راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پوتین:

دیکتاتوری

نواستعماری دلار

باید خاتمه یابد!

 

پوتین در کاخ کرملین، بمناسبت امضای پیوستن مناطق شرق اوکراین به روسیه، که با حضور تمام مقامات نظامی و غیر نظامی و رهبران کلیسای ارتدکس تشکیل شده بود طی سخنانی گفت: 

مردم در رفراندم انتخاب خود را کرده اند. ما امروز تصمیم گرفتیم که ۴ منطقه جدید به روسیه اضافه شود. براساس اراده و خواست میلیون ها تن از مردم انجا. این حق مردم انجاست. حقی که در نخستین ماده سازمان ملل متحد امده که مردم حق تعیین سرنوشت خود را دارند که براساس وحدت تاریخی انها بوجود امده و این مردمی که در تاریخ خود از روسیه دفاع کرده اند و پدربزرگان و مادربزرگ های انها در جنگ جهانی دوم برای روسیه جنگیده اند. این مردمی که با کودتا در اوکراین مقابله کردند.

اینها مبارزان دنباس بودند، انها که در اودسا، زنان و مردان روس و اوکراینی و ملیت های مختلف که زندگی خود را در جریان مبارزه و عملیات ویژه از دست دادند قهرمانان کشور ما هستند.

این گزینش ملیون ها انسان که در لوگانسگ، دنتسک، زاپاروژیه و خرسون بوده است. در همان رفراندم دوران اتحاد شوروی مردم به اتحاد رای دادند.

گردانندگان شوروی تصمیم گرفتند که این کشور را منحل کنند و جامعه ما را از هم پاره کردند و این یک فاجعه برای کشور ما بود و به همین شکل رهبران شوروی کشور ما را از هم پاشندند و مردم را دربرابر یک کار انجام شده قرار دادند.

من فکر می کنم انها خودشان هم نمی فهمیدند چه می کنند و پیامدهای ان را متوجه نبودند. در هر حال اکنون اتحاد شوروی وجود ندارد و ما به گذشته نمی توانیم باز گردیم. روسیه نیز به چنین بازگشتی نیاز ندارد.

اکنون مردم دنتسک، لوگانسک، زاپاروژیه و خرسون برای همیشه به شهروندان کشور ما تبدیل شدند.

ما از رژیم کیف می خواهیم که هرچه زودتر جنگ را متوقف کرده و در میز مذاکرات حاضر شود. ولی مردم این نواحی گزینش خود را کرده اند و این موضوع مورد بحث نخواهد بود.

رژیم امروز کیف باید به گزینش این کشورها احترام بگذارد و این تنها راه رسیدن به صلح است. ما از تمام سرزمین خود با همه ابزارها و امکاناتی که داریم دفاع خواهیم کرد. ما شهرها، دهکده ها، بیمارستان ها، مدارس، سیستم اموزشی و بهداشتی و امنیتی را از نو خواهیم ساخت.

من می خواهم به مردم و رزمندگان بگویم چه دشمنانی دربرابر مردم ما هستند، چه کسانی جهان را به جنگ کشانده اند. مردم می بینند که غرب چه برنامه ای برای جهان ما و برای روسیه تدارک دیده است.

پس از فروپاشی اتحاد شوروی غرب تصمیم گرفت که روسیه هیچوقت نتواند از جای خود بلند شود. ما  دهه ۹۰ را پشت سر گذاشتیم که روسیه در گرسنگی و سرما زندگی کرد ولی جای خود را پیدا کرد. ولی غرب برنامه خود را برای تجزیه روسیه و ایجاد زحمت برای مردم ما ادامه داد. برای غرب وجود یک کشور بزرگ با منابع و مردمی که هرگز زیر بار مقرراتی که از بیرون به انها تحمیل شود نمی روند و غرب می خواست این نظام نواستعماری با دیکتاتوری دلار دلایل مهمی است برای تجاوز به ارزش های سنتی و اینکه همه کشورها از حاکمیت خود به سود ایالات متحده صرفنظر کنند. برخی ها این کار را کردند که به میل خود و امثال ان کشور شدند و برخی دیگر در معرض تهدید ان هستند. این سیاست یک زمین ویران شده و زندگی میلیونها تن را نابود کرده و فقر و فلاکتی را ببار اورده که برای انها اصلا اهمیت ندارد.

انها می خواهند ما را به مستعمره تبدیل کنند و نمی خواهند ما را یک کشور ازاد ببینند. به همین دلیل است که انها نمی توانند خوشبختی و رفاه ما را ببینند.

می خواهم یاداوری کنم که این ادعای هژمونی را بارها در تاریخ دیده ایم و روسیه همچنان برجای مانده است. همه معاهدات زمان شوروی از بین رفت. انها ناتو را گسترش دادند، معاهدات کنترل تسلیحات را یکی یکی لغو کردند. اصول خود را بعنوان اصول جهانی معرفی می کنند و در همه موارد استانداردهای دوگانه و حتی سه گانه را می بینیم و ما زیر این اصول جعلی زندگی می کنیم. این غرب بود که اصل نقض ناپذیری مرزها را زیر پا گذاشت و اکنون می خواهد تصمیم بگیرد که چه کسی این اصل را نقض کرده و چه کسی حق تعیین سرنوشت خود را دارد و به همین دلیل انها تا این اندازه از گزینش مردم دنباس و ... ناراضی هستند.

غرب هیچ حقی ندارد که درباره دموکراسی و حقوق ملت ها سخن بگوید. انها تنها در چارچوب منافع خود زندگی می کنند و یک سیستم تقریبا توتالیتر بوجود اورده اند که در ان برای همه تصمیم می گیرند که چه کسانی متمدن و چه کسانی بربر هستند. این غرب است که بربر است و این چیز تازه ای نیست.

نخبگان غربی در بنیان خود مانند همیشه استعمارگر هستند. انها هستند که تبعیض ایجاد می کنند و مردم را به مردم درجه اول و درجه دوم تبدیل می کنند. این روس هراسی که انها می خواهند در جهان منتشر کنند چه چیزیست جز نژادپرستی؟ و وقتی میگویند هرکس با ما نیست ضد ماست و حاضر نیستند به گذشته خود بنگرند.

این سیاست استعماری از قرون وسطی توسط غرب پیش رفت و بعد بردگی و جنگ های استعماری در هند، چین، و استفاده از تریاک و تبدیل کردن یک ملت به معتاد و گسترش دیگر انواع مواد مخدر.

در قرن بیستم این کشور ما، اتحاد شوروی بود، که مبارزه ضد استعماری را پیش برد، این کشور ما به بسیاری از کشورها کمک کرد تا ازادی خود را بدست بیاورند و به همین دلیل است که غرب تا این اندازه از ما نفرت دارد. زیرا که ما مسائل را انچنان که بود مطرح کردیم. ما حقوق عادلانه را مطرح کردیم برای مردم و دولت ها مطرح کردیم. ما کشورمان را براساس ارزش های بشری و ارتدکسی، اسلام و یهودی بنا کردیم.

از سده هفدهم به اینسو دوران اشوب های پس از انقلاب ۱۹۱۷ را گذراندیم و پس از ۱۹۹۰ زمانی که ما به اصطلاح دمکراتیک شدیم ما را غارت کردند و به همین دلیل است که مردم لوگانسک و ... امروز می خواهند با ما باشند.

کشورهای غربی این ادعاهای فروش ازادی به مردم را می فروشند ولی انچه در واقع انجام می دهند درست عکس ان است. انها کشورها را به مستعمره خود تبدیل می کنند و تنها کشوری که در جهان دو بار از سلاح اتمی استفاده کرده است ایالات متحده بود.

در جریان جنگ دوم جهانی چند کشور ویران شد. بسیاری از شهرهای المان را بی دلیل بمباران کردند برای انکه ما را بترسانند. در ژاپن، جمهوری دمکراتیک کره ... متحدان انها کیستند؟ انها بطور سیستماتیک از متحدان خود جاسوسی می کنند. انها سلاح های بیولوژیک را روی انسان ها ازمایش می کنند. انها در جنگ خود میلیون ها تن را به فرار و مهاجرت محکوم می کنند.

امروز گندم اوکراین تحت پوشش تضمین امنیت غذایی مردم جهان سوم صادر می شود در حالیکه فقط 5 درصد ان به مردم جهان سوم می رسد و ۹۵ درصد بقیه به غرب می رود. این هم یک دروغ دیگر است که انها می گویند.

نخبگان امریکایی از تراژدی مردم برای ویران کردن کشورها بهره می گیرند. انها صحبت از صنعت زدایی برای ایجاد بازار برای امریکا می کنند و نخبگان اروپایی همه اینها را می فهمند ولی تصمیم گرفته اند که برای منافع امریکا کار کنند. انها دیگر حتی خائن به مردم خود هستند.

انها خط لوله نورداستریم را تخریب کردند و معلوم است که این به سود چه کسی است. دیکتاتوری امریکا در زرورق عرضه می شود ولی ماهیت ان معلوم است.

تصمیمات ناتو برای ایجاد اتحادهای جدید میان واشنگتن و توکیو و انها که سعی می کنند علیه هژمونی امریکا مبارزه کنند بعنوان دشمن معرفی می شوند. انها ادعای صلح دارند.

ما انچه انها با چین و ایران می خواهند انجام دهند را می بینیم. هرکس کاری انجام دهد که موافق منافع انها نباشد حتی اگر همسایه نزدیک انها باشد علیه انها به تحریم متوسل می شوند.

غرب فکر می کند که با شانتاژ می تواند این وضع را ادامه دهد. با استفاده از تبلیغات تجاوزکارانه و هر قدر دروغ بزرگتر باشد بهتر باور می شود. و سرمایه شبکه های اجتماعی نمی تواند مسکن بسازد یا انها را سیر کند.

به همین دلیل است که رهبران غرب ناگزیر هستند به مردم خود بگویند که کمتر مصرف کنید، کمتر گرما استفاده کنید، بیشتر بپوشید چون سرمایه های عظیمی که ادعای ان را دارند همه مجازی است.

هرکس با این موافق نیست بعنوان رادیکال و هیستریک معرفی می شود و روسیه همچون منبع همه اینها معرفی می شود. این بحران ها که غرب گرفتار ان شده نتیجه اقدامات رهبران انهاست که از سالها قبل از عملیات ویژه روسیه در دنباس اغاز شد. انها از همان نسخه هایی که به ان عادت دارد استفاده می کنند. غرب توانست بعد از جنگ جهانی دوم به بزرگترین بازار تبدیل شود و دیکتاتوری دلار توانست از بحران ها و بالا کشیدن منابع اتحاد شوروی عبور کند. انها کوشیدند که روسیه را ویران کنند تا دارایی ان را غارت کنند و شکاف های خود را پر کنند. در غیراینصورت انها به سمت فروپاشی می روند.

روسیه مسئولیت خود را دربرابر جامعه جهانی می داند و همه کاری برای جلوگیری از تنش انجام می دهد. انها به این سیستم چسبیده اند چون چیز دیگری ندارند جانشین ان کنند. ولی میلیاردها تن در جهان می خواهند مطابق ارزش ها و حقوق خود زندگی کنند.

انچه امروز با خانواده می کنند؟ ایا مردم ما در روسیه می خواهند پدر و مادر باشند؟ یا اینکه به والد اول و والد دوم تبدیل شوند؟ (که در قوانین کشورهای غربی در حال انجام است)

جهان در حال تحولات بنیادین است. در همه جا مردم می خواهند که در ازادی و حق تحول تاریخی خود زندگی کنند و ما در همه جهان و از جمله در اروپا و امریکا متحدان بسیاری داریم که ما همبستگی انها را احساس می کنیم. و این مبارزه ضد استعماری است که در همه جای جهان در حال گسترش است.

امروز ما برای یک دنیای ازاد و عادلانه برای خودمان مبارزه می کنیم. و من مطمئن هستم که مردم اروپا نیز می دانند که این اصولی که براساس تبعیض و اسارت بنا شده قابل دوام نیست و باید این صفحه را ورق زد و این هژمونی غربی را برهم زد. سرنوشت امروز ما را در عرصه مبارزه قرار داده است، مبارزه برای روسیه تاریخی قرار داده است!

https://www.youtube.com/watch?v=9HDfBG1HoKQ&feature=youtu.be

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 865  - 21 دیماه 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت