بازگشت

 

 

نامه ها و پیام های شما
پاسخ های راه توده
 

از آنجا که تنظیم صفحه پاسخ به پیام ها، باید با دقت و برخی ملاحظات ناگزیر ایمینی صورت گیرد، اغلب وقت گیر است و به همین دلیل گاه دو هفته یکبار و حتی سه هفته یکبار این صفحه انتشار می یابد. اما دیر منتشر شدن این صفحه به معنای بررسی نکردن پیام ها و یا پاسخ ندادن مستقیم به برخی از آنها نیست. در هفته گذشته چندین پیام مشابه در باره "آخرین نامه های لنین" دریافت داشته ایم که در آن ها خواهان ادامه انتشار این نامه ها شده  و از توقف انتشار آن ابراز ناخرسندی کرده اند. باطلاع این دوستان می رسانیم که ما همین شمار نامه را که تاکنون انتشار داده ایم در اختیار داشتیم. چنانچه به نامه های دیگری از این دوره حیات لنین دسترسی پیدا کنیم قطعا برای ترجمه و انتشار آنها درنگ نخواهیم کرد. انتظار ما از همه علاقمندان به انتشار راه توده برای تامین هزینه ادامه آن را در اینجا یکبار دیگر تکرار می کنیم و انتظار داریم آن را جدی تلقی کنید. اما پیام ها:

 

راه توده- سرکار خانم مهوش.م- پیام شما دریافت شد و از طریق ای میلی که دراختیار ما گذاشته بودید پاسخ ارسال شد. پیام دوم شما نیز دریافت شد و خوشحالیم که مشکل دریافت نشریه در این فاصله حل شد. منتظر اخبار، نظرات و مشاهدات شما از محیط پیرامون چه برای انتشار و چه برای اطلاع خودمان هستیم. موفق باشید.

----------------

راه توده: دوست گرامی دکتر امیر متین. شما لینک یکی از صفحات اول راه توده را برای ما فرستاده اید و خواهان اصل یک مقاله در آن شده اید اما متاسفانه ننوشته اید کدام مقاله مورد نظرتان است؟

لطفا این نکته را روشن کنید تا بتوانیم، چنانچه از دستمان برآید به کار تحقیقاتی شما کمک کنیم.

 

مهرداد رحمتی- من رای دادگاه بین المللی لاهه بر علیه جمهوری اسلامی را در قضیه گروگانگیری می خواهم.

راه توده: متاسفانه ما دسترسی به این رای نداریم، شاید بتوانید در اینترنت پیدا کنید.

 

----------------

راه توده: دوست گرامی مازیار. الف پیام شما دریافت شد. لطفا اگر مشکلی برای دریافت نشریه داشتید اطلاع بدهید.

----------------

ارانی از لرستان- تبریک برای سالروز تاسیس حزب. امیدارم بتوانید پر انرژی به مبارزه برای سرنگونی استبداد ادامه دهید.

راه توده- با تشکر از تبریک و امید انرژی بیشتر برای ما. هیچ استبدادی ابدی نبوده است. مهم آنست که دوران دشوار برزخ طی شود.

----------------

راه توده- پروانه پویا- پیام شما دریافت شد. از طریق آدرس ارسالی شما جهت دریافت نشریه اقدام شد. اگر برای دریافت آن اشکالی داشتید لطفا اطلاع بدهید.

----------------

بهزاد- سلام رفقا. مطالب خيلي مفيدند. ياد روزهايي که راه توده را با فاکس مي گرفتيم و اينجا تکثير مي کرديم به خير. امروز هم روزهاي خوبي است! تا وقتي مبارزه هست ما هم زنده ايم..اردتمند.

راه توده: ما نیز تا هستیم به همان راه خواهیم رفت که تاکنون رفته ایم. از پیام شما خواننده پیگیر و قدیمی راه توده بسیار خوشحال شدیم. با ما در ارتباط بیشتر باشید!

 

دوستان و رفقاي  گرامي . متن برنامه شب همبستگي  بين المللي به زندانيان سياسي در لندن جهت مطالعه شما ضميمه شده است

 

 

صابر بردبار- با درود فراوان به‌ شما، امیدوارم خسته‌ نباشید، غرض از مزاحمت طرح سؤالی در مورد نحوه‌ خریدن یا دسترسی به‌ 2 اثر احمد کسروی به‌ نام های تاریخ 18 ساله‌ آذربایجان و تاریخ مشروطه‌ بود. من در نروژ اقامت دارم و ضمنآ عضو نویسندگان این کشور می باشم.- با تشکر فراوان از لطف و همکاری شما

راه توده- تصور می کنیم اگر با کتابفروشی نیما و یا مهرگانی در شهر کلن و دورتموند آلمان و یا کتابفروشی "سرای اندیشه" و "هدایت" در شهر برلین آلمان تماس بگیرید، به نتیجه مطلوب خواهید رسید. اگر برای یافتن شماره تلفن و یا آدرس این مراکز با دشواری روبرو شدید اطلاع بدهید تا برایتان تهیه کنیم.

----------------

آرش کمانگیر- رفقا سلام.  امیدوارم این بار موفق به ارسال پیام خودشده باشم وبتوانم نشریه راه توده را از طریق ایمیل دریافت کنم.

راه توده- ما هیچ پیامی را برای دریافت نشریه بی پاسخ نمی گذاریم ولی در هفته های اخیر آدرس هائی بوده که ای میل ارسالی برای آنها بدلیل غلط بودن آدرس ای میل بازگشته است. یکبار دیگر در ارتباط با شما و از طریق همین آدرس اقدام می کنیم و امیدواریم مشکل حل شود.

----------------

فریبرز-  چرا در هیچ سایت انقلابی در بخش لینک ها سایت راه توده نیامده؟ آیا راه توده حزب است یا سازمان؟ آیا این همان ترکیب فرهاد فرجاد وغیره است؟

راه توده- ما نمی دانیم آن سایت های انقلابی که مورد نظر شماست کدام اند؟ درج آدرس اینترنتی راه توده در هر سایتی وابسته به نظر و سلیقه هدایت کنندگان و اداره کنندگان آن سایت است. ما نه انتظار داریم دیگران سایت راه توده را معرفی کنند و نه چنین خواستی را از دیگران می پذیریم. برای مثال، ما نیز اخیر لینک چند سایت را بدلیل مواضع خصمانه ای که نسبت به راه توده داشتند از صفحه پیوندهای راه توده حذف کردیم. دراین مدت پرسش هم شده که چرا آنها را حذف کرده ایم، که دلیل همان نکته ایست که اشاره کردیم: مواضع خصمانه و یا غیر منصفانه و غیر دوستانه نسبت به راه توده. کسی نمی تواند ما را مجبور به اعلام آن آدرس ها بکند، همچنان که ما نمی توانیم دیگران را مجبور به درج و انتشار آدرس راه توده بکنیم.

در مورد پرسش دوم شما نیز ابتدا یک گله از شما داریم و آن مربوط به لحنی است که در پیام خود به کار برده اید. به صرف اینکه از راه دور و با نام مستعار نامه و یا پیام می نویسم نباید به خود اجازه بدهیم هرچه دلمان خواست را با استفاده از هر کلامی روی کاغذ بیآوریم. آقای فرهاد فرجاد و دوستانشان در حزب دمکراتیک مردم ایران فعالیت می کنند و از حزب توده ایران جدا شده اند. فعالیت آنها محترم است، اما راه توده هیچ نوع وابستگی و همکاری با حزب دمکراتیک مردم ایران ندارد، درحالیکه برخی از بنیانگذاران آن را از نزدیک می شناسد. ضمنا راه توده حزب نیست، بلکه یک نشریه با مشی توده ایست.

پرسش دیگری اگر داشتید بفرمائید، درخدمت هستیم.

----------------

راه توده- دوست گرامی ک. بهادر پیام انگلیسی شما دریافت شد. ما هم از احساس نزدیکی فکری و سیاسی که به مواضع راه توده احساس می کنید خرسندیم. موفق باشید.

-------

رفیق عزیزی از افغانستان - شصت و پنجمین سالگرد حزب توده ایران را برای تمامی اعضای قهرمان و فداکار حزب توده تبریک و شادباش می گویم و آرزوی موفقیت در راه کمونیزم و مبارزه طبقاتی برای شان می کنم. باعرض سلام و درودهای بی پایان!

چندین بار تقاضاء کردم تا زندگینامه مکمل قهرمان خلق خسروروزبه از طریق راه توده برایم نشر نمایئد ولی تاکنون صورت نگرفت. من یکی ازهواخواهان شخصی قهرمان بزرگ روزبه هستم.

بادرودهای کمونیستی ورفیقانه افغانی

راه توده- بی نهایت از پیام و ابراز محبت شما سپاسگزاریم و تردید نداشته باشید که عمیق ترین پیوندهای روحی و عاطفی، درکنار هم اندیشی ایدئولوژیکی میان ما و رفقای افغان برقرار بوده و همچنان خواهد بود. در ارتباط با زندگی نامه خسرو روزبه قطعا در آینده نزدیک آنچه شما هم انتظار آن را دارید را در سایت راه توده منتشر خواهیم کرد. ضمنا یک آلبوم عکس از خسرو روزبه روی سایت راه توده هست که شما می توانید آن را هم ملاحظه کنید.

دست شما را به گرمی می فشاریم و روزهای بهتری را آرزو می کنیم

---------------------------------------

مازيار كتاني- نمي دانم از آثار سانسور است كه فايل پيوست ايميل هاي ارسالي شما را نمي توانم باز كنم يا نه ؟ "ياهو" ادعا ميكند چون حاوي ويروس است باز نمي كند!در هر صورت اميدوارم در پيشبرد اهدافتان پيروز باشيد.

راه توده- ما تاکنون از چنین مشکلی اطلاع نداشته ایم. یکبار دیگر اقدام می کنیم. لطفا نتیجه را اطلاع بدهید.

----------------

عدالتخواه- با هدف همبستگي جهاني بر عليه سیاست های استکباری آمریکا و همسویی عدالتخواهانه در مقابل سرمایه داری جهانی و با توجه به هفته جهاني همبستگي با ملت کوبا، جنبش عدالتخواه دانشجویی ، همایش تجلیل از مقاومت ضدامپریالیستی و ضد امريكايي ملت کوبا را برگزار می کند.

در این همایش که در تاریخ دوشنبه 17 مهرماه ساعت 13 برگزار می شود و قرار است آقایان دکتر حسن عباسی و همچنین سفیر کوبا در ایران به ایراد سخرانی بپردازند.

اين همايش در تالار شهيد چمران ( دانشكده فني ) دانشگاه تهران برگزار خواهد گرديد.

راه توده- پیام شما را عینا منتشر کردیم که مبادا متهم به سانسور شویم، گرچه یقین داریم که مطالب و مندرجان راه توده هرگز نمی تواند در نشریات شما در داخل کشور راه پیدا کند. ضمنا ما نمی دانیم آقای حسن عباسی که می خواهد در این جلسه سخنرانی کند همان است که در دانشگاه وابسته به سپاه پاسداران تدریس می کند و نظرات اخوان المسلمین را درایران ترویج می کند و یا شخص دیگری است. بهرحال صادقانه توصیه می کنیم، مواظب باشید که چوب صداقت را نخورید. عدالتخواهی شما امیدواریم با عدالتخواهی امثال احمد جنتی و دکتر عباسی و بقیه آقایان همسوئی نداشته باشد، چرا که آن عدالتخواهی پرچمی بود که آنها برای مقابله با اصلاحات برافراشتند و الا دردشان عدالت نبود. چنان که می بینیم گرانی و فقر در همین یکسال و نیم اخیر چه تسمه ای از گُرده مردم کشیده است و دولت عدالتخواه چگونه با باتوم و تفنگ و چماق به مقابله با کارگران گرسنه و بی حقوق و گرسنه حمله می کند و یا با تشدید خصوصی سازی نئولیبرالی چگونه زمینه اخراج کارگران را تشدید و بستن کارخانه ها را تسهیل کرده اند.

----------------

حسین محمدی - درود بر هم اندیشان جوانشیرها، کیانوریها، طبریها، تیزابی ها و عمویی ها

راه توده- درود ما هم بر شما و دیگر کسانی که چون شما می اندیشند.

----------------

راه توده- دوست گرامی شهرزاد! پیام شما دریافت شد و برای رسیدن راه توده به شما نیز اقدام شد. نتیجه را به ما اطلاع بدهید. موفق باشید.

----------------

راه توده: دوست گرامی "س. رهابي" پیام شما نیز دریافت شد. برای رسیدن راه توده به شما اقدام شد اما در ارتباط با سئوالی که مطرح کرده اید، ما سازمان سیاسی نیستیم که عضو گیری کنیم، اما از هر نوع همکاری استقبال می کنیم. عرصه های این همکاری را برای ما روشن فرمائید تا نظرمان را بنویسیم.

----------------

سلام رفقا!

می خواستم بدانم آیا تایپ کتاب جنبش ها و جهان بینی های رفیق طبری متوقف شده است؟ چرا قسمت های دیگر آن را روی سایت نمی گذارید؟ در ضمن ما کتاب جامعه شناسی و سیبرنتیک رفیق طبری را روی سایت مان"دوستداران طبری" گذاشتیم.

راه توده: ادامه انتشار کتاب جنبش ها و جهان بینی ها بزودی شروع خواهد شد. مسئول تایپ این کتاب در یک تصادف رانندگی دچار عارضه گردن شده و متاسفانه نتوانست این کار را ادامه دهد و به همین دلیل منتظر خالی شدن دست رفیق دیگری برای شروع تایپ نیمه کاره این کتاب هستیم. ضمنا سیبرنتیک را روی سایت خوب شما دیده ایم و لینک سایت شما را هم در صفحه پیوند ها قرار دادیم. همینجا از محبت منتشر کنندگان سایت "صدای مردم" هم تشکر می کنیم. تبلیغ سایت ها و حتی وبلاگ های داخل کشور که با مشی توده ای منتشر می شوند و برخلاف برخی سایت های خارج کشور مسیر وصل را طی می کنند و نه فصل را پیوسته در برنامه راه توده بوده است. از جمله سایت شما و یا صدای مردم و یا قوقولی قوقو و....

پیروز باشید

----------------

غ. اعظمي- رفقا سلام. چرا نامه مردم در پيوندها نيست؟

راه توده: بنا بر تصمیم اخیر شورای سردبیری و سیاستگذاری راه توده، آدرس هر سایتی که خود را توده ای و یا متمایل به حزب توده ایران بداند و یا حتی ارگان مطبوعاتی حزب بداند، اما سیاستی ستیزه جویانه با راه توده داشته باشد از صفحه تبلیغ و معرفی سایت ها حذف می شود. آدرس نشریه "نامه مردم" بدلیل مطلبی که اخیرا و در ارتباط با مقاله تحصیلی سال 1373 زنده یاد کیانوری با نام "سخنی با توده ای ها" نوشته و مطالبی بغایت غیر دوستانه را در باره راه توده انتشار داده از صفحه لینک ها حذف شد.

 

 

 

                                                                                                                    بازگشت