راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

پیام های شما
پاسخ های ما
 

 

آنقدر که حاکمیت امنیتی دنبال فیلترینگ است، دنبال تفنگ و فشنگ نیست و این یعنی وحشت از آگاهی بیش از وحشت از شلیک. امیدواریم آنها که هوس سیاهکل بازی کرده اند، این نکته باریک تر از مو را درک کنند. رادیو تلویزیون های فارسی زبان جن اند و توده ای ها بسم الله. بنابراین زیاد تعجب نکنید که صدای و سیمای امریکا با همه گفتگو می کند مگر توده ایها. تازه هر وقت هم که می خواهند نظر توده ای ها را مثلا پخش کنند می روند یک توده ای سابق که ضد توده ای شده را می آورند پشت میکرفن! ما باید فکر دیگری برای رساندن صدایمان به داخل کشور بکنیم.

آ. خ- سلام
من يك دانشجوي رياضي دانشگاه صنعتي شريف هستم و علاقمند به فلسفه ماركس. از سایت شما بسیار استفاده می کنم و خواستم تشكرکنم.
راه توده: خوشحالیم که زحمات ما در راه توده نتیجه بخش است.

سید حسین: با معذرت بابت ننوشتم فامیل خودم. لطفا برای من راه توده را بفرستید. با توجه به خفقان موجود در فضای سیاسی کشور و اطلاعات ناچیز اینجانب از حزب محترمتان تقاضا دارم درصورت امکان و صلاحدید هر آنچه مرا در شناخت بیشتر یاری میرساند برایم ارسال نموده تا من نیز در جمع مجازی شما حضور داشته باشم. ضمنا بانیان و رهبران حزب را برایم با زندگی نامه و اهداف پیشرو معرفی نمائید. من امروز بطور اتفاقی از طریق سایت فیلتر شکن VOAبا شما آشنا شدم. قبلا از همکاریتان متشکرم.
راه توده: دوست تازه آشنا. به سایت نشریه راه توده خوش آمدید. شما اگر بتوانید به آرشیو راه توده مراجعه کنید، بسیاری از مطالبی که از ما خواهان ارسال آنها شده اید را می توانید یافته و مطالعه کنید. یک دوره این مطالعه را انجام دهید و سپس به ما اطلاع دهید که هنوز سئوالاتی هست که نیازمند پاسخ ماست یا نه؟

راه توده: دوست گرامی رامین که از طریق پیامگیر راه توده با ما تماس گرفته و نوشته اید" "خواهشمندم خبر هاي سياسي در باره وطن عزيزمان را برايم ارسال نمائيد." به امید پیروزی توده بر استکبار آخوندیسم.
از آنجا که از طریق پیام گیر راه توده برای ما پیام داده اید معلوم می شود به سایت ما دسترسی دارید و ظاهرا نباید از داخل کشور تماس گرفته باشید. مضمون درخواست شما نیز نشان میدهد که در خارج از کشور مستقر هستید. بنابراین اجازه بدهید امکان ارسال نشریه برای داخل کشور برای همان ها که در داخل کشور هستند باقی بماند و شما نیز برای اطلاع از وطن عزیز کمی به خود زحمت داده و سایت را باز کنید و بخوانید. ضمنا و ظاهرا به سپاهیسم می رویم و نه آخوندیسم. این را بعنوان شوخی نوشتیم، زیرا برای این برداشت شما از اوضاع حاکمیت بسیار توضیح باید نوشت. به همین دلیل توصیه می کنیم راه توده و بویژه سرمقاله های آن را چه در دوران انتشار کتبی آن و چه در دوران انتشار اینترنتی این نشریه بخوانید.
به اميد پيروزي توده بر استكبار آخونديسم



م. هموند- با سلام
من یک ایرانی چپ با تمایل به حزب توده ایران جوانی 21 ساله هستم و حدودا 6 سال است که وارد عرصه مطالعه جدی سیاسی- فرهنگی – هنری و تاریخی شده ام و طبعا چون مازندرانی هستم بیشتر از طریق مردان جاوید طبری و کیانوری با حزب آشنا شده ام. خیلی خوشوقتم از مطالعه نظراتتان.......
چند نکته:
1 – از برنامه ونوشته های دکتر مرتضی محیط استفاده کنید.
2 – افشاگری در باره علیرضا نوری زاده – دکتر رامین کامران مفید است. منظور همان دروغ چینی هایشان نیست، بلکه سابقه ضد توده ای بودن آنهاست.
3 – درباره وضعیت مجاهدین مسعود رجوی بنویسید
4 – درباره شاپور بختیار که او را این روزها بزرگ کرده اند بنویسید.
5 – مطالب و عکس های بیشتری از طبری و .... بگذارید.

راه توده: دوست گرامی، همانطور که در بخش اول پیام خود ملاحظه کردید ما به ناچار برخی ارزیابی های شما در باره افراد را حذف کردیم. بویژه آنجا که یک تنه درباره رفیق خاوری به قاضی رفته بودید. اینگونه قضاوت های تند و یکسویه که اغلب نیز به دلیل دوری دست از آتش است مفید نیست و توصیه می کنیم از آن دوری کنید. بیش از دو دهه تاریخ مهاجرت پس از انقلاب در گاوصندوق حزب توده ایران است. فکر نمی کنیم شما به همه آنها دسترسی داشته باشید که بتوانید اینگونه قلم را به قضاوتی تند و یکسویه بچرخانید. بهرحال ما این بخش از پیام شما را حذف کردیم که امیدوارم قابل درک و تائید باشد.
درباره بخش دوم پیام خود. یعنی افشاگری و انتشار مطالب. نخست آنکه هرکس به راه خویش می رود و این مردم هستند که در نهایت باید قضاوت کنند چه کسی درست می گفت و چه کسی آدرس غلط می داد. زمان و آگاهی مردم خود بهترین محکمه تاریخ است. اجازه بدهید که ما بجای این نوع افشاگری ها و جنگ و جدال فردی، وقت خود را صرف اوضاع بسیار بغرنج ایران کرده و از آن کلاف سر در گم کلامی استخراج کنیم که کلید درهای بسته ذهن ما نسبت به حوادث جاری در کشور شود. در غیر اینصورت کار ما این خواهد شد که هر روز و هر دوره ای که کسی را علم کردند ما وقت خود را صرف خنثی سازی آن کنیم. این غلط است و ما بنا نداریم تن به آن بدهیم. موفق و موید باشید.


پیام راه توده به سایت ها و نشریات اینترنتی داخل کشور
 

 به مسئولین همه سایت های متمایل به چپ، دارای گرایش های دمکراتیک و ملی که در هفته های اخیر برای راه توده پیام ارسال داشته و خواهان کسب اجازه برای انتشار مقالات راه توده در سایت های خود بوده اند اطلاع میدهیم: با بازانتشار مقالات و هر نوع نوشته ای که در راه توده منتشر می شود، در سایت های داخل کشور هیچ مخالفت و اعتراضی نداریم، حتی اگر بدلیل شرایط حاکم ذکر منبع نیز نشود، چرا که اصل بر ترویج و آگاهی است و نه تبلیغ خویش. با توجه به همین شرایط از نام مدیران و سردبیران سایت هائی که در این ارتباط برای ما نامه نوشته و پیام ارسال داشته اند خود داری می کنیم که قطعا قابل درک است. دست همگی را می فشاریم و آماده هر نوع همفکری و رایزنی نیز در جهت همسوئی وهمآهنگی بیشتر هستیم.

دیانتی: با سلام خدمت شما عزیزان .تقاضا دارم مرا در یافتن وخریداری کتابهای ذیل راهنمایی فرمایید.
نوشتارهای فلسفی از احسان طبری
دختر رعیت از به اذین
راه توده: دوست گرامی نوشته های فلسفی و اجتماعی زنده یاد طبری روی سایت راه توده هست و بزودی، پس از پایان "چهره خانه" بخش دوم کتاب یادداشت های فلسفی- اجتماعی وی نیز که آماده و ویراستاری شده روی سایت قرار خواهد گرفت. درباره کتاب "دختر رعیت" هر کس که این نوع کتاب ها را دارد معمولا به دیگری نمی بخشد ولی شما می توانید توسط کسانی که به ایران رفت و آمد دارند آن را براحتی تهیه کنید. محل اقامت شما را هم بنابر ملاحظات اعلام نکردیم. موفق باشید

شهریار کوزه کنانی: مايلم نظر شما را در مورد سلسله مقالاتي كه درصداي مردم تحت عنوان "اقاي نويدي تحريف تاريخ چرا؟" منتشر شده بدانم. بادرود
راه توده: دوست بسیار گرامی. متاسفانه این مقالات را نخوانده ایم. اگر لطف کرده و لینک آنها را ارسال دارید حتما خوانده و اگر به عقلمان چیزی برسد حتما شما را درجریان می گذاریم.

مهدي از كرج- از نشريه وزين و پر از آگاهي شما بسيار بهره مي برم. لطفا به ايميل من ارسال فرماييد. ضمنا با توجه به گسترش ارتباطات و وجود ماهواره ها و استقبالي كه از آن مي شود چگونه است كه حزبي با اين همه سابقه طولاني مبارزه و وجود تشكيلات قوي نمي تواند يك كانال ماهوارهاي افتتاح كند؟ حزب كمونيست كارگري كه كسي آنرا نمي شناسد كانال دارد. بحث امكانات مالي را مطرح كنيد هواداران تامين مي كنند. در ضمن مي توانيد فعلا در بعضي از كانال هاي فارسي زبان مثلا كانال يك آ قاي شهرام همايون كه نسبت به سايرين دمكرات تر عمل مي كند برنامه خريداري فرمائيد. آقاي مرتضي محيط در همين كانال برنامه دارد.
در برنامه هاي فارسي زبان ومخصوصا صداي امريكا كه برنامه هاي زنده دارند و تلفن افراد را پخش مي كنند شركت كنيد و حتما لازم نيست با عنوان حزب توده كه آنان حساسيت دارند صحبت كنيد. مهم تحليل وارائه مطلب صحيح است كه به مردم منتقل شود. با تشكر.
راه توده: خرسندیم که خواننده پیگیری مانند شما داریم و از حسن نظر شما نیز سپاسگزاریم. برای ارسال نشریه نیز اقدام شد. دست فیلتر کنندگان راه توده بشکند که هم باعث دردسر شما شدند و هم ما. ببینید از آگاهی چقدر می ترسند. بیشتر از تفنگ و فشنگ. آنقدر که دنبال فیلتر سایت ها هستند دنبال جمع کردن تفنگ و فشنگ نیستند. این کاش آنها که فیلشان یاد دهه 40- 50 کرده و می خواهند سیاهکل بازی کنند این نکته بسیار مهم را درک کرده و بیشتر به آن فکر کنند.
درباره خرید ماهواره و برنامه تلویزیونی، فکر می کنیم دست شما از آتش دور است و خبر ندارید بر ما چه می گذرد. ما برای تامین هزینه همین سایتی که می بینید دچار انواع مضیقه ها هستیم و کمر خم می کنیم و باز راست می کنیم.
درباره استفاده از کانال های تلویزیونی که نام بردید نیز ما حاضریم همه آن شرایطی که شما گفتید را مراعات کنیم، اما ما بسم الله هستیم و آنها جن. هر وقت هم که می خواهند نظر توده ای ها و یا حزب توده ایران را پخش کنند و بدانند می روند یک توده ای سابق و ضد توده ای شده را می آورند تا درباره حزب صحبت کند و نظر بدهد. تمام ملاحظاتی که شما اشاره کردید را در برنامه های آقای خدابخشیان کردیم و سردبیر راه توده با انواع مانور ها سعی کرد حضور خود را برای بیان برخی دیدگاه ها در رادیوئی که ایشان در آن کار می کرد حفظ کند. از ما نتوانستند ایراد بگیرند، دست برنامه ساز – خدابخشیان- را از آن رادیو کوتاه کردند. اما ذکر این دشواری ها به معنای تلاش و درواقع ادامه تلاش ما دراین عرصه ها نیست و حتما چنین خواهیم کرد. بی نهایت از محبت شما سپاسگزاریم.

جيا مراد- سلام! من يك ماركسيست هستم كه در كردستان عراق زندكى مى كنم. لطفا نشریه را به من برسانید.
راه توده: دوست گرامی. این دیگر از آن خبرها بود. مگر در کردستان عراق هم سایت راه توده فیلتر است؟ چرا شما نمی توانید مستقیما راه توده را که هر دوشنبه به روز می شود ببینید؟ لطفا دقیق تر برای ما بنویسید تا بررسی کنیم.

حمید- باعرض سلام
اگر شماهم می توانید مثل سایت های دیگر همراه با اخبارتان پارکسی فیلتر شکن هم اعلام کنید. کتاب بازی شیطانی شمارا کامل چاپ کردم و به همه دوستان دادم مطالعه کردند. واقعا عالی بود، دستتان درد نکند.
راه توده: امکان اعلام فیلتر شکن را بررسی می کنیم و نظر شما و دوستانتان در باره ترجمه بازی شیطانی را هم به اطلاع مترجم دقیق و نکته سنج این کتاب نیز می رسانیم.

دریافت نشریه
دوستان گرامی سعدیانی، بهارجون، سید حسین، احمد براتی، کامران قربانی، محمد،افرستایس، محمد حدبین، رضا دیانتی، موستاش، آنونی موس،کوروش رضائی، هادار، مزدا هرمز، فرزاد، بهروز، ر. رضائی، بابک. ط. م. قوشک و رامین. پیام درخواست های شما برای ارسال نشریه دریافت شد و مطابق آن نیز عمل شد. امیدواریم مشکل دریافت نشریه حل شده باشد.
برخی اسامی یاد شده در بالا برگردان اسم ای میل ارسال کنندگان است که احتمالا اسم دقیق افراد نیست اما ما برای آنکه اطلاع دهیم پیام آنها را دریافت داشته ایم به ناگزیر این نامه ها را به فارسی برگردانده و منتشر می کنیم.



راه توده 147 03.09.2007


 

 فرمات PDF                                                                                                        بازگشت