راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نشانه هائی

از تغییر سیاست

اسرائیل در منطقه

"الناز گرجی"

 

"بنی گانتز"، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه به "رام الله" سفر کرد و با "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. این اولین گفتگو از زمان روی کار آمدن "نفتالی بنت"، نخست وزیراسرائیل  در ماه ژوئن بود.

این دیدار غافلگیرکننده ای روی موضوعات "امنیتی" متمرکز بود، اگرچه  وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که دیدار او "بدنبال اتخاذ تدابیری برای تقویت اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین" و "بهبود وضعیت کرانه باختری و نوار غزه" بود. موضوعی که در بیانیه ای ازطرف وزارت امور خارجه به رهبری بنی گانتز اورده شده است .

این سفر همزمان با وخامت اوضاع در سرزمین های فلسطین صورت گرفت. در همان روز، اسرائیل مدعی شد که پس از شلیک بالن های آتش زا به خاک اسرائیل از منطقه فلسطین، نوار غزه را بمباران هوایی کرده است.

بنت، تمام اصول بنیامین نتانیاهو را دنبال می کند، با این وجود قصد دارد روابط خود را با دولت دموکرات تقویت کند. سیاست "بنت" مانند سلف او حمایت بی دریغ از سیاست استعمار و خصومت با روند صلح است .

نخست وزیر اسرائیل در این دیدار گفت: اسرائیل همیشه باید قویتر از همه دشمنان خود باشد از جمله، "دولت اسلامی"، حزب الله، جهاد اسلامی یا حماس ...

هدف واقعی سفر"نفتالی بنت" بدیهی است که از سرگیری موقت روند صلح باشد. جو بایدن در حالی که به "دیپلماسی" امتیاز می دهد تا ببیند "ما را به کجا می برد." بار دیگر اعلام کرد که ایالات متحده متعهد است اطمینان حاصل کند که "ایران هرگز سلاح هسته ای تولید نمی کند ."

وزیردفاع اسرائیل، به نوبه خود با بیان تعهدات جو بایدن به نفتالی بنت افزود که ایالات متحده "همچنین راههای پیشبرد صلح، امنیت و رفاه اسرائیلی ها و فلسطینی ها را مورد بحث قرار داده است!

..".https://www.humanite.fr/israel-joe-biden-laisse-carte-blanche-naftali-bennett-718521

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 800  - 10 شهریور 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت