونیست کارگری و یا حتی راه کارگر است که ناگهان طرفدار حزب شده اند، کدام یک جاه طلبی‌‌های خود را با حمله به عمویی تسکین می‌دهد و بالاخره کدام پرسش‌‌ها و مسایلی احتمالا برایشان مطرح است که چون نه انضباطی وجود دارد و نه ارگانی پاسخگو و صلاحیتدار، پرسش‌‌های خود را بدین شکل زننده و توهین آمیز و بی مسئولیت بر روی سایت‌‌هایی بی اعتبار منتشر می‌کند. در این میان نشریه نامه مردم هم خود را نخود این آش کرده و به کارزار یاد شده کمک می کند.

اگر این کارزار محدود به همین اسامی مستعار خارج کشور بود می‌شد از کنار آن گذشت و گفت: "عرض خود می بری و زحمت ما می افزائی". همزمان بر روی صفحات فیس بوک مینویسند که نیروهای امنیتی در کنار خانه محمد علی عمویی دیدارکنندگان با وی را شناسائی  می کنند. بدینسان کارزار هماهنگی بوجود آمده که باید طراحان و انگیزه‌‌های آن را شناخت.

در این کارزار سه جریان عمده دست دارند. جریان اول همان دستگاه‌‌های اطلاعاتی و راست حکومتی است که جرم عمویی زنده بودن اوست. هم زنده بودن به معنای مجازی یعنی زندگی کردن و هم زنده بودن به معنای واقعی یعنی ایستادن و دفاع کردن از آرمان های حزب توده ایران. بنابراین چنین شخصیتی باید لجن مال شود و چه بهتر که کسانی این کار را بنام دفاع از حزب انجام دهند. این کارزار ابتدا در "ویکی پدیا" که نیازمند نام نویسنده و مدعی نیست، با وقاحت تمام و از نظر ما، با هدایت سازمان امنیت جمهوری اسلامی آغاز شد و عموئی را همکار ساواک شاه اعلام کرد. (مراجعه کنید به ویکی پدیا با نام "محمدعلی عموئی" اینجا ). اما این تلاش برای تخریب کافی نبود و تخریب باید از قلم و بنام افرادی که ادعای توده ای بودن دارند سازمان داده می شد.

سر دوم کارزار ضدعمویی گروه‌‌ها و سایت‌‌های مشکوک و بی هویت در خارج کشور هستند که نه گردانندگان آنها را کسی می‌شناسد، نه حاضر به قبول مسئولیتی هستند و نه سرنوشت حزب توده ایران برایشان اهمیت دارد.

اما بخش سوم کارزار ضد عمویی را کسانی تشکیل می‌دهند که اکنون سنگ نامه مردم  را به سینه می‌زنند. این گروه که بیگانه با اوضاع واقعی ایران است و در رویاها سیر می‌کند، با محمد علی عمویی و نظرات وی اختلاف سیاسی دارد و او را رقیب خود می‌دانند و  می‌کوشند با شیوه ناپسند تهمت زنی و دروغ پراکنی نظر خود را تثبیت کنند !

ما می گوئیم: شما که در مهاجرت نظراتی متفاوت با نظرات رهبران حزب توده ایران در باره انقلاب و جمهوری اسلامی پیدا کرده اید، بفرمایید و نظرتان را بگویید و بنویسید تا در آینده بیش از امروز معلوم شود چنده مرده حلاجید. چرا اتهامات تهوع آور شوهای تلویزیونی که حکومت و مخالفان حزب توده ایران و عده‌ای وازده در خارج کشور سالهاست آن را تکرار می کنند، بنام توده ای بلغور می کنید؟

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 810  - 26 آبان 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت