راه توده                                                                                                                                                         بازگشت

 

 

سايت حزب کمونيست ايتاليا - وينچنزو رومانو

خدمات احمدی نژاد

ايران جديد

در رسانه های خبری جهان

  

يکي، دو نشريه گمنام و دست چندم دانمارک توانستند جنجالي را پيرامون کاريکاتور حضرت محمد برپا کنند که بايد منتظر نتايج آن در عرصه بين المللي بود. همانگونه که تبعات انفجار برج های دوقلوی امريکا در 11 سپتامبر بعدها در افغانستان و عراق ديده شد!

دست های پنهان هميشه حوادث بزرگ را سازمان داده اند و در پايان هياهوهائي که خود باني آن بوده اند، نتيجه خود را گرفته اند. مطبوعات ايتاليا درهفته ای که به هفته محمد شهرت يافته، يکبار ديگر به سلطه برلسکوني نخست وزير ايتاليا بر مطبوعات و رسانه های تصويری اين کشور پرداختند. برخي مطبوعات چپ ايتاليا نوشتند که گاه مخالفان بيش از موافقان مي توانند از تئوری ها و نظرات تئوريسين های نامدار کمونيسم استفاده کنند.

وينچنزو رومانو در سايت حزب کمونيست ايتاليا با عنوان درس هايي که سيلويو برلوسکوني از گرامشي گرفت. در تاريخ 24  ژانويه 2006  نوشت:

 

برای تصاحب قدرت سياسي قبل از هر چيز بايد در تشکيلات فرهنگي - سياسي رخنه کرد. مثل مدارس، احزاب، سنديکاها، مطبوعات... و رسانه های گروهي که از اهميت بيشتری برخوردارند، چرا که اين رسانه ها هستند که  وظيفه همآهنگ کردن افکار عمومي توده های مردم دارند، البته در خدمت ارزش های  طبقه حاکمه.

طبق نظر گرامشي  برتری يک گروه اجتماعي در جهان معاصر فقط با زور و تحکم ممکن نيست. گروهي که مي خواهد قدرت بگيرد بايد  پيشتر توانايي مديريت افکار عمومي را داشته باشد. ابتدا مديريت فرهنگي  و ارزشي، سپس تصاحب قدرت سياسي و نظامي (از  نامه های زندان، نوشته گرامشي که در آن به بررسي سلطه فاشيسم بر افکار عمومي از طريق تبليغات، نفوذ فرهنگي و جنگ مطبوعاتي - راديوئي پرداخته است. کاری که دستگاه پرقدرت تبليغاتي هيتلر در آلمان کرد.)

 

امريکا در تمام اين سال ها، از تمام شگردهای تبليغاتي برای تهييج مردم جهان، در جهت  اهداف جنگ طلبانه خود استفاده کرده است. زماني که احمدی نژاد اعلام کرد اسرائيل مي بايست از صفحه روزگار محو شود، حتي کانال های تلويزيوني صرفا تفريحي ايتاليا، مانند "ام تي وی" نيز همه برنامه های خود را قطع کردند تا گسترده ترين پوشش را به اين سخنان بدهند! بدين ترتيب، اکنون اگر فردی در ايتاليا تاکنون اصلا نمي دانست ايران در قاره آفريقاست يا آسيا، به همت رئيس جمهور ايران و موضع گيری هايش نه تنها آن را مي شناسد، بلکه آن را بعنوان يک کانون جنگ طلب و تروريست مي شناسد.

 

 

 

 

                                                                                            بازگشت