راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

با خنثی سازی انفجار در فرودگاه فرانکفورت آلمان
کنترل اینترنت و تلفن
درآلمان
قانونی می شود
از منابع آلمانی- عسگرداوودی
 

کشف یک شبکه بمب گذار در آلمان که دولت این کشور آنها را وابسته به القاعده اعلام داشته و دو تن از آنها آلمانی هستند، زمینه وسعت بخشیده شدن به امنیتی تر شدن فضای سیاسی و عمومی را دراین کشور فراهم ساخت. این محدودیت در فضای سیاسی و اجتماعی آلمان می رود تا کنترل تمام تلفن ها و هر نوع ارتباط روی شبکه اینترنتی را درکنترل ارگان های امنیتی قرار داده و همه مخالفان چنین فضائی را در پارلمان آلمان در اقلیت قرار داده و لایحه کنترل امنیتی اینترنت وتلفن را از تصویب پارلمان بگذراند.
بموجب اطلاعاتی که دولت منتشر کرده، ابتدا سه تن در فردوگاه بین المللی فرانکفورت آلمان بازداشت شدند و متعاقب آن چندین خانه در ایالت های مختلف مرکز آلمان شناسائی و بازرسی شدند و شمار بازداشت شدگان از 3 تا 7 تن گزارش شده است. منابع امنیتی در پایتخت آلمان "برلین" گزارش دادند که هدف عملیات تروریستی ایجاد انفجار در فرودگاه بین المللی فرانکفورت و فردوگاه نظامی آمریکایی ها در رامشتاین (Ramstein) در مرکز آلمان بوده است.
ادعا شده که دو تن از بازداشت شدگان، که آلمانی هستند اخیرا مسلمان شده بودند و یکی از دستگیر شدگان گذرنامه ترکیه داشته است و هر سه هوادار "القاعده" بوده اند.
بنا به گزارش اداره امور جنائی و دادستانی آلمان در فاصله فوریه و اوت ۲۰۰۷ یکی از متهمان در نوبت های مختلف، ۱۲ بشکه به وزن مجموعاً ۷۳۰ کیلوگرم "پراکسید ئیدروژن" با درجه ی خلوص ۳۵ درصد خریداری کرده و بشکه های حاوی محلول را در شهر "فریدن اشتات" در گاراژی انبار کرده بودند. در ۱۷ اوت ۲۰۰۷ همین فرد خانه ای ییلاقی در شهر"زارلند" واقع در ایالت "نوردراین- وستفالن" اجاره کرده و از دوم سپتامبر شروع به ساختن مواد انفجاری می کند.
یکی از بازداشت شده گان در دسامبر ۲۰۰۶ دو ساختمان از مجموعه ساختمان های یک پادگان آمریکایی در شهر "هاناو" (در نزدیکی فرانکفورت) را جهت بمب گذاری شناسایی کرده بود.
به گفته دادستان آلمان مواد انفجاری تهیه شده، قدرت تخریبی معادل ۵۵۰ کیلوگرم تی. ان . تی داشته است. آنها در نظر داشتند از بمب های جاسازی شده در اتومبیل برای عملیات خود استفاده کنند.
مونیکا هارمس، دادستان کل آلمان در گزارش تلویزیونی خود گفت که این افراد عضو یک گروه اسلامگرای سنی فعال در آسیای میانه بوده اند. هسته های آلمانی این گروه در سال ۲۰۰۶ ایجاد شده بود. سه نفر بازداشت شده پیشتر در« پاکستان» دوره ی آموزشی گذرانده اند.
رهبر گروه که آلمانی الاصل می باشد و اخیرا به اسلام گرویده، در«مرکزاطلاعات اسلامی» شهر اولم آلمان فعال بوده است و کل شبکه تاکنون 50 تن ارزیابی شده است.
کارشناسان امنیتی آلمان بر این باورند که تروریست‌های اسلامی بیش از پیش از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. شویبله (Schäuble) وزیر کشورآلمان از حزب دست راستی «دمکرات مسیحی آلمان»، که از مدافعان طرح تفتیش کامپیوترهای افراد مظنون است، معتقد است که با اینگونه تجسس‌ها ، نیروهای امنیتی قادر خواهند بود به‌ گونه‌ای مؤثرترعملیات‌های تروریستی را پیش از وقوع خنثی کنند. شویبله می‌گوید: « برای موفق بودن در جنگ با جنایتکاران درست است که پایه‌ی قانونی شفاف و همین‌طور ابزار لازم در اختیار مقامات‌امنیتی قرار گیرد.»
وزیر امور داخلی ایالت بایرن آلمان، "گونتر بک اشتاین"(Beckstein) از حزب دست راستی «سوسیال مسیحی آلمان» نیزخواستار اجرا شدن هر چه سریع‌تر طرح تفتیش اینترنتی در آلمان است. وزیر کشور آلمان می گوید که این کشور در معرض جدی عملیات های تروریستی است.


راه توده 148 11.09.2007
 

 فرمات PDF                                                                                                        بازگشت