راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

انتخابات ریاست جمهوری
مردم بلاروس
بار دیگر"لوکاشنکو"
را انتخابات کردند

 

 

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، در میان سکوت رسانه های خبری اروپا و امریکا برگزار شد. آنها با آگاهی از نتیجه این انتخابات که آن را به سود سیاست های تبلیغاتی خود در داخل و خارج بلاروس نمی دانستند چنین سکوتی را در باره این انتخابات اتخاذ کردند.

کمیسون انتخاباتی بلاروس نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را ساعت 8 شب گذشته –(یکشنبه) و پس از شمارش 99.1 در صد آراء اینگونه اعلام کرد:

الکساندر لوکاشنکو با  کسب 89 در صد آرا در صدر جدول کاندیداهای ریاست جمهوری قرار دارد. نزدیکترین کاندیدا به لوکاشنکو از مجموع 11 کاندای ریاست جمهوری گریگوری کوستوسف است که 4.2 در صد آرا را به دست آورده است .

از سال 1994 که الکساندر لوکاشنکو توانست بر رقیب خود شوشکویچ در انتخابات ریاست جمهوری غلبه کند این بالا ترین در صد رای مردم بلاروس به ایشان می باشد .

(شوشکویچ کسی است که به همراه بوریس یلتسین رییس جمهوروقت روسیه و گرافچک رییس جمهور آن زمان اوکراین در روز 21 دسامبر 1991 قرار داد انحلال اتحاد شوروی را امضاء کرد).

یاد آوری می شود که برای کمک و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بلاروس هیاتی بلند پایه از حزب کمونیست روسیه و نمایندگان دومای دولتی این کشور، به بلاروس  سفر کرده اند.

(ترجمه از سایت حزب کمونیست روسیه)



                راه توده 29 29 آذرماه 1389

بازگشت