بازگشت

 

 

پیام های شما- پاسخ های ما
مجتبی حلوائی
حالا، سردار "آجرلو"
رئیس باشگاه پاس شده
 

از سه منبع داخل کشور، اطلاعاتی درباره نام امروز حاج مجتبی حلوائی، از عاملین مستقیم قتل عام زندانیان سیاسی در زندان اوین دریافت داشته ایم. این اطلاعات همگی تائید می کند که مجتبی حلوائی اکنون سالهاست که با نام "آجرلو" و بعنوان یکی از سرداران سپاه مدیرعامل باشگاه پاس است.

 

الف. کارون- دست اندر كاران محترم
مطالب راه توده بسیار پر محتوا ، به روز، راجع به مسایل ایران و جهان، مسائل تئوریك و بنیادی است. دفاع جانانه از شوروی و سوسیالیسم و… باعث تشكر دوستداران این راه است. اغلب به من و بقیه دوستان پس از خواندن برخی مطالب این احساس دست می دهد كه از این مطلب مبرم تر وجود نداشته است. شما را واسطه می کنم و برای دست اندرکاران سایت فرقه دمکرات آذربایجان نیز آرزوی موفقیت می کنم.
تهران- الف. کاروان
راه توده: از محبت و توجه شما سپاسگزاریم و پیام شما برای گردانندگان سایت فرقه دمکرات آذربایجان را هم با انتشار نامه شما عملا رساندیم.

سولماز- با سلام وخسته نباشید. من دانشجوی علوم سیاسی هستم. می خواستم چنانچه امكان داشته باشد بتوانم برای سئوال هایم (تاریخی اخبار روز و...) با شما در ارتباط باشم.
راه توده: از همین طریق که این پیام را ارسال داشته اید می توانید در ارتباط باقی بمانید و پرسش های خودتان را هم ارسال فرمائید. اگر بضاعتی برای پاسخ باشد حتما دریغ نخواهیم کرد.
----------------
ن. پیشآهنگ- با عرض سلام به حضور رفقا و گردانندگان عزیز سایت .
اینجانب یکی از پیگیران مطالب سایت شما وعلاقمند به مشارکت در ارسال متون و ترجمه کتب ویژه حزبی می باشم.
خواهشمندم در صورت امکان کتاب جهانی سازی و آینده نوع بشر نوشته گنادی زوگانف را در اختیارم قرار دهید تا در صورت صلاح دید ترجمه آن در سایت درج گردد. تقاضا دارم حتی المقدور از نام مستعار استفاده شود.

راه توده: دوست گرامی شما نفرموده اید که از چه زبانی می خواهید این کتاب را ترجمه کنید. اگر مسلط به زبان روسی هستید لطفا ما را در جریان قرار دهید. بهرحال با انتشار پیام شما در این صفحه دوستان و همکاران دیگر ما که کتاب یاد شده را به زبان اصلی در اختیار دارند ما را مطلع خواهند کرد، ضمن این که هم ما و هم آن دوستان خواهند پرسید به چه آدرسی این کتاب را بفرستیم. لطفا ما را درجریان بگذارید و مسائل بالا را روشن فرمائید.
----------------
علی- درود برشما. خسته نباشید
راستش زحمتی دارم. من در ایران هستم و می خواستم بدانم می توانم از جایی روی اینترنت کتاب از دیدار خویشتن را متعلق به استاد طبری را تهیه کنم. با سپاس
راه توده: دوست عزیز این کتاب که مقداری هم آلوده به سمپاشی ضد توده ای و طبری ستیزی است تا آنجا که می دانیم در ایران منتشر شده و شما می توانید همانجا آن را تهیه کنید. اگر پیدا نکردید اطلاع بدهید تا ما با کمک دوستان دیگر آدرس دقیق تر برای خرید و تهیه آن در ایران دراختیار شما بگذاریم.
----------------
صمد طوقی- سلام
ضمن عرض خسته نباشید. من اولین بار است که با شما آشنا شده ام و می خواهم مقاله ها و روزنامه های شما را مطالعه کنم در صورت امکان به ایمیلم بفرستید.
راه توده: از آنجا که تازه آشنا هستید پیام شما را عینا منتشر کردیم و الا در کنار دیگر اسامی دوستان خواهان ارسال نشریه جائی هم برای شما پیدا می کردیم. از آشنائی شما خوشحالیم و چنانچه درایران حضور داشته باشید حتما مسئولین مربوطه به همان آدرس ای میلی که فرستاده اید راه توده را برای شما ارسال خواهند کرد.
----------------
روزبه- صاحب عکس نفر ایستاده در بالای سر آقای کیانوری در زندان اوین که نام مستعارش را حاج مجتبی حلوائی ذکر کرده بودید، احتمالا اکنون با نام سردار "آجرلو" مدیر عامل باشگاه پاس است.
راه توده: بابت این اطلاع وتوجه شما سپاسگذاریم و از دیگران نیز درخواست داریم چنانچه اطلاعات بیشتری دراین ارتباط دارند ما را بی خبر نگذارند. به شماره های138 و 139 راه توده (صفحه اول) مراجعه کنید.
----------------
بابک....- سلام .باعرض خسته نباشید خدمت شما و همکاران محترم شما. من 20 سال دارم و از شیراز تماس گرفته ام. می خواستم اگر برای شما این امکان وجود دارد کتاب و مقالات وهمچنین نوشته های شخصیت های برجسته مثل احسان طبری را برایم ایمیلم کنید. متشکرم موفق و پاینده باشید.
راه توده: بابک عزیز، برای ما امکان این که کتاب و مقالات مستقل برای دوستان ارسال کنیم وجود ندارد، اما اگر شما می توانید از سد فیلترینگ حکومتی عبور کرده و داخل سایت راه توده شوید، بسیار از مقالات و مطالبی که به آنها اشاره کرده اید را می توانید همانجا پیدا کرده و مطالعه کنید. نیازی به ارسال مستقیم آنها نیست.
هر وقت رفتید باباکوهی و یا حافظیه و هر روز از این روزهای گرم مردادی در یکی از پالوده فروشی های خیابان زند نشستید و عرق خنک نرگس و نعنا را سر کشیدید یادی هم از ما کنید. دست ما را که کوتاه کرده اند!
--------------
راه توده: دوست گرامی با امضای "مخملی" نامه شما در باره "استارت استراتژی" دریافت شد. نمی دانیم چه مطلب و طرح نوبرانه ای را می خواهید برای ما هم ارسال دارید، اما در طول هفته انواع طرح ها را استارت می زنند- چه حکومتیان و چه غیر حکومتیان- شما هم استارت خودتان را بفرستید اما بعید می دانم با این استارت ها ماشین راه توده راه بیفتد و به آن مسیری برود که شما در نظر دارید!
----------------
محمد- آگاهی بیشتر
اگه میشه لطف كنین چندتا از مطالب مهم رو برام ایمیل كنین .
راه توده: دوست گرامی ما از کجا بدانیم چه مطلبی از نگاه و دید شما مهم است که برایتان ارسال داریم؟ از نظر ما همه مطالبی که منتشر می کنیم جالب و مهم اند، اگر نبودند که منتشر نمی کردیم. توصیه می کنم به باغ که می روید دنبال گلچینی نباشید. همه گل ها را بو کنید. ضمنا چقدر حیف است که فارسی را به سبک وبلاگ نویسان نوظهور اینطور شکسته و بی پدر و مادر نوشته اید. باور کنید این فارسی و این زبان نه زبان محاوره است، نه زبان کتابت و نه زبان اینترنتی. افعال را درست صرف کنید، حروف رابط را به جا مصرف کنید. چندتا، کنین، مهم رو..... اینها مثل بچه های ناقص الخلقه می مانند. امیداریم نرنجیده باشید.
موفق باشید
----------------
محمود-
salam. mikham az akhbar va movzooate tahlili shoma ba khabar basham.merci

راه توده: دوست عزیز. یک خط پیام شما را به همان لاتین فارسی که نوشته بودید دراینجا آوردیم تا یکبار دیگر یاد آوری کنیم و خواهش کنیم پیام ها و نامه های خود را به فارسی برای ما بفرستید و بنویسید.
شما به خط فارسی بنویسید تا ما با دست خط شما آشنا شویم، آنوقت ما هم مقاله می فرستیم که شما با مواضع ما آشنا شوید.
ضمنا اگر در داخل کشور حضور دارید و می توانید از فیلتر شکن عبور کنید، سر به سایت راه توده بزنید، مواضع ما آنجا منعکس است. و باز اگر در داخل هستید و عبور از فیلتر شکن برایتان دشوار است، ما را مطلع کنید تا از طریق دیگری برایتان ارسال داریم.
----------------

Ali Mottahari
dorud
niYaze fori be asAmie zendAniyAni keh mowafagh be farAr az zendAne Ewin dar hokumate mollAhA shodeh and dAram.
lotfan marA yAri nemaeyd.
ba ehterAm
Ali mottahari
راه توده: نامه این دوست گرامی را هم همانگونه که ارسال داشته بود منتشر کردیم تا کمی بیشتر با تقاضاهای عجیب و فارسی – لاتین عجیب تر برخی دوستان آشنا شوید. دوست گرامی که نمی دانیم در کجای دنیا مستقر هستید و سرگرم چه تحقیقی. نه چک زده اید و نه چانه، عروس را می خواهید ببرید به خانه؟
از کجا چنین آماری را بیاوریم و در اختیار شما بگذاریم تا کارتان راه بیفتد؟ امان از این مهاجرت و بند شدن دست دوستان در برخی مراکز پژوهشی و یا دانشگاهی در اروپا و امریکا.
---------------
آریا- با سلام و خسته نباشید
لطفا بفرمایید 40 قسمت نخست و همچنین 25 قسمت پایانی از سلسله مقالات" ماتریالیسم دیالكتیك" نوشته زنده یاد امیرنیك آیین را از كجا می توانم بگیرم. من موفق شدم از قسمت 41 تا قسمت 75 را كه روی سایت گذاشته بودید بردارم . ولی چون ابتدا و انتهای این مبحث را ندارم كمی سردر گم و آشفته به نظر می رسد. امیدوارم این رفیق كوچكتان را یاری فرمایید . در ضمن می خواستم اگر زحمتی نیست نظرتان را به صورت مختصر یا در هر حدی كه صلاح می دانید راجع به این نام ها بیان فرمایید .
حزب دموكرات كردستان - حزب كمونیست كارگری – حزب حكمتیست – سازمان اكثریت – سازمان چریكهای فدایی خلق (اقلیت) – عباس شهریاری- كاظم علمداری- مستوره احمدزاده- كیوان صمیمی- صادق زیباكلام- اكبر گنجی
جهت رعایت ادب یك بیوگرافی كوتاه از من این است:
من كمتر از سی سال سن دارم. تجربه عملی انقلاب را ندارم . مومن به عدالت و آزادی هستم . مذهب و مشخصا ارتجاع را دشمن نزدیكتر و امپریالیسم را دشمن اصلی تر می دانم. تنها راه آزادی را خیزش منسجم اجتماعی تحت یك رهبری كاریزماتیك می دانم. سه سال است كه با سیاست آشنا شده ام . طرفدار و سمپات شورای ملی مقاومت و خصوصا سازمان مجاهدین خلق ایران هستم . از اختلافات بین حزب توده و سازمان مجاهدین مطلع هستم . ولی استدعا می كنم اجازه بدهید بدون این پیش زمینه ها از مطالب زیبای شما استفاده كنم .این هم آدرس وبلاگ من است:www.hozhabr.blogspot.com
پیروز باشید
راه توده: دوست گرامی. همانگونه که مشاهده کردید، ما خوانندگان خودمان را به توده ای و غیر توده ای، مجاهد و غیر مجاهد تقسیم نمی کنیم و خط قرمز هم دور هیچکدام نمی کشیم. همین اندازه که نشریه ما را می خوانید و آن را مفید تشخیص داده اید برای ما کافی است. در باره ماتریالیسم دیالکتیک و اشکالی جهت یافتن همه آنچه منتشر شده روی سایت پیدا کرده اید به مسئول فنی سایت اطلاع دادیم حتما توضیح آنها را دریافت داشته و برای شما ارسال خواهیم داشت. از شماره 1 تا 40 مقالات مربوط به ماتریالیسم دیالکتیک می باشد و از شماره 41 تا 100 مربوط به ماتریالیسم تاریخی.
درباره نام هائی که فرموده اید نیز اجازه بدهید ما با مواضع سیاسی اشخاص وافراد روبرو باشیم نه با هویت فردی آنها. طیفی که شما برشمرده اید هر کدام مواضع سیاسی متفاوتی در مقاطع مختلف داشته و دارند. همینگونه است در باره سازمان های سیاسی که بر شمرده اید. مراجعه به تاریخ و گذشته این سازمان ها را خود می توانید مستقل از نظر ما دنبال کنید. اجازه بدهید ما وارد این مقوله نشویم و به راه خود برویم. مقایسه دیدگاه های ما با دیدگاه های افراد ویا سازمان هائی که از آنها یاد کرده اید خود بهترین و دقیق ترین نظری است که ما درباره نظرات و مواضع سیاسی آنها داریم.
موفق باشید
----------------

احسان- اشتباه تایپی
با سلام و درود به شما دوستان و رفقای عزیز
در سرمقاله این هفته سطر یازدهم عبارت"آخرین لایه های موافق با انقلاب 57 توانستند " احتمالاً بایستی " آخرین لایه های مخالف با انقلاب 57 توانستند" باشد.
با آرزوی شادکامی و بهروزی شما
راه توده: دوست عزیز. پیش از هر توضیحی بابت توجه و دقتی که نسبت به مطالب راه توده دارید تشکر می کنیم و احساس مسئولیت شما در زمینه مطالب منتشره می ستائیم. اما جمله مورد اشاره شما همانگونه که منتشر شده صحیح است. یعنی آخرین لایه هائی که با انقلاب 57 موافقت کردند و به آن پیوستند. مثلا بخشی از بورژوازی تجاری ایران که بعنوان سرمایه داری تجاری- سنتی می شناسیم با سرنگونی نظام شاهنشاهی موافق نبودند و حتی پشت امثال آیت الله شریعتمداری، آیت الله شیرازی، آیت الله مرعشی، آیت الله گلپایگانی سنگر گرفته بودند. حتی از خود مهندس بازرگان نیز این جمله تاریخی به یادگار مانده است که "ما می خواستیم آب بیآید، سیل آمد". این سرمایه داری سنتی و تجاری پس از سرنگونی نظام شاهنشاهی و در جمهوری اسلامی چه مواضعی را بدست آوردند و چگونه حاکمیت را توانستند بدست بگیرند و فاجعه کنونی را بر کشور حاکم کنند، بحث دیگری است، اما این که آنها در سال 56 و 57 خواهان رفرم در سلطنت شاه بودند و خیلی دیر و زیر فشار انقلاب و با موج بی بازگشت به انقلاب پیوستند یک بحث دیگر. قصد ما تحلیل انقلاب نیست، فقط خواستیم توضیح بیشتر در ارتباط با آن جمله مورد توجه شما داده باشیم.
موفق و موید باشید
درفک گیلانی- من خاطرات اقای به آذین بنام "مهمان این آقایان" را دریافت کرده ام.از شماره 1 تا 4 و از شماره 6 تا 31. ولی شماره 5 و از شماره 32 به بعد را ندارم. با فیلترشکن به سایت راه توده می روم. ولی بخش مهمانی آقایان دیده نمی شود یا بالا نمی آید
لطفا راهنمایی کنید و یا برایم بفرستید.
با سپاس فراوان
راه توده: دوست گرامی. پیام شما را عینا برای بخش فنی سایت ارسال داشتیم و حتما اگر تا حال هم نتوانسته باشند اشکال را رفع کنند در آینده نزدیک چنین خواهند کرد. امیدواریم اشکال از کندی اینترنت درایران نباشد. ضمنا اگر تا پایان این هفته این اشکال برطرف نشد و شما نتوانستید به همه مطلب دسترسی پیدا کنید با استفاده از پیام ما را درجریان قرار دهید تا یکجا برای شما ارسال داریم.
----------------
دوستدار- با سلام
عكس مورد نظر شما (سربازجوی اوین که بالای سر کیانوری ایستاده) همان حاج مجتبی زندان اوین است كه بعد ها نام خانوادگی خود را به آجرلو تغییر داد و تا چندی پیش مدیر باشگاه های پاس بود.
راه توده: بسیار از توجه شما سپاسگزاریم. یکی دیگر از دوستان و خوانندگان راه توده نیز اطلاعاتی مشابه اطلاعات شما برای ما ارسال داشته که در همین صفحه آن پیام را نیز منتشر کرده ایم. بدین ترتیب شاهد دوتا شده است و به نام جدید حاج مجتبی حلوائی در جمهوری اسلامی نزدیک شده ایم.
----------------
تیتا- دوستان! بله. درباره مجتبی حلوائی، حدستان کاملاً درست است شکی نکنید .
راه توده: از این دوست گرامی که بسیار کوتاه پیام بالا را برای ما ارسال داشته اند تشکر می کنیم و از همه فرستندگان پیام های مربوط به حاج مجتبی حلوائی تقاضا داریم که اگر اطلاعات بیشتری دارند دریغ نکرده و آن را یا برای انتشار و یا حتی برای تکمیل اطلاع ما ارسال دارند.
----------------
دوستانی که نام واقعی و یا مستعارشان در ادامه می آید، خواستار دریافت راه توده بوده اند که اقدام شد و نامشان را برای آنکه اطلاع بدهیم پیامشان دریافت شده می آوریم:

احمد و بهمن صبوری، بهاره احمدی، صمد طوقی حامد، رحیم، بابک پریتی، حامد بابائی، نیما، علی ماجرس، پیمان نو دوشنی، بابک جکسون، محسن اقبالی، حشمت سید مصطفی، علیرضا شهیرعباسی، ایدن197، جوزف روانگرد، ساگال، کریمی، عبدالمحمود، علی مطهری و راسپین دادمان.

راه توده شماره 142 30.07.2007

 

                                                                                                                    بازگشت