راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

مکزیک در انتظار نتیجه سرخ

در انتخابات ریاست جمهوری

 

آخرین نظرسنجي ها در مکزیک حکایت از پیروزی قریب الوقوع چپ در انتخابات این کشور دارد. بی شک این پیروزی برای سرنوشت مردم مکزیک بمراتب مهم تر و جدی تر از پیروزی تیم فوتبال این کشور در برابر ایران و حتی رسیدن مکزیک به مقام قهرمانی جام جهانی است.

انتخابات ریاست جمهوری مکزیک در ماه جولای برگزار خواهد شد و بموجب نتایج 5 نظرسنجی که تاکنون توسط روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی مکزیک انجام شده پيروزي «لوپز اوبرادور» نامزد چپ‌‏گراي انتخابات رياست‌‏جمهوري مكزيك قطعی بنظر می رسد!

انتخابات ریاست جمهوری مکزیک دوم ماه جولای برگزار می شود و در صورت پیروزی چپ دراین پرجمعیت ترین کشور امریکا لاتین (116 میلیون) رویداد مهمی در قاره امریکا خواهد بود. این پیروزی جبهه 6 کشور امریکای لاتین را که اکنون چپ در آن ها حاکم است تقویت خواهد کرد و این درحالی است که امریکا بشدت نگران پیروزی ساندنیست ها در انتخابات آینده نیکاراگوئه هستند. بازگشت آنها به قدرت نیز کمربند سرخ به دور امریکا را کامل خواهد کرد.

 

   

                                                                                        بازگشت