راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

بشنوید اعتراف رهبر را
23 سال پس از یورش
18 سال پس از قتل عام

23 سال پس از اعلام انحلال حزب توده ایران در جمهوری اسلامی و 18 سال پس از قتل عام زندانیان سیاسی که بسیاری از رهبران و کادرهای حزب توده ایران قربانی آن شدند، رهبر جمهوری اسلامی که هم یورش به حزب و هم قتل عام زندانیان سیاسی در دوران ریاست جمهوری او سازمان داده شد، کشف نوینی کرده است. او کشف کرده که توده ای ها در دانشگاه ها نفوذ کرده اند و حق طلبی و آزادی خواهی دانشجویان کار توده ای هاست. این کشف ظاهرا از آنجا ناشی شده که جنبش دانشجوئی از آن بی طاقتی ها و شتابزدگی های سالهای اول اصلاحات، خوش خیالی های تحریم و تقسیم شدن به انواع فراکسیون های دانشجوئی فاصله گرفته، روی مسائل صنفی- سیاسی متمرکز شده و در مجموع به مشی توده ای نزدیک شده است و گویا خطر هم همینجاست. یعنی تجربه اندوزی از گذشته و دور زدن انواع نیرنگ ها و توطئه های حکومتی برای متلاشی کردن این جنبش. از این لحاظ، این نگرانی البته حق رهبراست.
ایشان، البته از نسل جدید توده ای ها سخن می گوید، والا نسل قبلی که اگر کشته نشده و هنوز در قید حیات باشد، راهی به دانشگاه ندارند. این کشف، اعترافی نیز هست بر اینکه اندیشه توده ای با کشتن توده ای ها در جامعه ایران از بین نمی رود و همانگونه که خود وی هم گفته نسل دیگری پرچم را در داخل کشور بلند کرده است، همچنان که نسل انقلاب 57، پرچم نسل 28 مرداد را بلند کرد. سخنان و اعترافات رهبر جمهوری اسلامی که از صدا و سیما بارها پخش شد اما کمتر در مطبوعات بازتاب یافته تا تبلیغ حزب توده ایران نشود، درعین حال تائیدی است از زبان رهبر بر آن جنایاتی که در زندان و در حق توده ای ها برای اعتراف گیری انجام شد. بخشی از این جنایات را در نامه کیانوری به خود وی – خامنه ای- می توانید در راه توده بخوانید. سخنان اخیر رهبر، نه تنها تائید آن جنایات است؛ بلکه تائیدی است بر اینکه ادامه شیوه بازداشت و دستگیری و اعتراف گیری و پوزش خواهی از ایشان، که در آخرین مورد مهندس موسوی خوئینی آن را در مقابل مسجد محل ختم پدرش با صدای بلند اعلام کرد، با هدایت خود ایشان است. بشنوید این اعتراف رهبر جمهوری اسلامی را.   

 


 

                                                                                             بازگشت