راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دیدار زوگانف با جوانان روسیه
نتایج ویرانی
اتحاد شوروی
برای روسیه!

ترجمه بهروزبکتاشی
 

رهبر حزب کمونیست روسیه فدراتیو"گنادی زوگانف" با گروهی از دانشجویان روسیه به نمایندگی از 50 منطقه روسیه دیدار کرد تا نظرات آنها را درباره اوضاع کشور و آینده آن بشنود. او در این ملاقات نقطه نظرات حزب کمونیست روسیه را چنین بین داشت:
تقریبا یک سوم ذخایر استراتژیک طبیعی جهان در کشور ما متمرکز شده، در حالیکه تنها 2 درصد از جمعیت جهان در روسیه زندگی می کند. اگر ارزش منابع طبیعی را به واحد پول تبدیل کنیم به هر شهروند روسیه تقریبا 160 هزار دلار تعلق میگیرد، در صورتیکه در ایالات متحده این رقم
برای هرنفر 16 هزار دلار و در اروپا 6هزاردلاراست. از جمله دلائل اصلی طمع کشورهای بزرگ سرمایه داری جهان نسبت به روسیه و تهدیدهائی که متوجه آنست، همین است. آنها تملک این ثروت را می خواهند. اگر نظام حاکم بر کشور ما در سال 1991 تخریب نمیشد، اکنون جمعیت کشور ما تقریبا 300 میلیون نفر بود. یعنی برابر با جمعیت در ایالات متحده.
در روسیه کنونی تقریبا 140 میلیون نفر زندگی میکند. کشور و نظام اتحاد شوروی را با اتکاء به نیروهای ضدانقلاب درخود اتحادشوروی و با رهبری و هدایت نقشه های
"آ.دالس" تخریب کردند. "چوبایس" همراه با مشاوران آمریکائی موسسات خلقی را کمتر از 3 درصد
از قیمت اصلی آن فروختند.
طی 150 سال اخیر دو بحران اقتصادی بزرگ گریبان سرمایه داری جهانی را گرفت که منجر به دو جنگ جهانی شد. بحران کنونی جهانی سنگین ترین است. در قرن گذشته اتحادشوروی بطورعملی دوبار جهانی را نجات داد و از نابودی آن جلوگیری کرد.
به رغم آنچه علیه استالین می گویند، ما باید این را در نظر داشته باشیم که در دوران رهبری او کشور ما طی 10 سال قبل از جنگ دوم جهانی نزدیک به 6 هزار موسسه صنعتی بزرگ و متوسط و ارتش نیرومند ساخته شد که بر آ لمان فاشیستی پیروز گردید.
آن 10 سال را شما مقایسه کنید با 20 سالی که از ویرانی کشور و تخریب اتحاد شوروی می گذرد. چند موسسه امروزی دراین 20 سال در روسیه ساخته شده است؟ حتی یک موسسه ساخته
نشده است. بنا به تمامی نمودارها کشور ما به عقب کشانده شده است. قبلا اتحادشوروی یکی از
3 دولت مقتدر جهان و یکی از پنج کشور دارای فرهنگ پیشرفته و دارای بیشترین در صد باسوادان بود و اکنون تنها در همین دو عرصه جای 60 - 70 را در جهان دارد. تا پیش از ویرانی نظام اتحاد شوروی از هر 3 کشف جهانی یک کشف متعلق به دانشمندان شوروی بود.
درروسیه کنونی 140 میلیون نفر زندگی میکند. نزدیک به 2 میلیون کودک در اول
سپتامبربه مدرسه نرفتند، 6 میلیون معتاد به مواد مخدر، 12.5 میلیون معلول، 37 میلیون
بازنشسته و تنها 25 میلیون نفر در تولید شاغل هستند. تنها در یکسال نزدیک به 41
هزار نفر براثر مصرف مشروب الکلی مرده اند.
اما دربار ساختار حزب و آینده آن. در حزب پروسه جوان سازی با سرعت درحال اجراست و سیل جوانان به حزب ما روان است. تعداد زیادی از جوانان به عضویت کمیته مرکزی حزب و حتی هیات سیاسی کمیته مرکزی حزب انتخاب شده اند.


راه توده 292 15.11.2010
 

بازگشت