راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

فراخوان برای 3 جشن
ملی و انقلابی در روسیه
بهروز بکتاشی
 

 

گنادی زوگانف طی فراخوانی از مردم روسیه خواست تا برای سه جشن ملی و انقلابی خود را آماده کنند و برای برگزاری آن به حزب کمونیست فدراتیو روسیه کمک مالی کنند. او در فراخوان خود، مردم روسیه را چنین خطاب قرار داد:
هموطنان!
دوستان و رفقا!
دولت می گوید بحرانی که کشور ما احاطه کرده ریشه خارجی دارد و ریشه آن به بحران ایالات متحده باز می گردد که مانع موفقیت سیاست های دولت روسیه است.
حزب کمونیست فدراتیو روسیه تائید می کند که بحران عمیق اجتماعی- اقتصادی خبر جدیدی برای کشور ما نیست.هم اکنون دو دهه است که دائما از این بحران برای اقتصادی سرمایه داری روسیه یاد می شود.
اولین دولت کارگری و دهقانی در جهان- اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی- بیش از هفت دهه تحکیم و رشد کرد. هیچ جنگ و کم و کاستی نتوانست پایه های آن را تخریب کند. تحت رهبری حزب کمونیست خلق ما دولت نیرومند صنعتی را بوجود آورد، بر بیسوادی غلبه کرد، بر فاشیسم پیروز شد، به نیروی اتم دست یافت، کیهان را تسخیر کرد و برای بشریت راه به فضا را هموار ساخت.همه چیز زمانیکه دشمنان کشور به درست بودن این راه شک کردند و مغزها را با داستان هائی مبنی بر جذابیتهای غربی گیج کردند تغییر یافت.
دو دهه وعده و وعیدها شنیده شد. ذخیره عظیم به ارث رسیده از اتحاد شوروی از بین می روند. حکومت نخواست باران دلارهای نفت را به زندگی مردم و پیشرفت کشور اختصاص دهد. کارخانه ها، کالخوزها و سافخوزها تخریب شدند. دانشگاههای معروف علمی و کلکتیوهای علمی از بین رفتند. دستاوردهای اجتماعی حکومت شوروی از بین رفت. زمین و منابع طبیعی کشور غصب شد.امنیت خواروبار کشور از بین رفت. ارتش و نیروی دریائی نابود شدند.
اینک زمان تصمیمات جدی و انتخاب مسئولانه فرارسیده است. زندگی ثابت میکند که سوسیالیسم آینده روسیه است. ضرورت اتحاد نیروهای خلقی- میهن پرست جامعه بیشتر و بیشتر صحت خود را نشان میدهند. ما کمونیست ها برای این امر آماده هستیم. ما برای کنگره اتحاد احزاب کمونیست آماده میشویم. این کنگره کمونیست های تمام جمهوری های اتحاد شوروی را متحد می کند. در ماه اکتبر در مسکو برای تدوین اقدامات مشترک بر علیه سیاست به بن بست رسیده سرمایه داری جمع می شویم.
با افتخار به صفحات قهرمانانه تاریخ شوروی، برای 130 سالگی تولد استالین آماده می شویم. در سال آینده 140 سالگی تولد لنین و 65 سالگی پیروزی خلق شوروی بر فاشیسم در جنگ کبیر میهنی1941-45 را جشن خواهیم گرفت.

 

راه توده 234 14.09.2009

 

بازگشت