راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

سالروز تولد لنین و سالمرگ یلتسین
سالروز تولد
سالمرگ خیانت
بهروز بکتاشی
 

آوریل امسال برابر بود با 138 سال تولد ولادیمیر ایلیچ لنین رهبر انقلاب سوسیالیستی اکتبر. به همین مناسبت هزاران نفر در مسکو در مراسم با شکوه گلباران آرامگاه لنین در میدان سرخ شرکت کردند. این مراسم، تقریبا همزمان بود با سالگرد مرگ بوریس یلتسین عامل و مجری طرح نابودی اتحاد شوروی. شبکه های تلویزیونی اروپا اگر در باره اولی سکوت مطلق کردند، در باره دومی تا توانستند بالای منبر رفتند و تصاویر مراسم حضور پوتین و رئیس جمهور جانشین او را در کنار خانواده یلتسین و میلیاردهای نوین و اشراف به حاکمیت بازگشته روسیه بر سر قبر او را پخش کردند.
در مراسم میدان سرخ، گنادی زوگانف دبیر اول حزب کمونیست فدراتیو روسیه طی سخنانی از جمله گفت: روز تولد ولادیمیر ایلیچ لنین را به شما تبریک می گویم! این روز نه بمعنای تولد یک فرد، بلکه بمعنای تولد عصر نوین است. خدمت به خلق، خدمت به کشورخود، خدمت به آرمان های نیکی، حقیقت و عدالت هدف اصلی و آرمان لنین بود. دراین سالها حرف های بیهوده زیاد می زنند، از جمله اینکه: بلشویکها آمدند و امپراطوری قدرتمند تزاری را نابود ساختند. مایلم خاطر نشان کنم که این امپراطوری تا قبل از عزیمت لنین که در آوریل 1917 در ایستگاه راه آهن فنلاند(نام یکی از ایستگاه های راه آهن در لنینگراد.م) که انتقال حکومت به شوراها و کنترل کارگری بر تولید را طلب میکرد، ویران شده بود. این ایده ابتکار آمیز بود که فرد زحمتکش تولید را اداره کند، ثروتمندان را که امپراطوری روسیه را تخریب نموده بودند و موجب فلج کامل روسیه شده بودند را کنترل نماید. لنین تنها طی 7 سال موفق شد یک کشور ویران شده را به یک دولت قدرتمند متحد تبدیل کند. گذر از یک کشور با صنایع فلج شده به الکتریسیته شدن کشور و نپ(سیاست نوین اقتصادی) و سپس کشور طی 10 سال با احداث 9 هزار کارخانه(که قدرتمندترین صنایع را در جهان ساختند) موفق شد بر رایش فاشیسم که در طی چند ماه تمامی اروپا را اشغال نموده بود،غلبه کند. مردم شوروی پرچم سرخ را بر فراز رایشتاک به اهتزاز در آوردند و تمامی غرب و جهان را از وحشت فاشیسم رها ساختند.

وارثان فاشیسم آرام نمی گیرند
در یک خبر دیگر، سایت خبری حزب کمونیست فدراسیون روسیه گزارش داد:
زوگانف در سفر اخیر خود به استراسبورگ و شرکت در جلسه مجمع شورای پارلمان اروپا گفت: با سخنرانی در این جلسه که نمایندگان 47 کشور اروپائی، نمایندگان تمامی پارلمان ها حضور دارند، من با صراحت اعلام می کنم که در دو و سه سال اخیر برای مسموم کردن کامل فضا در قاره تلاش بسیاری می شود. ابتدا مسئله محکومیت اتحاد شوروی و همطراز قرار دادن آن با آلمان فاشیستی را پیش کشیدند.اما این تلاش در مجمع پارلمان کاملا عقیم ماند. سپس بحث عدم دموکراسی در بلاروس را مطرح کردند. نمایندگان پارلمان بلاروس را برای تنبیه به مجمع دعوت نکردند. اگرچه بلاروس تنها کشور اروپائی است که از 4 چهار نفر یک نفر زندگی خود را برای پیروزی بر فاشیسم از دست داده است. بلاروس در فضای بعد از اتحاد شوروی با آهنگ هر چه سریع تر رشد می کند. امروز سطح تولید در بلاروس نسبت به سال 90 بیش از 170 درصد است. یعنی بمراتب بیشتر از روسیه، اوکرائین و گرجستان. بدون ایده های لنین، بدون قدرت استالین، بدون ژوکوف، بدون نبرد شجاعانه تمامی خلقهای اتحاد شوروی پیروزی بر فاشیسم امکانپذیر نبود. دشمنان حکومت شوروی، صلح در زمین، دموکراسی و حقوق واقعی بشر آرام نمی گیرند. امروز آنان تلاش می کنند که جسم لنین را از آرامگاه در میدان سرخ به مکان دیگری انتقال دهند. اما این نیت عملی نخواهد شد. شهروندان روسیه، کمونیستها و میهن پرستان چنین امکانی را نمی دهند. زیرا که این بمعنای خیانت به ملت، فرهنگ جهانی و تمامی تاریخ است.


راه توده 174 28.04.200

 


 


 

 فرمات PDF                                                                                                        بازگشت