*

راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

مبادا طرفداران
احمدی نژاد را
ساده لوح تصور کنیم!
 

چنان سازمان یافته در ایران شایع شده که چند کاندیدائی اصلاح طلبان به ضرر احمدی نژاد است، که حتی مردم عادی هم متوجه ماجرا شده اند.
هر روز در اتوبوس و مترو و تاکسی عده ای این بحث را پیش می کشند که احمدی ن‍ژاد به تنهایی نمی تواند بیش از نصف آراء مرحله اول انتخابات را بیآورد و انتخابات به دور دوم کشیده می شود و باید منتظر آن دوره بود و احمدی نژاد را در آن دوره شکست داد!
افراد حرفه ای که این بحث را در سطح شهر دامن می زنند استدلال می کنند که در مرحله اول مهم نیست به كدام كاندیدای اصلاح طلب ( یعنی موسوی و یا كروبی) رای بدهیم، چون به هر حال كسانی كه به احمدی نژاد رای نمی دهند به یكی از این دو رای خواهند داد و یكی بودن كاندیدای اصلاح طلبان یا 2 تا بودنشان فرقی در نتیجه ندارد. اما درعوض رای بیشتری برای اصلاح طلبان بسیج می شود و با این رای می رویم به مرحله دوم که همه آن یکجا به یک کاندیدای اصلاح طلب داده شود.
هر انسان عادی هم متوجه شده و در روزهای آینده بیشتر متوجه خواهد شد که دراین انتخابات موسوی زمینه مناسب تری به نسبت آقای کروبی دارد و با کنار رفتن کروبی، می توان با احمدی نژاد همان کاری را کرد که طرفداران او می خواهند و نقشه دارند با دو کاندیدای اصلاح طلب در همان مرحله اول بکنند. با این تفاوت که آنها امکانات عظیم نظامی و حکومتی و وقاحت تقلب را هم دارند. تنها امکان پیروزی دعوت مردم به پای صندوق های رای و رای به یک کاندیدای واحد و بقول معروف دو قطبی کردن انتخابات است. یعنی یک قطب احمدی نژاد و یک قطب موسوی. هر کس تصور کند این دو قطب را در مرحله دوم ایجاد خواهد کرد، هوشیاری نیروی مقابل را دست کم گرفته است!
واقعا طرفداران نگهداشتن احمدی نژاد برای 4 سال دیگر در کاخ ریاست جمهوری را میتوان تا این حد ساده و ساده لوح تصور کرد که روی پیروزی او در مرحله دوم و در یک انتخابات دو قطبی سرمایه گذاری کرده اند؟
گاه بهترین تصمیم و اقدام، عکس آن چیزی است که مخالف و دشمن می خواهد و روی آن سرمایه گذاری کرده است.
وقتی دشمن و مخالف ما را به مرحله دوم انتخابات امیدوار می کند، خودش نمی خواهد در مرحله اول کار را تمام کند؟ و اگر چنین است، بهترین ضد حمله، آن نیست که روی پیروزی در مرحله اول حساب کنیم؟

 


راه توده 225 01.06.2009
 

بازگشت