راه توده                                                                                                                                                         بازگشت

 

 

به همه علاقمندان راه توده

ادامه حضور ما در گرو

آبونمان منظم شماست

  

در اين يک هفته، پيام هائي را در ارتباط با سخن روزی که يکبار ديگر آن را در ادامه اين مقدمه مي آوريم دريافت داشتيم. چند تني نيز با شماره تلفن تماس راه توده تماس برقرار کرده و برخي آمادگي های خود را برای ياری رساني به ما اعلام داشتند. شرح هزينه هائي که ما هر ماه متقبل مي شويم، تقريبا، برای همه آنها که تماس برقرار کردند بديع و تازه آشنا بود.

شايد بايد زودتر از اين ما طلب ياری مي کرديم و در حاشيه آن مشکلات عديده مالي خود را - تا آنجا که امکان بازگوئي آن هست- شرح مي داديم تا دوستداران راه توده دقيق تر بدانند در چه تگنائي ما به کار خود ادامه مي دهيم. هستند کساني که مصرف کننده ای بي خيال اند و با اين سخنان نيز بيگانه، اما تجربه اين يک هفته نشان داد که گوش های شنوائي هم وجود دارد که بايد روی همياری آنها حساب کرد. راه توده نه موسسه و شرکتي تجاری در کنار خود دارد، نه از حزب برادری کمک مي گيرد و نه برخي پيشداوری ها و تصورات خفته در گذشته های قبل از فروپاشي اتحاد شوروی اندک نشانه ای از واقعيت دارد. مائيم و شما که با دلسوزی سخن ما را مي خوانيد و مي دانيد اهميت حضور و ميزان تاثير گذاری ما، بويژه در داخل کشور تا چه ميزان است. ما آنچه را در توان داريم به ميدان آورده ايم، هر کس که بازديد کننده اين سايت و خواننده اين نشريه است مي تواند و بايد از خوب بپرسد: آيا اندک همتي را به اين ميدان فرستاده است؟ بنظرما، آسوده خيالي ها را پس از اين اشارات ما، بايد در تزلزل در ايمان ها جستجو کرد.

از همه آنها که پيام هفته گذشته ما را جدی تلقي کرده و دستي به ياری دراز کرده اند سپاسگزاريم و يکبار ديگر يادداشت هفته گذشته را در ادامه مي آوريم:

 

راه توده نشريه ايست که با ياری  خوانندگان و علاقمندان آن منتشر مي شود. چه در دوراني که بصورت چاپ منتشر مي شد و چه اکنون که روی سايت اينترنتي منتشر مي شود. حتي برای داشتن خط اينترنت در خانه و يا محل کار بايد هزينه ای را بصورت ماهانه متقبل شد، و ما تعجب مي کنيم که مراجعه کنندگان به راه توده - که خواه ناخواه مراجعه کننده اتفاقي نيستند و خود دلسوخته و درد آشنا هستند - نزد خود نمي انديشند که اين نشريه با هزينه ای روی شبکه اينترنتي قرار مي گيرد که انصاف و شرط رفاقت نيست تا تقبل کننده اين هزينه معدود کساني شبيه خود ما ( بينندگان و خوانندگان نشريه) باشند و ما بي دغدغه و آسوده خيال، مصرف کننده آن!

برای ما هم باعث خوشحالي و خرسندی است و هم موجب تاثر و تاسف که کساني از داخل کشور روی پيام گير راه توده پيام فرستاده و راه حلي را از ما برای رساندن کمک مالي به راه توده خواستار شده اند و ما بدلائل امنيتي اين دست ياری را رد کرده ايم؛ و آنگاه در خارج از کشور بايد سفره دل نزد خوانندگان راه توده باز کنيم و از آنها طلب ياری کنيم. ما تعجب مي کنيم، آنها که از مهر ماه سال1371 تا کنون راه توده را گام به گام دنبال کرده و مرحله به مرحله با خريد نشريه و اکنون با استفاده از اينترنت با آن پيش آمده اند، امروز به اين نمي انديشند که چرا حداقل نبايد همان آبونمان ماهانه را (اکنون هفتگي) که برای دريافت نشريه پرداخت مي کرديم بپردازيم؟

اگر کساني همت و توان ياری های بزرگتری را داشته باشند، چه از اين بهتر و ارزنده تر، اما همگان دارای اين توان نيستند و ما نيز توقع آنچناني نداريم. ما مي گوئيم شما هزينه و آبونمان هفتگي خود را بپردازيد. يعني اگر در ماه 10 اورو هم بصورت منظم به حساب راه توده که پيوسته در پائين صفحه اول اين نشريه اعلام مي شود، پرداخت کنيد، ما مي توانيم خرج و دخل اين نشريه اينترنتي را بر اساس آن تنظيم کنيم. اين توقع بزرگي است؟ اگر نيست - که بنظر ما نيست - چرا نبايد چنين کنيد و دست ما را برای ادامه کار باز کنيد؟ حتي اگر امکان و وقت مراجعه به بانک و نظم بخشي به پرداخت منظم و ماهانه اين مبلغ را نداريد، مي توانيد برای پرداخت اين هزينه مصرف خود، از آدرس پستي راه توده استفاده کنيد. ما هر دو آدرسي که هميشه در پائين صفحه اول راه توده اعلام شده را يکبار ديگر در ادامه اين يادداشت کوتاه مي آوريم، شايد به کار آيد!

 

آدرس بانکي

Vernis

PostbankEssen

KontoNr. 0517751430

BLZ: 360 100 43

Germany

 

آدرس پستي :

Vernis

Postfach 126926
10609 Berlin

Germany

 

 

                                                                                        بازگشت