راه توده                                                                                                                                                         بازگشت

 

 

مردم

آنها که زیر چتر حاکمیت اند

آنها که ما از آنها دفاع می کنیم

  

- «هشدار یك مقام مسئول در خصوص احتمال تعطیلی 32 كارخانه فولاد و بیكاری هزاران كارگر. روزنامه كاروكارگر13/5/84 »

- «بازارهای داخل مملو از اجناس خارجی است. كاروكارگر17/5/84 شماره 4203 »

- «قراردادهای موقت بزرگ ترین مشکل نیروهای كار است . كاركارگر 17/5/84 »

- «آیا كارگران باید خودسوزی یا خودكشی كنند تا مسئولان باور كنند كه آنها در بحران معیشتی و اقتصادی بسر می برند. رسولی دبیر اجرایی خانه كارگر مشهد- 15/5/84 »

- «لاربافت لارستان تعطیل شد، ضرب و شتم كارگران پشم بافی آسیا توجیه پذیر نیست.كاروكارگر15/5/84 »

- «محدودیت عرضه مواد خام شمیایی، تولید كنندگان داخلی در آستانه ورشكستگی، كاروكارگر 19/5/84»

- «سازمان ملل : اجاره و قسط وام تا 70% درآمد ایرانیان را می بلعد. روزنامه كاروكارگر 19/5/84»

 

ریگان دم از مردم می زد، کویزومی نخست وزیر كنونی ژاپن دم از مردم می زند، هوگو چاوز دم از مردم می زند، احمدی نژاد دم از مردم می زند، برژنیسكی دم از مردم امریكا و دنیا می زند، شهرام جزایری دم از مردم می زند، محجوب دم از مردم می زند، طالبان دم از مردم می زند، لولاداسیلوا دم از مردم می زند و .

آیا تمام مردم های فوق یك مفهوم دارند؟ حتماً خواهید گفت نه. بنابراین «مردم» بر چند دسته هستند؟ به نظر من در جملات فوق و نیز جملات دیگر، مردم بر دو نوع می باشند:

1- مردم تحت ستم، مردم غارت شده، مردم بیكار، مردم اشتغال شكننده، مردم زحمتكش، مردم از کار اخراج شده، مردم حاشیه نشین شهرها، مردم چند سال و چند ماه حقوق نگرفته، مردم كشاورز، مردمی که خرج به دخلش نمی رسد، مردم کوخ نشین، مردمی که گرسنه سر بر بالین می گذارنده، مردمی که از روستاها آواره شده اند و...

2- مردم كاخ نشین، مردم غارت كننده، مردم استثمار كننده، مردم میلیاردر، مردم بازاری و تجار، مردم حق الواسطه گیر از نوع شهرام جزایری، مردم واردکنندگان و قاچاقچی كالا (50 میلیارد دلاری)، مردم قاچاقچی مواد مخدر، مردم جنگ طلب، مردم طالبانی و .

حال که معلوم شد ما انواع مردم داریم و هرکس از مردمی هم طبقه و هم قشر خودش می گوید و از او دفاع می کند، باید پرسید ریاست جمهوری طرفدار كدام مردم است؟

 

مردم تولید كنندگان داخلی كه بر اثر عدم عرضه مواد خام شیمیایی در آستانه ورشكستگی قرار دارند یا طرفدار كارخانه پتروشیمی آقای مهندس نعمت زاده و زنگنه؟

مردمی که درمعدن رزی بیرجند بخاطر 50 هزار تومان وامی كه می خواست از مدیر معدن بگیرد دست به خودكشی زده یا طرفدار مدیر معدنی (مدیران معادن) كه كارگر فوق در آن كار می كرد؟

1)    هرکس که از مردم صحبت می کند باید توضیح دهد منظورش کدام مردم است. فرق نمی کند که این کس توده ای و تحت پیگرد باشد یا خامنه ای رهبر. حداد عادل رئیس مجلس و یا شاهرودی رئیس قوه قضائیه. احمد جنتی باشد که در نماز جمعه مدام از مردم سخن می گوید و یا مصباح یزدی باشد که از مردم مسلمان صحبت می کند. همه اینها باید مشخص کنند از کدام مردم دفاع می کنند. مردم به مسلمان و نماز خوان و یا غیر مسلمان و غیر نماز خوان تقسیم نمی شوند، درجمهوری اسلامی کرده اند و مردم را به انواع غیر خودی ها و خودی طرفدار خویش تبدیل کرده اند. آنها از این مردم سخن می گویند.

بین مردم صلح طلب و مردم جنگ طلب فاصله زیادی وجود دارد. بین مردمی كه موافق حمله نظامی به عراق و افغانستان اند با مردمی كه مخالف آن هستند و بر علیه جنگ های فوق هر اقدامی كه ازشان بر بیاید انجام می دهند از جمله تظاهرات تفاوتشان از زمین تا آسمان می باشد.

 

مردم تولید کنندهراه توده

تولید به مفهوم عام شامل تغییر طبیعت و مواد موجود در طبیعت به منظور تامین مایحتاج زندگی انسان ها (غذا، لباس، مسكن و) می باشد. در طول تاریخ تنها تکاپوی انسانی كه باعث بقاء بشریت گردیده تولید بوده است . در غیر این صورت مرگ و نابودی به سراغ بشر خواهد آمد.

آن مردمی که ما از آنها سخن می گوئیم و از منافع آنها دفاع می کنیم، این مردم اند. نه آن که بقیه حق حیات ندارند و یا نباید داشته باشند. خیر! ما از منافع آن مردم، در برابر این مردم دفاع می کنیم و نه از نابودی این مردم برای بود( به معنای هستی و حق حیات) آن مردم.

 

طبق برآوردهای بعمل آمده، حدود 22 میلیون نیروی فعال در جمعیت 70 میلیونی ایران وجود دارد. از این 22 میلیون حدود 16 تا 17 میلون جزء شاغلین در بخش های مختلف صنعت، كشاورزی و خدمات و 5 تا 6 میلیون بیكار موقت یا عمدتا بیكار دائم می باشند .

برای اینكه وضع مردم مورد حمایت ما از این بد تر نشود، خواه نا خواه و در گام اول از حفظ تولید و اشتغال موجود (16 تا 17 میلیونی) دفاع می کنیم و برای آن 5 تا 6 میلیون نیز  راه کار تولیدی ارائه می دهیم. اولین و ابتدائی ترین راه کار، کنترل و متوقف ساختن واردات و بالا بردن چرخه تولید در کشور است. دفاع از این مردم 5-6 میلیونی از نظر ما جز این ممکن نیست. همچنان که کوشش برای حفظ خط تولید کنونی و اشتغال موجود نیز بخش دیگری از دفاع ما از "مردم" مورد نظرمان است.

 

چگونه می توان تولید و اشتغال موجود را حفظ كرد؟

باید تمام كارخانه ها، تمام موسسات كشاورزی و صنعتی و خدماتی بر روال موجود بچرخند. یعنی هرچه تولید می شود باید تولید شود، هرچه از تولید صادر می شود باید طبق روال گذشته صادر شود، تعطیلی كارخانه ها، تعطیلی كارگاه ها،توقف کاشت در مزارع كشاورزی و اراضی كشاورزی باید خاتم یابد.

دروازه های باز گمركی و بدون كنترل واردات 45 تا 50 میلیارد دلاری (واردات رسمی و دولتی در سال 1383، حدود 34 میلیارد دلار و حدود 10 تا 15 میلیارد دلار قاچاق و قاچاق پنهان) علت العلل نابودی تولید موجود و گسترش بیكاری موجود است. ما با این سیستم مخالفیم و از مردمی که از آن بهره مند هستند دفاع نمی کنیم. ما مدافع مردمی هستیم که قربانی این سیستم اند.

خصوصی سازی دومین عامل مهم گسترش بیكاری، نابودی تولید موجود و نابودی صادرات نیم بند موجود کشوراست. تجربه 16 سال اخیر به تعداد زیاد(‌ به اندازه موسسات خصوصی شده و غارت شده ) نشان داده است كه تقریباً تمام موسسات خصوصی شده بعد از خصوصی سازی نه تنها تولید آنها سرو سامان نگرفته اند، بلكه تولیدشان روند روبه كاهش داشته وبالتتیجه نیروهای كار موجود آنها برای مدتی در بلاتكلیفی، عدم پرداخت حقوق ودر نهایت تعطیلی مطلق وتام وتمام وبیكاری مطلق واخراج طی طریق كرده اند.

از آنجائیكه هر روز بطور طبیعی عده ای بر نیروی فعال جامعه افزوده می شود، در نتیجه روز به روز به نیروی بیكار اضافه می گردد. ما از این نیروی آینده نیز از هم اکنون حمایت می کنیم. این حمایت دفاع از ایجاد خط تولید جدید است و تحقق آن را در اختصاص بودجه مملکت بجای صرف آن در امور نظامی و تجاری می دانیم. به این ترتیب است که ما با مردم جنگ طلب و طرفداران تجارت آزاد موافق نیستیم و از آنها سخن( به معنای دفاع) نمی کنیم.

ما از نظارت و مالکیت ملی( دولت ملی) بر صنایع مادر، صنایع سنگین، معادن بزرگ، بیمه ها، بانك ها، تجارت خارجی، سدهای بزرگ و شبكه های بزرگ برق و تامین نیرو، پست و تلگراف و تلفن، هواپیمایی و كشتیرانی، راه و راه آهن و مانند اینها دفاع می کنیم و این دفاع به معنای دفاع از منافع ملی و مخالفت با تمرکز آن در دست اقلیت حاکم هستیم.

در ادامه دفاع از "مردم" مورد نظر خود، از قانون کار و گسترش بیمه ها دفاع می کنیم. از بیمه بیکاری و بازنشستگی دفاع می کنیم، از حقوق ویژه زنان تولید کننده دفاع می کنیم. ما ازاین مردم دفاع می کنیم و مخالف قراردادهای موقت كار، خارج شدن كارگاه های زیر 3 نفر، زیر5 نفر، زیر 10 نفر از شمولیت قانون كار، از جمله بیمه و حق بیمه، خارج شدن كارگران زن و مرد قالی باف كه سر به 2 میلیون نفر می زند از شمولیت قانون كار دفاع می کنیم و با آن ماده هائی که طی 16 سال بعد از تصویب قانون كار به آن اضافه شده تا این قانون را شیر بی یال و دم واشكم كند مخالفیم. تفاوت ما، با رهبر، رئیس جمهور، این دولت و آن یکی دولت و یا هر دولت و حاکمیت دیگری در همین تقسیم بندی مردم است. مردمی که ما با پیشنهادهای خود مدافع آنها هستیم و مردمی که حاکمیت از آنها دفاع می کند.

 

 

 

 

  فرمات PDF :                                                                                                               بازگشت