راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

علیه گرانی و تقلب در انتخابات
تظاهرات اعتراضی
در مسکو
به دعوت حزب کمونیست
بهروز بکتاشی

 

بنا به دعوت حزب کمونیست فدراتیو روسیه 22 دسامبر در مسکو تظاهرات اعتراض به تقلب در انتخابات اخیر پارلمانی دراین کشور و ادامه افزایش قیمت مایحتاج عمومی برگزار شد. در این تظاهرات که هزاران تن شرکت کردند، گنادی زیوگانف دبیر کل حزب کمونیست روسیه فدراتیو که همراه تظاهر کنندگان بود طی سخنانی گفت :
ما امروز در اینجا حضور داریم تا برنامه فوری ترین اقدامات خود را مطرح سازیم و به رشد شتابگیر قیمت ها، به بی احترامی به کشور و شهروندان، به تقل در آراء انتخاباتی "نه" بگوئیم. حزب کمونیست فدراتیو روسیه شمارش موازی آراء را به پایان خواهد رساند و مناطقی را که تقلب مطلق در آنجا ها صورت گرفته است را مشخص کرده است. مناطقی نظیر کوزباس، باشکیر، تاتارستان، داغستان، چچن و غیره که بطور عملی انتخابات در آنجاها صورت نگرفتند ولی نتایج بدست آمده از قبل برنامه ریزی شده بودند.
دولت کنونی تقریبا 30 درصد قیمت نان، شیر، روغن و دیگر مواد خوراکی را افزایش داده است و این بدان معناست که دولت هیچگونه پروسه ای را دراین زمینه کنترل نمی کند. من می خواهم از آقای مدودوف که طرح های ملی را سرپرستی می کند چند سئوال بکنم: چه اتفاقی افتاده که طی زمان اجرای این طرح ها قیمت یک متر مربع زمین مسکونی 5- 6 برابر افزایش یافته است؟ در مسکو 5 سال قبل قیمت یک متر مربع زمین مسکونی 500 دلار بود. اما هم اکنون قیمت آن 3-4 هزاردلار است. این چگونه طرح ملی برای حفظ جمعیت است که کمک هزینه کودکان 70 روبل است؟ ما لایحه خود را به دوما (پارلمان) ارائه دادیم که کمک هزینه کودکان بایستی حداقل 1500 روبل در ماه باشد و به هر مادری که صاحب فرزند شود 30- 50 هزار روبل پرداخت شود. چرا در نتیجه اجرای طرح ملی در رابطه با بهداشت و سلامتی،از هر دو نفر یک نفر بایستی برای خدمات پزشکی پول بپردازد و توان پرداخت حتی برای ساده ترین عمل جراحی را نداشته باشد؟ چرا برای رشد روستاها تنها یک درصد بودجه اختصاص داده می شود، در صورتیکه این رقم حداقل بایستی 10-15 درصد باشد؟
ما بطور رسمی از آقای مدودوف کاندیدای حکومتی برای پست ریاست جمهوری برای بحث بر سر تمامی مسائل مهم دعوت بعمل می کنیم. ما برنامه واقعی، دولتی قوی و رقابت راستین سیاسی را پیشنهاد می کنیم.


راه توده 162 24.12.2007

 

 فرمات PDF                                                                                                        بازگشت