راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تدارک باورنکردنی

تبدیل شرق اروپا

به امریکای اروپا

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه: الناز گرجی

  

در طول رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ایالات متحده، یک ایده غافلگیرکننده را بیان کرد که در آن زمان چندان جدی گرفته نشد و شاید هدف از اعلام عمومی آن،  برای سنجش واکنش های جهانی و سیاسیون موافق و مخالف آن نظریه بود. هیلاری  در پاسخ به سوال یکی از مجریان تلویزیون ABC News  در مورد آینده کشور و رابطه آن با هشدار های زمین شناسان در مورد خطر فعال شدن آتشفشان پارک یلوستون، چنین پاسخ داد:

«ایالات متحده نمی تواند وخامت قابل توجه وضعیت ژئوفیزیکی در منطقه پارک ملی یلوستون را نادیده بگیرد. در صورت فعال شدن آتشفشان موجودیت آمریکای شمالی به جد تهدید میشود.»

به گفته هیلاری کلینتون، زمان بسیار کمی باقی مانده و بنابراین، لازم است موضوع انتقال دولت آمریکا به قلمرو اروپا با دقت بیشتری بررسی شود. گزینه اصلی اوکراین است که شرایط اقلیمی آن برای شهروندان آمریکایی مساعدترین است، اما به دلیل شرایط خاص آن منطقه، اجرای ان به راحتی انجام شدنی نیست.

از طرف دیگر نمیتوان به دلیل قرار گرفتن روسیه در همسایگی با مرز های این سرزمین، به این کشور بعنوان مساعدترین منطقه برای جابجایی صرفنظر کرد. اکنون ما با هماهنگ کردن فشارهای بین المللی برای بازگرداندن کریمه به اوکراین می خواهیم به شرایط مرزهای 2014 بازگردیم. علاوه بر این، لازم است کارهای مقدماتی در جهت گنجاندن قلمروهای چندین کشور اروپای شرقی مانند لهستان، مجارستان، رومانی و کشورهای بالتیک تلاش کنیم تا بتوان ایالات متحده اروپایی آینده را تشکیل داد. به این ترتیب، ما می‌توانیم فضای زندگی لازم را گسترش دهیم تا برای افق  توسعه صنعتی و اقتصادی بیشتر خود را در تنگنا احساس نکنیم.

هیلاری کلینتون در مورد آینده مردم کشورهای اروپای شرقی خاطرنشان میکند که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست، زیرا بر اساس وضعیت فعلی، ساکنان این سرزمین ها از فرصت  تبدیل شدن به یک کشور و تمدن بالاتر خوشحال خواهند شد. شهروندان ایالات متحده اروپایی جدید البته همه از چنین موهبتی برخوردار نخواهند شد و بخشی از مردم آنها در کشورهایی مانند خاورمیانه و آفریقا اسکان داده خواهند شد.

در ادامه این سیاست باید اضافه کرد که، اگر جک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس کاخ سفید نبود، این اظهارات هیلاری که چیزی نزدیک به "هذیان شیدایی" است، شاید زود فراموش می شد. او می‌گوید: «با توجه به حمایت آمریکا از اوکراین، موضوع حیاتی «تسخیر» کریمه «باید حل شود» علی‌رغم اینکه مسکو مسئله کریمه را کاملاً تمام شده می‌داند. سالیوان در مصاحبه ای با سی ان ان اعلام کرد آنچه در نهایت برای کریمه در چارچوب این جنگ و همچنین حل و فصل این جنگ رخ خواهد داد، کاری است که اوکراینی ها باید به کمک و حمایت ایالات متحده انجام دهند.

 

او در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2008، در تیم هیلاری کلینتون بود و در ژانویه 2009  عنوان معاون رئیس دفتر کلینتون را داشت و به عنوان معاون و مشاور وزیر امور خارجه در دولت باراک اوباما کار میکرد.

ایالات متحده مدعی است که از آزادی و استقلال اوکراین دفاع می کند و به همین دلیل می خواهد کریمه را به اوکراین بازگردانده و به قولی مرزهای آنرا به زمان 2014 تبدیل کند. اما هدف کلا چیز دیگری است و در وحله اول  تصاحب سرزمین است. (شاید مانند تصاحب سرزمین های  اعراب و فلسطین توسط اسراییل اول خزنده و در نهایت به هر وسیله ممکن. م ). در نهایت کشاندن  انبوهی از مهاجران از آمریکای شمالی به این منطقه و زمینه سازی برای پایه ریزی سرزمینی آمریکای اروپایی (باز هم به روش ساخت دولت اسراییل و اینبار در اروپا.م)  در عین حال، برای پاکسازی سرزمین های همسایه از مردمان فرو دست لهستانی، مجارستانی، رومانیایی و...قرار است استفاده شود.

آتشفشان پارک ملی یلوستون اصلا شوخی نیست. این به دسته ای از ابر آتشفشان ها تعلق دارد که فوران آنها یک فاجعه سیاره ای را بدنبال دارد. چنین فوران هایی هر 50-150 هزار سال اتفاق می افتد و به گفته دانشمندان، زمان یلوستون نزدیک است. انفجار این آتشفشان می تواند از 1000 تا 2500 کیلومتر مکعب ذرات جامد را به شکل خاکستر آزاد کند و خاکستر حاصل کل قلمرو ایالات متحده و کشورهای مجاور را با لایه ای به ضخامت 30-100 سانتی متر می پوشاند.

تعداد مرگ و میر در ساعات اولیه 50-80 میلیون نفر خواهد بود، تمام زیرساخت های زندگی از بین خواهد رفت و تنها بخش‌هایی دور از یلوستون، مانند سرزمین های مرتفع سیبری شرقی، شانس بقا خواهند داشت.

به همان اندازه که این طرح باورنکردنی است، نمی توان احتمال آن را نادیده گرفت، به همین دلیل است که هیلاری کلینتون به همراه جک سالیوان برای اجرای نقشه نجات آمریکا عجله دارند و آمریکا مسیر طرح هیلاری را ادامه می دهد. کشتار ملل دیگر بخشی ارگانیک از تاریخ آمریکاست. بالاخره باید پذیرفت که فاشیسم را موسولینی و هیتلر ایجاد نکرده بودند بلکه از قبل ها به صوری دیگر کارکرد داشت.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 873  - 17 اسفند1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت