راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

"چاوز" و "مورالس"
دو هدف برای ترور

 

در فرودگاه بین المللی«کاراکاس» سالوادور فرانسیسکو آبارکا که برای ورود به ونزوئلا با پاسپورت جعلی تلاش میکرد، دستگیر شد. او تحت تعقیب انتر پل بود. بنا به روایت رسمی، وی قصد ترور "هوگو چاوز" رئیس جمهور ونزوئلا را داشت.

این شخص عضو گروهی بود که "لوئیس پاسادا کارریلس" پایه ریزی کرده بود. همین گروه در سال 1976 یک هواپیمای کوبائی را منفجر کرد و موجب مرگ 73 مسافر شد. همین سازمان، قبلا چند بار برای ترور فیدل کاسترو تلاش کرده بود که هر بار ناکام ماند.

"کارریلیس" از ماموران قدیمی "سی.آی.ای" امریکاست که توانست از زندان ونزوئلا فرار کند. او اکنون 5 سال است که در ایالات متحده مخفی است. چاوز می گوید: در آستانه انتخابات پارلمانی در ماه سپتامبر در بین مخالفان سیاسی من، روحیات ضد قانون اساسی افزایش  می یافته بود. مخالفان با آگاهی از شکست در انتخابات، برای سرنگونی حکومت با استفاده از قاتلین اجیر شده روی به خشونت آوردند. "سالوادور" برای همین هدف استخدام شده بود.

چاوز یگانه هدف مخالفان تحولات انقلابی در امریکای لاتین نیست. در آپریل سال گذشته یک گروه تروریستی قصد جان رئیس جمهور بولیوی "مورالس" را داشتند که پیش از اقدام دستگیر شدند.

 

 

 

راه توده 275    28 تیرماه 1389
 

بازگشت