راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

بيانيه دفاتر سياسي
2 حزب كمونيست
لبنان و اسرائيل
 

 

نيروهای اسراييل به تهاجم گسترده ای بر ضد لبنان دست زده اند. اين تجاوز به بهانه عملياتي از سوی "مقاومت اسلامي" انجام شده است كه در آن دو نظامي اسراييلي اسير شده اند. اين عمليات در شرايطي و به بهانه ای آغاز شده است كه اسرائيل خود بخشي از خاك لبنان را در اشغال و شماری لبناني از جمله سمير قنتر را در اسارت دارد.
پيامد تجاوز جديد اسرائيل به پايتخت و ديگر شهرهای لبنان ويراني بخشي از زيرساخت های جنوب لبنان و کشته، زخمي و آواره شدن غيرنظاميان است. حزب كمونيست لبنان از مقاومت در برابر تجاوز اسرائيل پشتيباني مي كند و از همه نيروهای چپ و مترقي جهان مي خواهد كه همبستگي خود را با خلق ما اعلام كنند و همچنين بر اسراييل و ايالات متحده، متحد آن فشار آوردند تا تجاوز نظامي به لبنان را خاتمه بدهند.
حزب كمونيست لبنان همچنين خواهان بيشترين همبستگي به منظور آزاد كردن سرزمين های لبناني است، كه همچنان در اشغال اسراييل اند، همانگونه که خواستار آزادی زندانيان لبناني و عرب از زندان های اسراييل است.
دفتر سياسي حزب كمونيست لبنان

بيانيه حزب كمونيست اسراييل
اقدامات ديوانه واری كه ژنرال های ارتش اسرائيل بدان دست يازيده اند و سياست باصطلاح "عدم مذاكره" نخست وزير المرت و وزير دفاع پرتز مانند بومرنگي بسوی مردم اسرائيل باز مي گردد.
جنگي كه در نوار غزه ويرانگری مي كند، هم اكنون به مرگ ده ها زن و مرد فلسطيني انجاميده است و جنگي نيز كه بر ضد لبنان به راه افتاده است پيامدی جز ناگواری بيشتر وضعيت شهروندان اسرائيلي نخواهد داشت و تاكنون نيز به مرگ شماری سرباز و افراد غير نظامي انجاميده است.
به جای يافتن يك راه حل محلي قابل مذاكره برای مسئله ربوده شدن سربازان اسرائيلي، دولت حزب "كاميدا" و حزب "كار"، اسرائيل را بسمت يك جنگ نابخردانه برضد لبنان بردند. ما هشدار مي دهيم كه پيامدهای ويرانگر و آشكار تجاوز به لبنان و حمله برنامه ريزی شده به سوريه، اقداماتي كه هر دو توسط دولت بوش هماهنگ شده است هم اكنون در حال تبديل شدن به يك جنگ منطقه ای و همگاني است. دفتر سياسي حزب كمونيست اسرائيل از دولت المرت مي خواهد كه در كوتاه ترين زمان پيشنهاد آتش بس فوری را در شمال و در جنوب اسرائيل بپذيرد تا از اين طريق فورا به بمباران های هوايي و توپخانه و به كشتار غير ظاميان و گرسنگي تحميل شده به كودكان پايان داده شود. ما خواهان پايان يافتن محاصره غزه، گشايش راه های بازرگاني و اجازه عبور دائم مواد غذايي، دارو و مواد سوختي برای مردم فلسطيني نوار غزه هستيم، مردمي كه فاجعه انساني آنان را تهديد مي كند.
حزب كمونيست اسراييل تكرار مي كند كه سياست اشغال، بمباران و ... زندگي و آينده دو خلق، خلق اسرائيل و خلق فلسطين را به خطر انداخته است. اين سياست مسئول جنايات جنگي است كه برضد مردم فلسطين و لبنان ادامه دارد و امنيت ساكنان شهرهای اسرائيلي را نيز با تهديد روبرو ساخته است.
ما از همه انسان های صلح دوست، يهودی، عرب مي خواهيم كه مبارزه خود را برای يك راه حل سياسي مبتني بر برچيدن شهرك نشين ها، عقب نشيني اسرائيل از سرزمين های اشغال شده در 1967، برقراری يك دولت فلسطيني به پايتختي بخش شرقي اورشليم (بيت المقدس)، دولتي كه در كنار اسرائيل زندگي كند و اتخاذ يك راه حل برای مسئله پناهندگان مطابق قطعنامه های سازمان ملل هستيم.
تنها عقب نشيني سربازان اسرائيلي از غزه و لبنان و يك صلح عادلانه و پايدار مي تواند امنيت تمام خلق هاي خاورميانه را تضمين كند.
 

 

 

    

  فرمات PDF                                                                                                        بازگشت